• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

اگر این ۴ علامت را دارید کربوهیدرات در بدنتان کم است

  • کد خبر : 38055
  • 18 تیر 1401 - 17:19
اگر این ۴ علامت را دارید کربوهیدرات در بدنتان کم است
نخوردن کربوهیدرات کافی می‌تواند اثرات فیزیکی داشته باشد. هیچ دلیل خوبی برای کاهش یا حذف کربوهیدرات از رژیم غذایی شما وجود ندارد. اگر به اندازه کافی کربوهیدرات مصرف نکنید ممکن است دچار مه مغزی و از دست دادن عضلات شوید.

اگر این ۴ علامت را دارید کربوهیدرات در بدنتان کم است

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از همشهری آنلاین، کربوهیدرات‌ها یکی از سه عنصر اصلی در کنار چربی و پروتئین هستند که همه غذاهای ما را تشکیل می‌دهند. کربوهیدرات‌ها در مقادیر مختلف در مواد غذایی از ماکارونی و نان گرفته تا جو و موز یافت می‌شوند.

اغلب تصور می‌شود که کاهش کربوهیدرات‌ها راهی برای کاهش وزن است، اما واقعیت غیر از این است این موضوع تنها یک افسانه است و فقدان کربوهیدرات در رژیم غذایی می‌تواند به سلامت شما آسیب برساند. محدود کردن مصرف غذاهای بسیار فرآوری شده مانند کوکی‌ها و چیپس معمولا مفید است، اما دلیل خوبی برای کاهش یا حذف کربوهیدرات‌ها از رژیم غذایی شما وجود ندارد.

نیازهای غذایی از فردی تا فرد دیگر متفاوت است، اما دستورالعمل‌های غذایی برای آمریکایی‌ها توصیه می‌کند که در نیمی از بشقاب خود را میوه‌ها و سبزیجات را قرار دهند که عمدتا از کربوهیدرات‌ها تشکیل شده‌اند.

کربوهیدرات‌ها باید ۷۵ درصد از کل غذای مصرفی یک فرد را بر حسب حجم تشکیل دهند. کارشناسان توصیه می‌کنند که کربوهیدرات‌های خود را از سبزیجات و میوه‌ها به جای منابع شیرین یا تصفیه شده دریافت کنید. کربوهیدرات‌ها منبع اولیه سوخت هستند که به عضلات و مغز ما انرژی لازم برای حرکت و تفکر را می‌دهد.

علائم فیزیکی از جمله خستگی، مه مغزی و مشکلات در ریکاوری پس از ورزش می‌توانند نشان دهند که شما به اندازه کافی کربوهیدرات نمی‌خورید.

اگر این ۴ علامت را دارید کربوهیدرات در بدنتان کم است

در ادامه به ۴ نشانه‌ای می‌پردازیم که نشان می‌دهد به اندازه کافی کربوهیدرات نمی‌خورید:

مطالب خواندنی:  تعیین سلامت مغز و بدن براساس سرعت پیاده روی در ۴۵ سالگی

۱- کمبود انرژی

کربوهیدرات‌ها منبع اصلی سوخت بدن هستند بنابراین، اگر مصرف کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید احتمالا متوجه کاهش سطح انرژی خود نیز خواهید شد. بدن ما می‌تواند از منابع دیگر سوخت (مانند چربی) استفاده کند اگرچه کربوهیدرات‌ها می‌توانند منبع انرژی سریع‌تری برای ما فراهم کنند تا بتوانیم عملکرد مطلوبی را هم از نظر شناختی و هم از نظر فیزیکی داشته باشیم.

۲- مه مغزی

مغز برای عملکرد مطلوب به گلوکز نیاز دارد که از کربوهیدرات‌ها تجزیه می‌شود. بنابراین، هنگامی که به اندازه کافی کربوهیدرات مصرف نکرده‌اید ممکن است در وضعیت بدی از نظر خلق و خو قرار بگیرید و برای تمرکز تلاش کنید.

مصرف کربوهیدرات‌ها در کنار پروتئین به حمایت از تولید تریپتوفان کمک می‌کند که سپس به سروتونین تبدیل می‌شود که به هورمون شادی نیز معروف است. کربوهیدرات‌های خود را بیش‌تر از غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات دریافت کنید، زیرا فیبر و مواد مغذی ضروری برای حمایت از سلامت کلی و سلامت روانی را فراهم می‌کنند.

۳- انرژی کم‌تر برای تمرین

بدن کربوهیدرات‌ها را به صورت گلیکوژن در کبد و ماهیچه‌ها ذخیره می‌کند که برای انرژی استفاده می‌شوند و بنابراین، برای ورزش کردن چه دویدن چه دوچرخه سواری چه ورزش در باشگاه مفید است.

خوردن کربوهیدرات کافی برای افرادی که تمرینات با شدت بالا مانند تمرینات تناوبی با شدت بالا یا کراس فیت (خوردن کربوهیدرات کافی برای افرادی که تمرینات با شدت بالا مانند تمرینات تناوبی با شدت بالا) بسیار مهم است.

اگر به اندازه کافی کربوهیدرات مصرف نکرده باشید عملکرد شما به سقف خواهد رسید و ممکن است از در معرض خطر از دست دادن عضله قرار گیرید و یا دچار بدن درد و سردرد شوید به گونه‌ای که بخواهید دائما روی زمین دراز بکشید.

مطالب خواندنی:  خون طلایی این اسرار علم را فاش می‌کند

۴- مشکل در ریکاوری پس از تمرین ورزشی

کربوهیدرات‌ها نه تنها برای تقویت ورزش مفید هستند بلکه به ریکاوری بعد از تمرین کمک می‌کنند. بعد از ورزش، بدن ما باید ذخایر گلیکوژن خود را که در طول تمرین تخلیه شده است دوباره پر کند بنابراین توصیه می‌شود برای حمایت از ریکاوری، کربوهیدرات‌ها را در کنار پروتئین مصرف کنید که به شما امکان می‌دهد پیش از تمرین بعدی خود بهترین حالت را داشته باشید.

اگر بدن شما به طور موثر ریکاوری نمی‌کند ممکن است بعد از تمرین مدت طولانی‌تری درد عضلانی داشته باشید در مرحله بعدی که وارد باشگاه می‌شوید انرژی کمتری و پیشرفت کُندتری داشته باشید.

منبع: فرارو، اینسایدر،

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=38055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.