• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
5

۱۰ مهمترین خواص آب هویج برای سرطان سینه ، ریه، معده و پروستات

  • کد خبر : 4611
  • 19 آذر 1397 - 18:34
۱۰ مهمترین خواص آب هویج برای سرطان سینه ، ریه، معده و پروستات

۱۰ مهمترین خواص آب هویج برای سرطان سینه ، ریه، معده و پروستات ۱. بتاکاروتن هویج منبع خوبی از بتاکاروتن است. بتاکاروتن، آنتی اکسیدانی که برای سنتز ویتامین A، زئازانتین و لوتئین (کاروتنوئیدها) ضروری است. این مواد مغذی برای کاهش خطر سرطان و جلوگیری از آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد مفید هستند. با استناد به […]

۱۰ مهمترین خواص آب هویج برای سرطان سینه ، ریه، معده و پروستات

۱. بتاکاروتن

هویج منبع خوبی از بتاکاروتن است. بتاکاروتن، آنتی اکسیدانی که برای سنتز ویتامین A، زئازانتین و لوتئین (کاروتنوئیدها) ضروری است. این مواد مغذی برای کاهش خطر سرطان و جلوگیری از آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد مفید هستند. با استناد به مطالعه‌ای که بر روی ۳۰۰۰ زن انجام شد، ترکیب موجود در هویج می‌تواند احتمال سرطان سینه را تا ۶۰٪ کاهش دهد. عالی است. نه؟

خواص آب هویج برای سرطان سینه ۲: ترکیبات زیست فعال

آب هویج دارای ترکیبات زیست فعال (بیواکتیو) است که در درمان سرطان سینه نقش دارند. این ترکیبات، فعالیت‌های ضد سرطانی دارند. بنابراین، مصرف منظم آب هویج چیزی است که در مقابله با بیماری‌هایی مانند سرطان سینه باید در نظر گرفت.

۳. کاهش التهاب

یکی دیگر از خواص آب هویج برای سرطان سینه توانایی آن در کاهش التهاب است. این خاصیت به وجود کاروتنوئیدها در آب هویج مربوط است. مطالعه‌ای که بر روی افرادی که از سرطان سینه جان سالم به در برده‌اند انجام شد، نشان داد که آب هویج بر نشان‌گرهای استرس اکسیداتیو و نشان‌گرهای التهاب در خون تاثیر می‌گذارد. علاوه بر این، مصرف منظم آب هویج، سطح کاروتنوئیدهای خون را بالا می‌برد و از این طریق در برابر بروز دوباره سرطان از فرد محافظت می‌کند. بنابراین، حالا که این خاصیت را می‌دانید، مصرف آب هویج برای مهار سرطان سینه را شروع کنید.

خواص آب هویج برای سرطان سینه ۴: مبارزه با سلول‌های سرطانی

نمی‌توان انکار کرد که خوردن غذاهای سالم بر داشتن سبک زندگی سالم تاثیر می‌گذارد. مواد مغذی موجود در خوراکی‌ها در جلوگیری از عفونت، التهاب و مبارزه با سلول‌های سرطانی نقش دارند. نوشیدن ۲۲۵ میلی‌لیتر آب هویج تازه در روز، سطح کاروتنوئیدهای موجود در خون را تا حدی که برای مبارزه با سرطان سینه لازم است، بالا می‌برد. این مسئله با نقش بتاکاروتن و ویتامین A در مقابل با سرطان سینه در ارتباط است. فقط این نیست، این مسئله به وجود آنتی اکسیدان در هویج که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند نیز مربوط می‌شود.

مطالب خواندنی:  سرطان روده بزرگ را بشناسید و از آن دوری کنید!

خواص آب هویج برای سرطان سینه ۵: عدم وجود عوارض جانبی

اگر به سرطان مبتلا هستید، ممکن است به شیمی درمانی نیاز داشته باشید. اما حتما می‌دانید که شیمی درمانی عوارضی مانند ریزش مو دارد. به عنوان یک روش جایگزین می‌توانید از آب هویج کمک بگیرید. در واقع، مصرف آب هویج، آب سبزیجات سبز برگ و آب دیگر میوه‌ها و سبزیجات روش موثری برای مهار رشد سلول‌های سرطان و تومور در بدن است. با این کار، سلامت خود را حفظ کرده و نیازی نیست نگران عوارض جانبی باشید. بنابراین از همین حالا می‌توانید مصرف منظم آبمیوه را شروع کنید تا جسمی سالم داشته باشید.

How To Make Carrot Juice

۶. درمان سرطان ریه

یکی از خواص آب هویج، درمان سرطان ریه است. مطالعات نشان داده‌اند افرادی که یک بار در هفته آب هویج می‌نوشند، ۳۳ درصد کمتر از افرادی که آب هویج مصرف نمی‌کنند، در معرض سرطان ریه قرار می‌گیرند.

۷. درمان سرطان پروستات
آب هویج برای درمان سرطان پروستات نیز مفید است. با استناد به مطالعه‌ای که در دانشکده سلامت عمومی و تغذیه دانشگاه هاروارد انجام شد، مردان جوانی که رژیم غذایی سرشار از بتاکاروتن داشتند، بیش از دیگران از سرطان پروستات در امان بودند. بنابراین، می‌توانید خوراکی‌های سرشار از بتاکاروتن از جمله هویج را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

۸. درمان سرطان معده

می‌توانید آب هویج را برای مهار سرطان معده نیز مصرف کنید. این خاصیت به دلیل وجود آنتی اکسیدان در هویج است. همچنین یک مطالعه نشان داد که خوردن هویج با کاهش ۲۶ درصدی سرطان معده در ارتباط بوده است.

۹. تقویت بینایی

همان‌گونه که قبلا گفته شد، آب هویج سرشار از بتاکاروتن – نوعی ویتامین A – است که یکی از قوی‌ترین آنتی اکسیدان‌ها محسوب می‌شود و به تقویت بینایی کمک می‌کند. بنابراین برای جلوگیری از اختلالات بینایی مانند تباهی لکه زرد، آب مروارید و کوری، آب هویج مصرف کنید.

مطالب خواندنی:  تشخیص زودهنگام سرطان کلیه با یک آزمایش جدید

۱۰. افزایش سلامت استخوان‌ها

چون هویج منبعی از ویتامین K نیز هست، در حفظ سلامت استخوان‌‌ها نقش دارد. ویتامین K به جلوگیری از پوکی استخوان ناشی شکستگی‌های استخوانی کمک می‌کند. بنابراین برای داشتن استخوان‌های قوی‌تر، نوشیدن آب هویج را فراموش نکنید.

Products carrots wide

سایر خواص آب هویج

افزایش سلامت مغز

افزایش سلامت قلب

پاکسازی کبد

افزایش سلامت دستگاه گوارش

بارداری سالم

تقویت متابولیسم

تقویت سیستم ایمنی

نکات مصرف آب هویج

– باید بدانید که سرطان را می‌توان با خوردن خوراکی‌های سالم و داشتن سبک زندگی سالم درمان کرد. در این مورد، خوردن خوراکی‌های سرشار از آنتی اکسیدان توصیه می‌شود. در واقع، آنتی اکسیدان‌ها در محافظت از سلول‌های بدن و کاهش خطر بروز سرطان نقش دارند. می‌توانید آبمیوه‌هایی مانند آب هویج، آب سیب، آب آووکادو و آب بلوبری بنوشید.

– خودتان نیز می‌توانید آب هویج درست کنید. ۱ کیلوگرم هویج را بشویید و پوست بگیرید تا سموم و آفت‌کش‌های موجود در آن دفع شوند. هویج‌های تمیز را خرد کرده و آن‌ها را در غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید. می‌توانید از آب نیز استفاده کنید تا فرآیند آب گرفتن را آسان کند. سپس می‌توانید آن را صاف کنید. آب هویج شما آماده است.

حالا با خواص آب هویج برای درمان سرطان سینه آشنا هستید. برای بهره‌مند شدن از خواص آب هویج، آن را در مقادیر کافی مصرف کنید. سالم بمانید!

منبع:bazdeh.org و drhealthbenefits

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=4611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.