• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 6
0
3

کدام آرایش پاک کن مناسب پوست شماست ؟

  • کد خبر : 3149
  • 16 مرداد 1397 - 0:23
کدام آرایش پاک کن مناسب پوست شماست ؟

در دنیای محصولات آرایشی هر محصولی برای پوست خاص یا کاربردی خاص طراحی می شود، برای بهترین نتیجه باید بدانیم چطور بهترین محصول مناسب با پوست انتخاب کنیم. یکی از این محصولات آرایشی که کاربرد زیادی دارد، آرایش پاک کن است. از آنجاییکه لازم است، هر شب پیش از خواب صورت را با آرایش پاک […]

which cleanser is best for you large banooyeshahr

در دنیای محصولات آرایشی هر محصولی برای پوست خاص یا کاربردی خاص طراحی می شود، برای بهترین نتیجه باید بدانیم چطور بهترین محصول مناسب با پوست انتخاب کنیم. یکی از این محصولات آرایشی که کاربرد زیادی دارد، آرایش پاک کن است. از آنجاییکه لازم است، هر شب پیش از خواب صورت را با آرایش پاک کن تمیز کرد تا آلودگی ها از بین رفته و پوست بتواند تنفس کرده و ترمیم شود، آرایش پاکن نیاز روزمره است. اما در بین پاک کننده های آرایش که در بازار یافت می شود، کدامیک مناسب پوست شماست؟ بانوی شهر انواع آرایش پاک کن ها را معرفی کرده و به شما می گوید بهتر است کدام را انتخاب کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

آرایش پاک کن فومی

which cleanser is best for you 1 medium banooyeshahr

همانطور که از نامش مشخص است حالت کف دارد و بیشتر برای پاک کردن چربی، لایه های آرایش و همچنین کرم های ضد آفتاب که پاک کردن آنها کمی دشوارتر است استفاده می شود. این مدل ممکن است کمی پوست را خشک کند، هرچند در برخی از آنها از روغن ها و نرم کننده استفاده می شود که پوست را مرطوب تر کند. افرادی که پوست چرب دارند پیشنهاد میشود از این نوع پاک کننده آرایش استفاده کنند. آرایش پاک کن فومی همچنین برای پوست هایی که منافذ باز و آکنه دارند و پوست های نوجوان مناسب است. افراد با پوست خشک و حساس بهتر است از این نوع آرایش پاک کن استفاده نکنند.

برای استفاده از این نوع، ابتدا کمی پوست را خیس کنید، سپس یک یا دو پمپ از فوم را کف دست ریخته و به آرامی روی پوست صورت ماساژ دهید و سپس با آب بشویید. پس از پاک کردن آرایش با آرایش پاک کن فومی از کرم مرطوب کننده شب و کرم دور چشم استفاده کنید.

مطالب خواندنی:  آیا شاخص های کمبود پتاسیم را می‌شناسید؟

کرم آرایش پاک کن 

which cleanser is best for you2 medium banooyeshahr

آرایش پاک کن کرمی، که با نام شیرپاک کن نیز خوانده می شود، بسیار نرم، مرطوب و چرب است، این نوع پاک کننده آرایش معمولا در ترکیبات خود آب و مواد چرب کننده نظیر وازلین، موم یا روغن معدنی دارند. آرایش پاک کن کرمی برای پاک کردن آرایش و آلودگی های روی پوست کارساز است. معمولا این نوع آرایش پاک کن نیازی به آب ندارد و فقط باید روی پوست مالیده شده و با یک دستمال تمیز پاک شود. پس از استفاده از این آرایش پاک کن می توانید با یک دستمال مرطوب مخصوص صورت آن را پاک کنید.

آرایش پاک کن های کرمی برای پوست های حساس و پوست های خشک گزینه مناسبی هستند. از آنجایی که چربی زیادی دارند برای پوست های چرب و نوجوان پیشنهاد نمی شود.

مایع آرایش پاک کن

which cleanser is best for you3 medium banooyeshahr

آرایش پاک کن هایی که به صورت مایع عرضه می شوند معمولا با نام Micellar water خوانده می شوند. این نوع پاک کننده آرایش از میسل ها (مولکول های ریز پاک کننده چربی) که در آب معلق هستند تشکیل شده اند. میسل ها جذب آلودگی ها و چربی ها می شوند و بدون اینکه پوست را خشک کنند، این ناخالصی ها را از پوست بیرون میکشند. آرایش پاک کن های مایع شوینده صورت، پاک کننده آرایش و همچنین مرطوب کننده عمل می کنند.

آرایش پاک کن های مایع شاید آب به نظر برسند اما وقتی مقداری از آن را روی انگشت خود بریزید متوجه بافت متفاوت آن نسبت به آب خواهید شد. این پاک کننده ها برای سفر کاربردی هستند، بخصوص برای مواقعی که آب در دسترس نیست، با این نوع پاک کننده ها می توانید آلودگی های روی پوست را بدون شستن صورت از بین ببرید. فقط کافیست مقداری از آن را روی یک پنبه یا دستمال کاغذی بریزید و با آن صورت را پاک کنید.

مطالب خواندنی:  بوم لب تخم مرغی گلدن رز طعم زغال اخته

آرایش پاک کن مایع یا شوینده صورت برای پوست های حساس یا خشک، پوست هایی که منافذ باز و آکنه دارند بسیار مناسب است. می توانید از این نوع آرایش پاک کن پس از پاک کردن آرایش با آرایش پاک کن کرمی نیز استفاده کنید تا پوست نرم تر شود. اما اگر پوست خیلی چربی دارید، استفاده از این نوع به شما پیشنهاد نمی شود. همچنین اگر از محصولات آرایشی طولانی مدت نظیر ریمل های ضد آب یا رژ لب های ۲۴ ساعته استفاده می کنید آرایش پاک کن مایع نمی تواند به خوبی آنها را پاک کند.

روغن پاک کننده

which cleanser is best for you4 medium banooyeshahr

روغن پاک کننده در حقیقت ماده ی چربی است که چربی را جذب خود کرده و علاوه بر اینکه آلودگی های پوست را از بین می برد بلکه مثل یک ماده مغذی برای پوست عمل می کند. از پاک کننده چربی می توانید بعنوان قسمتی از پاک کردن آرایش چند مرحله ای استفاده کنید. بخصوص برای مواقعی که آرایش زیاد داشتید، به بهترین شکل آن را پاک میکند. افرادی که به طور معمول آرایش زیاد دارند به این روش عمل کنند : ابتدا از پاک کننده چربی برای پاک کردن آلودگی ها و مواد آرایشی از روی پوست استفاده کرده و پس از آن برای اینکه این چربی را از روی پوست پاک کنند از پاک کننده فومی استفاده کنند.

برای استفاده از این پاک کننده آرایش ابتدا پنج یا شش قطره از آن را روی پوست بریزید و به آرامی ماساژ دهید تا به خورد پوست برود سپس با یک دستمال آن را از روی پوست پاک کنید. این نوع آرایش پاک کن برای افرادی که هر روز آرایش می کنند و از پرایمر و کرم پودر به طور مکرر استفاده می کنند و همچنین افرادی که پوست خیلی خشک و حساس دارند پیشنهاد می شود. پیشنهاد می شود، افرادی که پوست خیلی چرب دارند از این نوع آرایش پاک کن استفاده نکنند.

مطالب خواندنی:  بهترین روش ها برای پیشگیری از افتادگی پوست

 

منبع:بانوی شهر

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=3149

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.