• امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

خواص خوردن سیر در بارداری

  • کد خبر : 33984
  • 08 اسفند 1400 - 17:33
خواص خوردن سیر در بارداری
سیر سرشار از خاصیت است و مصرف آن در دوران بارداری فواید زیادی دارد اما باید از میل کردن آن به میزان زیاد پرهیز کرد.

خواص خوردن سیر در بارداری

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،در دوران بارداری برخی از غذا‌ها و ادویه‌ها ممنوع است؛ به همین خاطر ممکن است این پرسش برای خانم‌ها پیش آید که آیا خوردن سیر در دوران بارداری مشکلی دارد یا خیر. خبر خوب این است که خوردن سیر در طول بارداری «احتمالا بی خطر» است.

طبق گزارش پایگاه آمریکایی «وب ام دی» (WebMD) که اطلاعات و اخبار مرتبط با حوزه سلامت و تندرستی را منتشر می‌کند، «سیر، احتمالا برای مادر‌های باردار و یا تازه زایمان کرده، ایمن است». تنها آن مقدار از سیر بی خطر در نظر گرفته می‌شود که معمولا در غذا یافت می‌شود. هرچند این اندازه گیری شاید اندکی مبهم در نظر گرفته شود، اما بدان معناست که مقداری که معمولا برای چاشنی غذا مصرف می‌شود، خطری ندارد.

این بدان دلیل است که حبه‌های سیر در دوران بارداری بسیار قوی عمل می‌کنند و به همین دلیل نیز هست که مکمل‌های غذایی حاوی سیر نیز نبایستی در دوران بارداری مصرف شوند. در صورتی که هوس خوردن سیر را در دوران بارداری کرده اید، مادامی که زیاده روی نکنید، مشکلی ندارد.

چرا خوردن سیر در دوران بارداری بی خطر است؟

دوره سه ماهه نخست بارداری، به عنوان یکی از حساس‌ترین مواقع در نظر گرفته می‌شود زیرا در این دوران هم مادر و هم جنین به سرعت در حال تغییر هستند. به این ترتیب، مادران باید غذا‌هایی بخورند که هم بدن آن‌ها را تغذیه کرده و هم مواد مغذی را برای نوزادشان فراهم آورد؛ بنابراین هرگونه غذا یا ادویه‌ای که ترکیب شیمیایی بدن را تغییر دهد یا برای نوزادان خطرناک تلقی شود، ممنوع است.

مطالب خواندنی:  از فواید لیمو ترش چه می دانید؟

حال از آنجایی که «سازمان غذا و داروی آمریکا» (FDA) مصرف سیر را برای زنان در سه ماهه نخست بارداری «احتمالا بی خطر» عنوان کرده است، پس این اجازه می‌تواند به منزله چراغ سبزی برای بی خطر بودن سیر برای بقیه دران بارداری نیز در نظر گرفته شود.

در نتیجه صرف نظر از اینکه در کدام سه ماهه بارداری خانم‌های باردار ممکن است هوس سیر کنند، می‌توانند سیر را به عنوان طعم دهنده در غذا مصرف کرده و هیچ عارضه‌ای برای بارداری آن‌ها وجود نداشته باشد.

فواید سیر برای زنان باردار

اما مصرف سیر در دوران بارداری دارای برخی فواید نیز هست که به اختصار به آن‌ها می‌پردازیم:

– سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
– از ریزش مو جلوگیری کرده و رشد مو را تقویت می‌کند.
– موارد کوفتگی را کاهش می‌دهد.
– در کاهش تهوع و استفراغ مؤثر است.
– سطح کلسترول را متعادل می‌کند.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/Garlic%20-81ba791551%20(2).webp

عوارض جانبی سیر برای مادران باردار

در حالی که سیر می‌تواند فواید زیادی داشته باشد، اما خوردن آن می‌تواند عوارض جانبی را نیز به همراه آورد.

طبق پایگاه «هلث لاین» (Healthline) برخی مشکلاتی که زنان باردار ممکن است با خوردن سیر با آن روبرو شوند، از این قرار است:

مشکلات گوارشی: سیر در حالی که طعم فوق‌العاده‌ای به غذا می‌دهد، می‌تواند باعث ناراحتی دستگاه گوارش برای زنان باردار نیز شود. طبق اعلام این پایگاه، زنان باردار و یا تازه زایمان کرده ممکن است دچار سوزش سر دل، بیماری روده تحریک پذیر، بیماری رفلاکس معده و بیماری سوء هاضمه شوند. بنابر این در صورتی که در دوران بارداری مستعد هر کدام از این بیماری‌ها هستید، بهتر است ازخوردن سیر اجتناب کنید.

مطالب خواندنی:  چگونه بفهمیم غده «پروستات» بزرگ شده است؟

خونریزی در دوران بارداری: زنانی که سیر فراوان و زیاد در دوران زایمان مصرف کنند، با خطر خونریزی در دوران بارداری روبرو هستند. این مسأله هم در مورد سزارین صادق است. ترکیب سولفوری سیر از لخته شدن پلاکت ها، آنطور که باید انجام شود، جلوگیری می‌کند و زمانی که خونریزی اتفاق بیافتد، بخاطر سیر، بند آمدن این خونریزی دشوار خواهد بود.

منبع: پایگاه BabyGaga

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=33984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.