• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
4
دارویی که می تواند 12 درصد وزن فرد را کاهش دهد

یک بار در هفته تزریق و بعد کاهش وزن

  • کد خبر : 33479
  • 23 بهمن 1400 - 18:01
یک بار در هفته تزریق و بعد کاهش وزن
پیشنویس راهنمای مدیریت چاقی و اضافه وزن انستیتوی ملی سلامت انگلستان، داروی سماگلوتید را برای بیماران مبتلا به چاقی که توسط یک سرویس تخصصی مدیریت وزن تحت درمان هستند توصیه می‌کند.

یک بار در هفته تزریق و بعد کاهش وزن

 به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز،توصیه شدن این داروبه دنبال انجام کارآزمایی بوده که در آن بیمارانی که هفته ای یک بار داروی سماگلوتید را تزریق می کردند، در طی یک سال پس از شروع مصرف به طور متوسط ​​۱۲ درصد از وزن بدن خود را در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف می کردند، از دست دادند.

هزینه بالای این دارو در انگلستان موجب شده که اکثریت مصرف کنندگان به دنبال دریافت این دارو از طریق بیمه باشند. براساس راهنمای منتشر شده توسط انستیتوی ملی سلامت سلطنتی انگلستان تنها بزرگسالانی که حداقل یک بیماری مرتبط با وزن و BMI حداقل ۳۵ کیلوگرم بر متر مربع یا بیشتر دارند می توانند از این دارو استفاده کنند. البته در این راهنما آمده است که پزشکان می توانند در موارد استثنا و براساس تشخیص خود، برای افرادی که BMI کمتر از ۳۰ دارند نیز دارو را تجویز کنند.

براساس این راهنما این دارو به عنوان بخشی از برنامه مدیریت وزن و کاهش وزن سطح ۳ یا خدمات تخصصی چاقی سطح ۴ و حداکثر به مدت دو سال برای هر فرد تحت بیمه در دسترس خواهد بود.

سماگلوتید که به اسم تجاری وگوی  نیز شناخته می شود، با تقلید عملکرد موسوم به شبه گلوکاگون (GLP-1)  اشتهای فرد را سرکوب می کند و باعث می شود افراد احساس سیری کنند. تایید این دارو به دنبال تایید داروی لیراگلوتاید در سال گذشته در انگلستان بود که منجر به اعلام هشدارهایی از سوی پزشکان عمومی این کشور شد که با هجوم بی سابقه بیماران برای دریافت این دارو روبرو شده بودند.

مطالب خواندنی:  کاهش وزن با کمک یک اسموتی سبز

تخمین زده شده است که حدود ۲۸ درصد از بزرگسالان در انگلستان چاق هستند. جالب است که در راهنمای منتشر شده برای افراد اهل جنوب شرقی آسیا، چین و سیاهپوستان با ریشه آفریقایی یا کارائیبی، توصیه شده است که درمان در  BMI پایین تر و حتی کمی بالاتر از ۲۵ هم آغاز شود.

هلن نایت، مدیر برنامه کاهش وزن سالم در مرکز ارزیابی فناوری سلامت در انستیتوی ملی سلامت انگلستان در این مورد می‌گوید: «ما می‌دانیم که مدیریت اضافه وزن و چاقی یکی از بزرگترین چالش‌هایی است که سیستم های بهداشتی و درمانی ما با آن روبرو هستند. اگر نگاه سختگیرانه داشته باشیم نزدیک به دو سوم بزرگسالان ما دارای اضافه وزن یا چاقی هستند که سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند و برای همین باید برای آن‌ها برنامه‌های پیشگیری و درمانی داشته باشیم و به کاهش وزن آن‌ها کمک‌های موثری بکنیم.»

پیشتر درمان‌های دارویی موثری که مورد تایید بیمه های درمانی انگلستان باشد و عوارض جانبی خطرناکی نداشته باشد در دسترس نبودد اما در سال‌های اخیر انستیتوی ملی سلامت انگلستان مشابه مراکز نظارتی و سیاستگذاری جهانی  توانسته است خط جدیدی از درمان‌های دارویی را توصیه کند که مطالعات نشان داده اند افرادی که از آنها زیرنظر پزشکان استفاده می‌کنند، در کنار تغییرات در رژیم غذایی و ورزش‌شان، توانسته‌اند وزن خود را بدون تجربه عوارض جانبی جدی به حد نسبتا مناسبی کاهش دهند. شاید بزرگترین نقطه قوت این داروی جدید این باشد که مصرف آن تنها به یک تزریق در هفته نیاز دارد.

منبع:پالس تودی

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=33479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.