• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

چه زمانی نوزادان شیشه شیر خود را در دست می گیرند؟

  • کد خبر : 33678
  • 29 بهمن 1400 - 18:12
چه زمانی نوزادان شیشه شیر خود را در دست می گیرند؟
اگر شما هم تجربه مادر شدن داشته باشید، به احتمال زیاد از خودتان پرسیدید کودکتان چه زمانی قادر است شیشه شیر را خودش نگه دارد. این کار به مهارت های حرکتی خوب، قدرت، هماهنگی و رشد شناختی نیاز دارد. در این مقاله قصد داریم به سوال به صورت کامل بپردازیم. همراه ما باشید.

چه زمانی نوزادان شیشه شیر خود را در دست می گیرند؟

آموزش نگه داشتن شیشه شیر به کودک

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،از آنجایی که هر کودک یا نوزادی با سرعت متفاوتی رشد می کند، امکان پیش بینی دقیق در این باره وجود ندارد. ممکن است کودک شما در ۶ ماهگی موفق شود شیشه شیر را خودش نگه دارد ممکن است این اتفاق حتی تا ۱۰ ماهگی نیز رخ ندهد.

دلیل آن نیز این است که نگه داشتن بطری به طیف وسیعی از مهارت ها نیاز دارد، مانند رشد شناختی ، کنترل حرکتی ظریف ، هماهنگی و قدرت در قسمت مرکزی و بالاتنه.

برخی از نشانه هایی که ممکن است کودک شما آماده نگه داشتن شیشه شیر باشد این است که او می تواند به تنهایی بنشیند که معمولا این اتفاق بین ۴ الی ۷ ماهگی اتفاق می افتد و نوزاد می تواند اشیاء را به درستی در دست بگیرید.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/hold-bottle-milk-baby-02.webp

در اغلب موارد هنگامی که نوزاد بین ۴ و ۷ ماه سن دارد، سعی می کند شیشه را نگه دارد

علاوه بر این در صورتی که هنگام خوردن شیر کودک دست خود را به شیشه شیر برساند ممکن است از عهده این کار برآید.

توجه داشته باشید هرگز بطری را در دهان کوچولوی خود رها نکنید! او ممکن است پرخوری کند و یا در جریان مداوم شیر یا سایر مایعات خفه شود. طبق اظهارات آکادمی اطفال امریکا ، این عمل همچنین می تواند منجر به عفونت گوش ها شود. با این حال چند راه برای اینکه کمک کنید کودکتان شیشه شیر خود را نگه دارد به شما معرفی می کنیم .

مطالب خواندنی:  چه زمانی نوزادان می توانند چهره و اشیاء را تشخیص دهند؟

راهکارهای کمک به نوزاد برای در دست گرفتن شیشه شیر

۱٫ هنگامی که به نوزاد خود شیر می دهید سعی کنید دستان کودکتان را روی شیشه شیر قرار دهید. ممکن است او بخواهد خود را کنار بکشید سعی نکنید اجباری بر او وارد کنید. بعد از چند دقیقه مجدد دستان او را روی شیشه قرار دهید. این به کودک شما یاد می دهد چگونه بطری را نگه دارد.

۲٫ بطری را کامل پر نکنید ، ممکن است کودک شما قدرت نگه داشتن آن را نداشته باشد. همچنین می توانید برای تمرین یک بطری در دست کودکتان قرار دهید.

۳٫ هنگامی که کودک شما نشته است او را تشویق کنید با اسباب بازی، بازی کند. ممکن است کودک آن ها را به سمت دهان خود ببرد. این کار هماهنگی و قدرت لازم برای تغذیه با بطری را در کودک ایجاد می کند.

۴٫ کودکتان را در زمان هاش مشخصی روی شکم بخوابانید. این کار موجب تقویت عضلات شکم نوزاد می شود.

هنگامی که نوزاد شما شروع به نگه داشتن شیشه شیر خود کرد ، مطمئن شوید که اقدامات احتیاطی لازم را انجام داده اید. هرگز نوزادتان را با شیشه شیر در دست تنها نگذارید به خصوص که اگر کودک شما در گهواره باشد.

یک بطری در رختخواب می تواند موجب ارام شدن نوزادتان شود اما به یاد داشته باشید ، تجمع طولانی مدت شیر در دهان نوازد می تواند منجر به پوسیدگی دندان ها شود، علاوه بر این ممکن است نوزاد در جریان شیر بیش از حد خفه شود.

همیشه هنگام غذا خودن کودک خود را زیر نظر داشته باشید و به صداهای تغذیه او توجه کنید هر زمان که متوجه شدید چیزی اشتباه است سریعا اقدام کنید.

مطالب خواندنی:  چگونه وقتی اضطراب داریم بخوابیم؟

از سیپی کاپ های نوزاد استفاده کنید

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/hold-bottle-milk-baby-03.webp

سیپی کاپ ها نوعی شیشه شیر و مایعات هستند که دسته نیز دارند

به تصویر بالا نگاه کنید. بطری که در تصویر بالا مشاهده می کنید سیپی کاپ نام دارد. این بطری ها مخصوی نوزادان است. شما می توانید تا زمانی که کودک شیشه شیر خود را نگه دارد از این ظرف استفاده کنید. به گفته AAP اکثر نوزادان بین ۶ الی ۹ ماهگی آماده شروع نوشیدن از سیپی کاپ هستند. از این رو تا ۱۲ ماهگی می توانید از این بطری ها استفاده کنید.

هنگامی که کودک شروع به راه رفتن می کنید ، احتمالا شیشه شیر خود را حمل می کند. درحالی که نوزادی که توسط وادینش تغذیه می شود ، معمولا شیشه شیر را بلافاصله پس از شیر دادن ، خارج می کند. اگر بطری حاوی مایعی به جز آب باشد ، نوشیدن مکرر می تواند منجر به پوسیدگی دندان های نوزادتان شود.

کودکی که از شیر مادر تغذیه می کند یا از شیشه شیر ، اگر بتواند به تنهایی بنشیند و دهانش را برای قاشق باز کند، اماده است تا از بطری ها برای خوردن مایعات استفاده کند. برای اموزش ابتدا مقداری از مایع را روی دهان و لب های نوزاد بریزید تا نوزاد متوجه کارایی بطری شود. اگر از بطری دسته دار استفاد می کنید یکبار خودتان آن را مقابل نوزاد انجام دهید. در اخر اگر نوزادتان متوجه آن نشد ، سعی کنید از نی استفاده کنید.

نحوه استفاده از سیپی کاپ ها را هر چند روز یکبار به نوزاد خود اموزش دهید. هنگامی که کودکتان به سراغ استفاده از این بطری ها می رود می توانید با یک عروسک حیوانی یا پتو او را متوجه کار صحیح خود کنید تا این کار را ادامه دهد.

مطالب خواندنی:  سیستم ایمنی نوزادان در مبارزه با عوامل جدید بیماری زا قوی‌تر است

برخی از نوزادان استفاده از سیپی کاپ ها را وضعیت بهتری برای تغذیه می دانند. از این رو می توانید به جای استفاده از شیشه های تغذیه معمولی ، از این بطری ها استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=33678

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.