• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 5
0
3

کشف قرن: دو سیاه چاله نادر که در حال برخورد با هم هستند

  • کد خبر : 34045
  • 09 اسفند 1400 - 19:59
کشف قرن: دو سیاه چاله نادر که در حال برخورد با هم هستند

کشف قرن: دو سیاه چاله نادر که در حال برخورد با هم هستند به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،ستاره‌شناسان در یک اتفاق نادر موفق به کشف دو سیاه چاله بسیار نزدیک به هم شده‌اند که در آستانه‌ی برخورد با همدیگر قرار دارند. اگر چنین اتفاقی بیفتد ما برای اولین بار شاهد چنین […]

کشف قرن: دو سیاه چاله نادر که در حال برخورد با هم هستند

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،ستاره‌شناسان در یک اتفاق نادر موفق به کشف دو سیاه چاله بسیار نزدیک به هم شده‌اند که در آستانه‌ی برخورد با همدیگر قرار دارند. اگر چنین اتفاقی بیفتد ما برای اولین بار شاهد چنین رویداد حماسی در کیهان خواهیم بود.

یکی از این سیاه چاله‌ها ظاهرا از نوع سیاه چاله بسیار پرجرم است که اکثرا در مرکز کهکشان‌ها یافت می‌شود و سیاه چاله دوم در مقایسه با اولی کمی کوچکتر بوده و دور آن می‌چرخد. مطالعه این دو سیاه چاله و نحوه برخورد آن‌ها به همدیگر می‌تواند اطلاعات بسیار خوبی را درباره منشا پیدایش سیاه چاله‌های پرجرم در اختیار ما قرار بدهد.

دانشمندان درباره منشا پیدایش این نوع سیاه چاله‌ها حدس می‌زنند که آن‌ها احتمالا از برخورد سیاه چاله‌های کوچکتر به وجود آمده‌اند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این نظریه در عمل ثابت می‌شود یا نه.

کشف قرن: دو سیاه چاله نادر که در حال برخورد با هم هستند

دو سیاه چاله فوق توسط گروهی از ستاره‌شناسان دانشگاه Caltech و با استفاده از تلسکوپ‌های رادیویی کشف شده‌اند. این دو سیاه چاله در کهکشان PKS 2131-021 قرار دارند و امواجی را به زمین ساطع می‌کنند که به آن‌ها Blazar گفته می‌شود.

بررسی و مقایسه این امواج با نمونه‌های ثبت شده در فاصله بین سال‌های ۱۹۷۵ و ۱۹۸۳ نشان‌ می‌داد که تغییراتی در ماهیت آن‌ها رخ داده است که علت آن نزدیک شدن یک سیاه چاله دوم به سیاه چاله اول بوده است. حالا این دو سیاه چاله هر دو سال یکبار دو همدیگر می‌چرخند.

مطالب خواندنی:  سیاراتی که برای زنده ماندن تلاش می‌کنند!

همه‌ی این یافته‌ها حاصل ۴۵ سال مطالعه دانشمندان روی امواج رادیویی و مشاهدات مختلف است و حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که این دو سیاه چاله در نهایت چگونه باهم برخورد می‌کنند.

منبع: Digital Trends

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=34045

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.