• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
5

ترکیب گوشت چرخ کرده برای انواع گوشت

  • کد خبر : 31479
  • 06 آذر 1400 - 18:32
ترکیب گوشت چرخ کرده برای انواع گوشت
برای ترکیب گوشت چرخ کرده و نسبت گوشت‌ها، با توجه به موارد استفاده و ذائقه اشخاص فرق دارد و اشخاص می‌توانند از ترکیب‌های گوناگونی برای تهیه آن استفاده کنند. ما در این مطلب بهترین ترکیب گوشت چرخ کرده را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ترکیب گوشت چرخ کرده برای انواع گوشت

گوشت چرخ کرده به دلیل نرم بودن و منعطف بودن بالایی که دارد در آشپزی مورد علاقه افراد زیادی است و چون مدت زمان کوتاهی زمان برای پختن نیاز دارد، برای هنگامی که زمان کافی برای آشپزی ندارید، مناسب است. همینطور در طب سنتی استفاده از گوشت چرخ کرده به علت هضم آسانتر نسبت به گوشت تکه‌ای بیشتر توصیه می شود.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،از این نوع گوشت در پخت غذاهای زیادی مانند اسپاگتی با گوشت چرخ کرده، رولت گوشت چرخ کرده و یا پلو مخلوط با گوشت چرخ کرده استفاده می‌شود. گوشت چرخ کرده را می‌توان با در نظر گرفتن نوع استفاده آن، از بخشهای گوناگون بدن دام و با نسبت‌های گوناگونی از گوشت و چربی یا گوشت گوسفندی و گوساله تهیه کرد.

ترکیب گوشت چرخ کرده برای انواع گوشت

بهترین ترکیب گوشت چرخ کرده برای انواع گوشت

بهترین ترکیب گوشت چرخ کرده برای غذاهای مختلف چیست؟

کدام ترکیب برای کباب کوبیده مناسب است؟

توجه کنید که رعایت این ترکیب برای این غذای ویژه خیلی اهمیت دارد. باید نسبت ۶۰ به ۴۰ را به یاد داشته باشید. مثلا در یک کیلو گرم گوشت چرخ کرده باید ۶۰۰ گرم سر دست گوساله و ۴۰۰ گرم گوشت قلوه گاه گوسفندی استفاده شود. در حقیقت این قلوه گاه است که به علت چرب بودن، کباب شما را خوشمزه می کند. پیاز مناسب برای این میزان گوشت، ۲۰۰ گرم است.

میزان ترکیب گوشت برای پلو و کتلت 

به جز کتلت، می توانید از گوشت چرخ کرده در انواع و اقسام پلوها استفاده کنید. برای این منظور نیز نسبت ۵۵ به ۴۵ را به یاد داشته باشید. مثلا در یک کیلوگرم گوشت ۵۵۰ گرم گوشت ران گوساله را با ۴۵۰ گرم گوشت قلوه گاه گوسفندی ترکیب کنید.

مطالب خواندنی:  آموزش آشپزی با گوشت مرغ (8 اشتباه رایج)

ترکیب گوشت چرخ کرده بوقلمون و گوساله

پخت گوشت بوقلمون از نظر طب سنتی گرم و مرطوب است. از سویی گوشت گوساله طبعی سرد دارد و به همین علت است که گوشت گوساله را اغلب با گوشتی با طبع گرم مثل بوقلمون مخلوط می کنند. برای این کار نیاز است برای یک کیلوگرم گوشت، ۶۰۰ گرم گوشت ران گوساله و ۴۰۰ گرم گوشت سینه بوقلمون استفاده کنید.

ترکیب گوشت با مرغ

در ترکیب کوبیده با اضافه کردن قدری مرغ می توانید به جز لطیف شدن کباب، چسبندگی آن را هم بالا ببرید. ولی فراموش نکنید که این مرغ نباید زیاد باشد. برای این کار نسبت ۷۰ به ۳۰ را در نظر داشته باشید. مثلا برای یک کیلوگرم گوشت چرخ کرده، ۷۰۰ گرم گوشت سردست گوسفندی را با ۳۰۰ گرم گوشت سینه مرغ مخلوط کنید. می توانید به اندازه مرغ هم پیاز آب گیری شده اضافه کنید یعنی در این مثال چیزی در حدود ۳۰۰ گرم.

ترکیب گوشت چرخ کرده با سویا

اضافه کردن سویا به گوشت می تواند اهداف بسیاری داشته باشد؛ مثلا کم کردن هزینه نهایی، استفاده کمتر از گوشت قرمز یا کم کردن کلسترول به وجود آمده از مصرف گوشت قرمز و همینطور پیشگیری از آب رفتن گوشت همبرگرها و کتکت ها. برای همین برای ترکیب کردن گوشت با سویا، برای هر یک کیلوگرم گوشت سردست گوساله یا گوسفندی، نیاز است ۳۰۰ گرم سویا را به مدت ۳ ساعت بخیسانید و آنگاه آبکش کرده و با گوشت قرمز یکبار چرخ کنید.

ترکیب کوبیده مرغ

کوبیده مرغ را قرار نیست فقط با مرغ درست کنید! برای این کار ترکیب ۶۰ به ۱۰ و ۱۰ و ۲۰ را به یاد داشته باشید. به این صورت که برای یک کیلوگرم گوشت مرغ چرخ کرده، ۶۰۰ گرم ران مرغ را با ۳۰۰ گرم سینه مرغ و ۱۰۰ گرم دنبه گوسفندی ترکیب کنید. همان ۲۰۰ گرم تفاله پیاز، برای این کباب نیز کافی است.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=31479

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.