• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
6
محققان پی بردند؛

تغییرات مغزی در میانسالی پس از سال ها فشار خون بالا ظاهر می شود

  • کد خبر : 33342
  • 18 بهمن 1400 - 17:44
تغییرات مغزی در میانسالی پس از سال ها فشار خون بالا ظاهر می شود
یک مطالعه جدید نشان می دهد افراد میانسالی که از دوران جوانی فشار خون بالایی داشتند، با تغییرات مغزی روبرو هستند که ممکن است خطر زوال ذهنی را در آینده افزایش دهد.

تغییرات مغزی در میانسالی پس از سال ها فشار خون بالا ظاهر می شود

تحقیقات قبلی نشان داده است که فشار خون بالا بر ساختار و عملکرد رگ‌های خونی مغز تأثیر می‌گذارد و در نتیجه به مناطقی از مغز که برای مهارت‌های تفکر و حافظه ضروری هستند آسیب می‌رساند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر،دکتر «کریستینا لاین بک»، محقق ارشد این مطالعه و متخصص مغز و اعصاب عروقی در بیمارستان نورث وسترن در شیکاگو، می‌گوید: «مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد تغییرات در مغز ممکن است از سنین پایین شروع شود. مطالعه ما شواهد بیشتری ارائه می‌دهد که فشار خون بالا در دوران بزرگسالی ممکن است به تغییرات در مغز در سنین بالاتر منجر شود.»

برای این مطالعه، تیم تحقیق داده‌های ۳۰ ساله جمع‌آوری‌شده از ۱۴۲ شرکت‌کننده در یک مطالعه طولانی‌مدت در مورد خطر بیماری عروق کرونر را تجزیه و تحلیل کرد. به عنوان بخشی از آن مطالعه، شرکت کنندگان در ۳۰ سالگی و مجدداً در حدود ۵۵ سالگی تصویربرداری MRI از مغز داشتند.

افرادی که از سن ۲۵ تا ۵۵ سالگی فشار خون بالا داشتند، تغییرات بیشتری در MRI میانسالی شأن مشاهده شد. به گفته محققان، ممکن است آنها در معرض خطر بیشتر مشکلات مربوط به تفکر و مشکلات حافظه قرار داشته باشند.

این یافته‌ها باید متخصصان مراقبت‌های بهداشتی را تشویق کند تا به شدت به فشار خون بالا در بزرگسالان جوان به عنوان یک هدف بالقوه برای حفظ سلامت مغز توجه نمایند.

منبع:هلث دی نیوز

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=33342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.