• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

چگونه با ورزش، رژیم غذایی و سبک زندگی از شر چربی کمر خلاص شویم؟

  • کد خبر : 32132
  • 03 دی 1400 - 17:48
چگونه با ورزش، رژیم غذایی و سبک زندگی از شر چربی کمر خلاص شویم؟
تقریباً همه انسان های روی کره خاکی آرزوی داشتن شکم صاف و کمری بدون چربی را دارند زیرا این امر تأثیر زیادی بر ظاهر افراد دارد و باید بدانید که آب کردن چربی های کمر بدون آب کردن چربی های شکم امکان پذیر نیست و اگر شما می‌خواهید کمری بدون چربی داشته باشید باید چربی کل بدنتان را بسوزانید.

چگونه با ورزش، رژیم غذایی و سبک زندگی از شر چربی کمر خلاص شویم؟

علت چربی پشت کمر و روش های آب کردن آن

علت تجمع چربی در پشت کمر

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،چاقی و اضافه وزن و همچنین انجام ندادن تمرینات ورزشی از مهم ترین علت های ایجاد چربی اضافی در قسمت پشت کمر است. البته لازم به ذکر است که عوامل ژنتیکی نیز در توزیع چربی و نسبت دور کمر به باسن نقش مهمی دارد به طور مثال در برخی افراد چربی ها بیشتر در قسمت باسن تجمع می یابند و در برخی دیگر بیشتر چربی ها در قسمت پهلو و شکم جمع می شوند در نتیجه یکی از علت های چربی اضافی پشت کمر، ژنتیک افراد است. موارد شایع دیگر وجود استرس کمبود خواب و یا مصرف داروهای خاص است که موجب ایجاد افزایش وزن یا نفخ می شود.

آیا میتوان چربی کمر را به تنهایی کاهش داد؟

به طور کلی حذف و یا کاهش چربی در نقطه های خاص و جداگانه امکان پذیر نیست و افرادی که تمایل به کاهش وزن و آب کردن چربی های خود دارند باید از ورزش هایی با هدف کاهش چربی در تمام بدن استفاده کنند و از رژیم های غذایی مناسب کمک بگیرند.

البته افراد در کنار ورزش های کلی می توانند از حرکت هایی استفاده کنند که بیشترین تمرکز را روی نقاط دلخواه فرد دارد به این ترتیب همراه با کاهش چربی در تمام بدن نقاط دلخواه ایده آل تر می شوند.

از لحاظ علمی و پزشکی کاهش چربی در ناحیه کمر و پهلو از ابتلای فرد به بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کند و همچنین مقاومت به انسولین و دیابت را کاهش می دهد و برای سلامت فرد نیز بسیار مؤثر است، برای همین باید توجه داشته باشید که در کنار داشتن اندامی زیبا، بدنی سالم و تندرست داشته باشید.

چگونه با ورزش، رژیم غذایی و سبک زندگی از شر چربی کمر خلاص شویم؟

چربی پشت کمر باعث ابتلای افراد به بیماری های قلبی و عروقی می شود

مطالب خواندنی:  بهبود عملکرد کلیه بیماران کم‌تحرک با ورزش

حرکات ورزشی برای آب کردن چربی پشت کمر

با تجمع سلول‌ های چربی در پهلو ها و انباشته شدن آن ها روی یکدیگر چربی پشت کمر به وجود می آید. همان طور که گفته شد کاهش چربی پشت کمر به صورت جداگانه از چربی شکم امکان پذیر نیست برای همین باید با کاهش چربی کل بدن از طریق ورزش و رژیم غذایی مناسب کاهش چربی پشت کمر را نیز شاهد بود.

در این قسمت با معرفی تعدادی از تمرینات مؤثر در آب کردن چربی پشت کمر شما را راهنمایی می کنیم تا به اندام ایده آل خود نزدیک تر شوید.

بلند کردن پا از بغل

در این تمرین باید روی سطحی صاف از بغل دراز بکشید دست راست خود را از ناحیه ساعد و کف دست روی زمین قرار دهید و بالا تنه خود را از زمین جدا کنید سپس دست چپ را در امتداد بدن قرار داده و یا برای ایجاد تعادل بیشتر کف دست چپ را روی زمین قرار دهید در ادامه پا ها را در امتداد بدن قرار داده و پای سمت چپ را از پای راست جدا کنید یا به بیان دیگر پای بالایی را از پای پایینی جدا کنید.

این حرکت را می توانید با دو روش انجام دهید در روش اول پای چپ را به سمت بالا میبریم و آن را به مدت ۱۰ ثانیه نگه میداریم و این کار را سه بار تکرار می کنیم.

روش دوم همین حرکت را بدون توقف ده بار و در سه دوره تکرار می کنیم. همچنین پس از اتمام این ورزش برای سمت چپ بدنتان آن را برای سمت راست انجام می دهیم.

کشش پشت کمر یا حرکت سوپرمن

در این حرکت باید به حالت دمر روی زمین صاف دراز بکشید طوری که شکم و صورتتان روی زمین قرار گیرد. دست های تان را در کنار بدنتان و روی زمین نگه دارید و سپس دست هایتان را به کنار لگن خود بچسبانید در این زمان باید پاها را از زمین جدا کرده طوری که زانو و نوک پاهای تان با زمین تماسی نداشته باشد و همزمان شانه ها و سرتان را از زمین جدا کنید به حالتی که فقط شکم و قسمت کمی از ران روی زمین قرار داشته باشد.

مطالب خواندنی:  ۵ نوع ورزش که در هر مکان و زمانی می توانید انجام دهید

این حرکت را به صورت مرتب و به تعداد ۱۰ عدد در سه دوره انجام دهید در حین انجام این حرکت شما احساس کشیده شدن در عضلات پشت و شکم را متوجه می شوید.

این ورزش کلیدی ترین حرکت برای قوی کردن عضله های پشت و پهلو است.

حرکت پلانک

این حرکت که یکی از مؤثرترین حرکت ها برای رسیدن به تناسب اندام و سفت شدن عضلات بدن شناخته می شود کمک بسیار زیادی نیز برای کاهش چربی در ناحیه ی کمر می کند.

نحوه انجام این حرکت به این صورت است که باید به صورت دمر روی زمین دراز بکشید سپس روی ساعد و کف دست و نوک پای تان بلند شوید و بدنتان را در راستای زمین و با فاصله ۲۰ سانتی از آن قرار دهید و زاویه دست های تان را در ۹۰ درجه حفظ کنید، به این صورت که فقط کف دستان تا ساعد و نوک انگشتان پاهایتان با زمین تماس حاصل می کند و بقیه بدن از زمین فاصله دارد. همچنین در هنگام انجام این حرکت باید کمر و باسن خود را صاف و در راستای بدن قرار دهید و شکم خود را به سمت داخل فشار دهید و به مدت ۲۰ ثانیه در همین حالت بمانید.

ممکن است پس از انجام این حرکت خستگی زیادی را احساس کنید اما باید بدانید که این حرکت تأثیر زیادی روی کاهش چربی های بدن دارد می توانید از این حرکت را دو یا سه بار تکرار کنید حواستان باشد که در حین انجام این ورزش قوز نکنید.

آب کردن چربی پشت کمر با رژیم غذایی

در کنار ورزش کردن شما باید به رژیم غذایی خود نیز دقت کنید و آن را به صورت مناسب تنظیم کنید اگر شما توده های چربی زیادی در بدن خود دارید و یا به بیانی دیگر دچار چاقی شده اید باید بدانید که کالری مصرفی شما بیشتر از حد معمول و مورد نیاز بدنتان است البته در بعضی افراد به دلیل کم کاری تیروئید فرد دچار چاقی و اضافه وزن می شود و با این حال که فرد کالری زیادی مصرف نمی‌کند و همچنین فعالیت بدنی زیادی دارد اما همچنان نمی‌ تواند به وزن ایده آل خود برسد.

مطالب خواندنی:  ورزش بتل روپ چیست و چه فوایدی دارد؟

این افراد باید قبل از هر نوع رژیم غذایی با دکتر مشورت کنند تا از عملکرد تیروئید خود مطلع شوند و با استفاده از دارو های مناسب سوخت و ساز بدن خود را به حد تعادل برساند. اما ما برای افرادی که تیروئید کم کار ندارند راه حل های زیر را پیشنهاد می دهیم:

در ابتدا باید کالری مصرفی خود را کاهش دهید برای این کار باید میزان غذای مصرفی روزانه خود را نسبت به گذشته کاهش دهید تا کالری دریافتی شما نیز کاهش یابد و بدن توده های چربی را جمع کند.

اقدام دیگری که باید انجام دهید استفاده از غذاهای سرشار از مواد مغذی است زیرا این نوع مواد غذایی دارای مواد مغذی مفید زیادی هستند و در کنار آن کالری بسیار کمی دارند و همانطور که ضعف بدنی شما را رفع می کنند کالری کمتری نیز وارد بدن می کنند. غذاهای سرشار از موادمغذی عبارتند از:

– پروتئین ها

– فیبر ها

– ویتامین ها

– مواد معدنی

شما می توانید با تنظیم رژیم غذایی و همچنین انجام حرکات ورزشی به صورت مرتب و روزانه سوخت و ساز بدن را افزایش دهید و از ورود کالری بیش از نیاز جلوگیری کنید با این روش کم کم چربی ها شروع به آب شدن میکنند.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=32132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.