• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 2
0
4

کشف یک ناحیه از مغز که ویارهای بارداری را کنترل می کند

  • کد خبر : 35256
  • 23 فروردین 1401 - 18:27
کشف یک ناحیه از مغز که ویارهای بارداری را کنترل می کند
میل به غذاهای مختلف در دوران بارداری از مشخصه های این دوران است. در تحقیقات جدیدی که منتشر شده،دانشمندان به اهمیت تاثیرات هوس های دوران بارداری پرداختند و بخشی از مغز را که مسئول آن است ،کشف کردند.

کشف یک ناحیه از مغز که ویارهای بارداری را کنترل می کند

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز،ویار بارداری به هوس کردن یک‌سری خوراکی در دوران بارداری گفته می‌شود. برای مثال ممکن است غذاهای خاصی وجود داشته باشد که شما قبلاً  آن‌ها را دوست داشتید، اما هنگام بارداری کاملاً از آن‌ها  متنفر می‌شوید یا غذاهایی را که قبلاً هرگز دوست نداشتید، با شروع بارداری میل شما به آن‌ها زیاد می‌شود.

تا امروز مشخص نبود که چرا پدیده ویار در بارداری در بعضی از خانم‌ها اتفاق می‌افتد اما طبق تحقیقاتی که امروز منتشر شد دانشمندان یک ناحیه از مغز را کشف کردند که از طریق آن می‌توان هوس‌های بارداری را کنترل کرد.

  تحقیقات جدید درباره ویار چه می‌گویند؟

تصور می‌شود که هوس یک غذای خاص، به طرق مختلف از رشد جنین حمایت می‌کند اما مشکلات بزرگ دیگری درخصوص این نوع هوس‌ها وجود دارد. باید بدانید خوردن غذاهای خوشمزه و پر کالری برای نوزادان و مادران مضرات زیادی دارد.

این مضرات می‌تواند شامل چاقی، سوء تغذیه یا استرس مزمن برای نوزاد باشد. در تحقیقات جدید،محققان دریافتند اگر هوس غذای شیرین کنید و به این هوس خود پاسخ دهید، امکان این که متابولیسم بدنی (سوخت و ساز ) و سلول‌های عصبی فرزند شما تغییر پیدا کند، بسیار بالاست.
همچنین ممکن است فرزند شما درآینده دچار  اختلالات خوردن شود.

  کشف جدید چه بود؟

تحقیقات جدید روی موش‌ها، بخشی از مغز را شناسایی می‌کند که به نظر می‌رسد این  بخش از مغز، میل ما به غذاهای مختلف را کنترل می‌کند که در آینده می‌تواند به اطمینان از سلامت بارداری انسان تا حد امکان کمک کند.این تحقیق که ابتدا روی موش‌ها صورت گرفته بود، نتایج شگفت انگیز دیگری هم داشت. محققان متوجه  تغییراتی در بخش‌های پاداش مغز و همچنین نواحی از مغز که مسئول چشایی و سیستم‌های حسی و حرکتی است، شدند.

مطالب خواندنی:  روش های زایمان طبیعی بدون درد

روبرتا حداد توولی، نوروبیولوژیست از موسسه تحقیقات بیومدیکال آگوست پی ای‌سانیر در اسپانیا، می‌گوید: «این یافته نشان می‌دهد که حاملگی باعث سازمان‌دهی مجدد کامل مدارهای عصبی لیمبیک (مجموعه‌ای از ساختارهای مغزی واقع در هر دو سمت تالاموس، بلافاصله زیر لوب گیجگاهی داخلی مخ است و از انواع عملکردها چون هیجان، رفتار، حافظه بلندمدت و بویایی پشتیبانی می‌کند) از طریق نورون های D2R می‌شود.»
دانشمندان به این نتیجه رسیدند که «این سلول‌های عصبی ‌و تغییرات آن‌ها مسئول هوس‌های غذایی هستند، زیرا اضطراب غذایی که در دوران بارداری معمول بود، پس از مسدود کردن فعالیت‌های آن‌ها ناپدید شد.»

   اهمیت به رژیم غذایی در دوران بارداری

این تیم تحقیقاتی، امیدوار است که این تحقیق بتواند به دستورالعمل‌های تغذیه‌ای برای مادران باردار کمک کند و باعث شود به رژیم غذایی کلی برای مادر و نوزاد، اهمیت بیشتری دهیم و با هوس کردن هر چیزی در این دوران، در خوردن آن زیاده‌روی نکنیم. همچنین محققان این تیم می‌گویند: «داشتن بارداری سالم برای تمام مادران،یکی از اهداف بلند مدت ماست.»

منبع:روزنامه خراسان

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=35256

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.