• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
2

چگونگی نحوه رفتار با شوهر بی منطق و لجباز

  • کد خبر : 31117
  • 23 آبان 1400 - 23:31
چگونگی نحوه رفتار با شوهر بی منطق و لجباز
بی منطق بودن شوهر یکی از شکایتهای شایع بین خانم ای متاهل است، برای این که بتوانید با یک شوهر بی منطق کنار بیایید، نیاز به صبر و حوصله و به کار بردن سیاست های خاصی دارید تا به مرور بی منطقی و پرخاشگری شوهرتان کاهش پیدا کند.

چگونگی نحوه رفتار با شوهر بی منطق و لجباز

با همسر لجباز و بی منطق چه کنیم؟

با شوهر بی منطق چه کنم؟

یکی از سوالاتی که برای خانم ها بعد از ازدواج پیش می آید این است که با شوهر بی منطق چکار کنم؟ افراد بی منطق معمولا خوش اخلاق نیستند ، لجوج و یک دنده اند و در کوچکترین مواردی زندگی را به شما تلخ می کنند. شوهر بی منطق عادت دارد که از کاه کوه بسازد و شما را در تمام مشکلات مقصر بداند و بدون گوش دادن به دلایل شما در موردتان قضاوت کند و از همه بدتر این که ممکن است کینه شتری داشته باشد و هیچکدام از این به اصطلاح اشتباهات را فراموش نکند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،مثلا اگر برای قرار ملاقاتی که گذاشته اید دیر برسید ، عصبانی و ناراحت می شود و به هیچ عنوان حاضر نیست عذرخواهی یا دلیل شما را بشوند و صد در صد شما را مقصر قلمداد کردهد و به جانان نق می زند که وقت شناس نیستید و برای وقتش ارزشی قائل نمی شوید و سر هر مسئله این دیگری این خصلت را به شما می چسباند.

پاسخ کلی به سوال شوهرم بی منطقه چیکار کنم ، این است که سعی کنید در لحظه با گفت گویی دوستانه او را متقاعد کنید که این رفتار شما همیشگی نیست و این بار با یک دلیل منطقی و قابل قبول اتفاق افتاده است و دوست نداشتهاید که دیر برسید و او را منتظر بگذارید.  حین گفتگو به او بفهمانید که شما دو نفر در یک تیم و همراه هم هستید و هیچ خصومت شخصی ای  با او ندارید و می خواهید در کنارش احساس خوشبختی و آرامش داشته باشید.

نکته مهم این است که تحت این شرایط به هیچ عنوان نباید به این دعوای زرگری دامن بزنید و فقط از جملاتی استفاده کنید که او را آرام می کند.

در صورتی که نتوانید سیاست لازم برای برخورد با شوهر بی منطق تان را به کار ببرید به راحتی روزگارتان را سیاه خواهد کرد.

در ادامه مقاله راه کارهای طلایی برای برخورد با شوهر بی منطق را در اختیار شما قرار می دهیم که می توانید در شرایط مختلف و با توجه به شناختی که از شوهرتان دارید از ان ها استفاده نمایید. نکته کلیدی در برخورد با شوهر بی منطق این ناست که باید شرایط را بسنجید و راه حل مناسب را انتخاب کنید. راهکارهایی که ما به شما ارائه می دهیم کلی هستند و ممکن است همخوانی کاملی در همه شرایط و برای همه افراد نداشته باشند.

مطالب خواندنی:  مطالعه روی ۱۱۰۰۰ زوج، منجر به کشف راز خوشبختی در ازدواج شد

چگونگی نحوه رفتار با شوهر بی منطق و لجباز

طرز برخورد با شوهر بی منطق

طرز برخورد با شوهر بی منطق

طرز برخورد با شوهر بی منطق نیاز به کمی صبر و سیاست دارد ، نمی توانید توقع داشته باشید که یک آدم بی منطق در کوتاه مدت یا به طور کامل تبدیل به یک آدم منطقی شود ولی طرز برخورد با شوهر بی منطق شما تعیین کننده حرکت بعدی او خواهد بود بنابراین سعی کنید برای بهبود رابطه بین خودتان و افزایش آرامش در ازدواجتان ، هوشمندانه و با سیاست رفتار کنید تا بتوانید رفتارهای شوهرتان را به مرور زمان تعدیل نمایید.

معمولا در یک رابطه سالم نقش مدیریت بین دو نفر در حال چرخش است ولی یک شوهر بی منطق می خواهد رئیس بازی  در بیاورد یک تکنیک مناسب برای رفتار با شوهر بی منطق این است که موضوع را عوض کنید ، بحث را تغییر بدهید و سپس کارتان را مطابق میل خودتان انجام دهید. این رفتار با شوهر بی منطق به شما کمک می کند که از سلطه گری او بکاهید و راه را برای گفتگوی جدید باز کنید.

خونسرد بودن

اولین نکته ای که برای طرز برخورد با شوهر بی منطق باید در نظر داشته باشید حفظ خونسردی است. تا زمانی که بتوانید خونسردی خودتان را حفظ کنید می توانید رفتارتان را تحت کنترل داشته باشد و مانع از تشدید مشکل شوید.

عصبانیت باعث می شود که بدون فکر حرفهایی بزنید که به دعوا و بحث دامن زده و بعدا پشیمانتان کند . واکنش شما هر چه کمتر باشد بهتر می توانید شرایط را بسنجید و مدیریت کنید.

نفسی عمیق بکشید و تا ۱۰ آرام بشمرید و در این بین به بهترین روش برای برخورد با حرف یا رفتار بی منطق شوهرتان فکر کنید.

جملاتی را پیدا کنید که عصبانیت او را آرام کرده و از تشدید و بزرگ شدن مشکل پیشیری کند. تا قبل از این که به خودتان مسلط شوید ، پاسخی به تنش ایجاد شده ندهید.

در موارد پیش پا افتاده بحث نکنید

گاهی اوقات تنش ها به دلیل مسائل بسیار پیش پا افتاده ، ایجاد می شود. اگر می خواهید اختلافاتتان کاهش پیدا کرده و آرامش خاطر بیشتری داشته باشید وارد بحث ونزاع نشوید. زمان شما بسیار ارزشمند است بنابراین وارد بحث و جدل با فرد بی منطق نشوید.

مطالب خواندنی:  چگونه به کودکان پول توجیبی بدهیم؟

اگر میخواهید کمتر غصه بخوری و از مشکلات غیر ضروری دوری کنید به خودتان بگوسید که همیشه لازم نیست شوهر بی منطقم را قانع کنم. شوهر من هم مثل همه افراد نقاط قوت و ضعف دارد ، نیازی نیست همیشه خودم را درگیر نقاط ضعفش کنم.

قبل از واکنش تامل کنید

اگر قبل از بروز هر واکنشی کمی تامل کنید ، سوتفاهم ها کاهش پیدا کرده و میتوانید تمرکز بهتری روی حل مسئله داشته باشید. اگر حرفها یا رفتار شوهر بی منطق شما آزارتان می دهد ، قبل از این که واکنشی نشان بدید کمی صبر کنید و مسئله ار از ابعاد مختلف در ذهنتان بررسی کنیده و سعی کنید واکنش های ممکن و مختلف خودتان را مرور کنید.

معمولا افراد بی منطق قصد آزار شما را ندارند فقط واکنش های منطقی و درست را نیاموخته اند  و شما به مرور می توانید واکنش های درست را به آن ها بیاموزید.

خودتان را به جای او بگذارید تا بتوانید موقعیت را بهتر درک کنید و واکنشتان را با ابراز همدردی شروع کنید تا آرام شود و سپس دلایل منطقی خودتان را بگویید و توقعی که از او برای حفظ آرامش بین خودتان داشتید را بیان کنید تا مشکل در همان لحظه حل شده و کش پیدا نکند.

شوهرتان را از مشکل پیش آمده جدا کنید

در صورتی که مشکل پیش آمده و غیر منطقی را از شخصیت شوهرتان جدا ببیند و مسئله را شخصی نکنید میتوانید احترام بین خودتان را حفظ کرده و روی حل مسئله بهتر تمرکز کنید.

در هر مشکلی که ایجاد می شود معمولا دو عنصر اصلی وجود دارد ، رابطه ای که با شوهرتان دارید ، مسئله ای سر آن بحث می کنید.

اگر میخواهید توانایی ارتباط موثر در بحث هایتانداشته باشید باید بتوانید مسئله را از فرد جدا ببینید. مثلا به او بگویید ، میخواهم در مورد مشکلمون حرف بزنم ولی وقتی سر و صدا می کنید بی فایده است. آرام که شدی کمی به هم زمان بدهیم و در موردش صحبت کنیم.

وقتی با فرد مقابل آرام و منطقی صحبت کنید ، حرفتان خریدار خواهد داشت. حتما برای حل مسئله جدیت داشته باشید ، این کارتان باعث می شود که شوهرتان متوجه شود شما فردی توانا در رفع مشکلات و مدیریت آن ها هستید.

مطالب خواندنی:  دلبستگی کودکان زیر دو سال را جدی بگیرید

توپ را به زمین شوهرتان بیندازید

شما با این روش می توانید تعادل قدرت در ا رتباط ایجاد کنید و قدرت لازم را برای کاهش رفتار بی منطق او بدست آورید. یک فرد بی منطق به خصوص اگر تهاجمی و پرخاشگر باشد ، توجه و تمرکز پرخاشگری اش را روی شما قرار می دهد و سعی می کند با این روش شما را ناراحت و معذب کند و شما احساس گناه پیدا کنید تا بتواند به راحتی همه تقصیرها را به گردن شما بیندازد. او در واقع به جای درک مشکل همیشه دنبال مقصر می گردد.

در صورتی که در مقابل چنین فردی منفعلانه رفتار کنید ، حل مشکل در سایه قرار می گیرد و همه تقصیرها هم به گردن شما می افتد و شوهر بی منطق و پرخاشگر شما از زیر بار تقصیرات شانه خالی کرده و شما را در مرکز حملاتش قرار می دهد.

بهترین روش در رفتار با شوهر بی منطق تحت این شرایط این است که توپ را به زمین خودش بیندازید و از فرد بی منطق سوالات پشت سر هم بپرسید. به عنوان مثال :

فرد پرخاشگر : درخواستی که نوشتی یک ذره هم شبیه چیزی که میخواستم نیست .

شما : خب ، چیزی که لازم داشتی را دقیق به من گفتی؟

فرد پرخاشگر : خیلی احمقی

شما : اگر قرار باشد با بی احترامی صحبت کنید ، به جایی نمیرسیم و ترجیح می دهم با تو صحبت نکنم . همین را میخواهی؟ حرفمون رو ادامه بدیم یا برم؟

سعی کنید سوالاتی سازنده مطرح کنید تا وضعیت را برای فرد پرخاشگر شفاف و منطقی کنید.

زمانی که شرایط مشخص باشد ، توپ از زمین شما خارج خواهد شد و او متوجه اشتباهات خودش برای بوجود آمدن مشکل شده و فرصت زورگویی را از او می گیرید.

برای رفتا با شوهر بی منطق ، مشخص کردن عواقب رفتار بی منطق او  یکی از مهم ترین مهارت ها برای مقابله با رفتارش است. اگر عواقب رفتارش را برایش مشخص کنید در می یابد که رفتارش چه نتایجی خواهد داشت و حتی ممکن است حالت تهاجمی اش تبدیل به حالت همراهی و همکاری شود.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=31117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.