• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

ظرف مناسب برای نگهداری غذا در فریزر

  • کد خبر : 32931
  • 03 بهمن 1400 - 17:00
ظرف مناسب برای نگهداری غذا در فریزر
بیشتر وقتها غذاهایی که برای مهمانی استفاده می کنیم، بیش از اندازه است و اضافی آن را باید برای روزهای بعد نگه داریم؛ یا بعضی اشخاص به علت مشغله‌های کاری در روزهای تعطیل غذای مورد احتیاج برای روزهای کاری‌شان را تهیه کنند و در فریزر نگه دارند. ولی نگهداری غذای پخته باید در شرایطی ویژه صورت گیرد. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

ظرف مناسب برای نگهداری غذا در فریزر

ویژگی‌های ظرف مناسب برای نگهداری غذا در فریزر

بهترین ظرف برای فریزر کدام است؟

ظروف مخصوص فریزر 

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،ظروف مخصوص فریزر از متریال گوناگونی ساخته می شوند که هر کدام از آن ها دارای خصوصیت های گوناگونی هستند که باید انتخاب خود را طبق این خصوصیت ها انجام دهید. مثلا این ظروف با پلاستیک ، شیشه و سرامیک ساخته می شوند. اغلب ظروف پلاستیک دارای درب های شفاف هستند که از بیرون ظرف محتویات آن را مشخص باشد. ظروف پلاستیکی خیلی سبک هستند و در معرض مشکلاتی از جمله شکستگی وجود ندارند.

یکی از مهم ترین خصوصیت های ظروف شیشه ای این است که همه ظرف دارای شفافیت است و از زیبایی ویژه ای هم برخوردار است. وزن این ظروف بیشتر از ظروف پلاستیکی است. ظروف سرامیکی هم دارای بدنه ای مات و غالبا درب های شفاف هستند. ظروف سرامیکی وزن بیشتری نسبت به دو نوع قبلی دارند و از نظر طرح و رنگ دارای تنوع بیشتری هستند.

نوع دیگری از بهترین ظرف برای فریزر از استیل ساخته شده اند. این ظروف کاملا ضد زنگ می باشند و به آسانی می توان آن ها را شست. ولی یکی از معایب ظروف استیل این است که به سرعت لکه بر روی آن ها می ماند و جلوه زیبای خود را از دست می دهند. این ظروف دارای دوام بسیاری هستند و وزن آن ها هم پایین است. از معایب ظروف استیل مات بودن بدنه و درب است که نمی توان به آسانی محتویات داخل ظرف را تشخیص داد.

مطالب خواندنی:  طرز استفاده صحیح از کتری برقی | هنگام شستن کتری برقی به این نکته مهم توجه کنید

ظرف مناسب برای نگهداری غذا در فریزر

ظرف مناسب برای نگهداری غذا در فریزر چه ویژگی‌هایی دارد

درب محکم 

بهترین ظرف برای فریزر باید دارای درب محکم باشد. درب ظروف باید به صورتی باشد که بتوان غذاهای مایع مثل خورشت ها را هم در آن نگهداری کرد. چنانچه درب ظرف ویژه فریزر محکم باشد می توان به آسانی ظرف را وارونه کرد و نگرانی برای بیرون ریختن غذا نداشت. درب های ظرف ویژه فریزر به شیوه های گوناگون مثل نوار پلاستیکی ، قفل و  … محکم می شود و قابلیت نگهداری از مواد غذایی را به بهترین شیوه دارد. این کار سبب می شود تا بوی غذا از ظرف خارج نشود و به دیگر مواد غذایی منتقل نشود.

ظروف شیشه ای پیرکس

ظروف پیرکس به نوعی از ظروف شیشه ای گفته می شود که مقاومت خیلی زیادی در مقابل گرما و سرمای بسیار دارد و دچار شوک حرارتی نمی شود. به همین علتمی توان آن ها را در دستگاه های گوناگون مثل فریزر ، ماکروفر و ماشین ظرفشویی قرار داد. این ظروف دارای درب های پلاستیکی هستند که در گرمای زیاد آب نمی شوند. آب شدن مواد پلاستیکی می تواند به شدت برای سلامت انسان مضر باشد.

ظروف مناسب برای نگهداری میوه‌ها و سبزیجات

ظروف پلاستیکی به شرط داشتن درب‌های قفل‌دار که مانع از جریان هوا به داخل آن شود می‌تواند طراوت سبزیجاتی مانند کاهو و سایر سبزیجات را حفظ کند. دقت کنید که نگهداری میوه‌های تابستانی مثل زردآلو، هلو،گلابی و آلو در کیسه پلاستیکی برای مدت طولانی سبب سریع‌تر شدن فرآیند رسیدن  و له شدگی خواهد شد. چنانچه میوه‌‌ها رسیده‌اند، اصلا آن‌ها را در کیسه نگذارید. به جای آن از ظروف پلاستیکی کاملا خشک و در باز استفاده کنید.

مطالب خواندنی:  دلایل کم بودن شعله اجاق گاز و راه حل برای این مشکل

چرا استفاده از ظروف مخصوص فریزر توصیه می شود ؟

جلوگیری از فساد مواد غذایی

چیزهای زیادی در فاسد شدن مواد غذایی دخالت دارند. یکی از این عوامل میکروب ها هستند. نفوذ میکروب ها به داخل بافت غذا باعث می شود تا در مدت زمان کوتاهی شاهد خراب شدن آن باشیم. به همین علت توصیه می شود غذا را بیرون از یخچال نگهداری نکنید و آن ها را در ظروف ویژه فریزر بگذارید. مورد دیگری که سبب پیشگیری از فساد مواد غذایی در فریزر می شود این است که موقع قرار دادن غذا در ظروف ویژه، امکان گردش هوا را بر روی آن از بین می برید. چون یکی دیگر از مهم ترین عوامل خراب شدن غذا در بیرون از فریزر گردش هوا و تغذیه میکروب ها از غذای پخته شده است.

پیشگیری از تغییر مزه و بوی غذا

در محیط هایی مثل یخچال و فریزر مواد بسیاری نگه داری می شود. چنانچه آن ها را در ظروف ویژه نگذارید گردش هوا بر روی آن ها باعث می شود تا مزه و بوی یکدیگر را به هم منتقل می کند. این کار باعث از بین رفتن کیفیت و مزه غذا می شود و حتما استفاده از آن خوب نخواهد بود.

نظم دهی به فریزر

بعضی از خانم ها باقی مانده مواد غذایی یا غذای پخته در پلاستیک می گذارند و آن را در فریزر می گذارند. استفاده از پلاستیک باعث می شود تا نظم داخل فریزر از بین برود و برای پیدا کردن مواد غذایی دچار مشکل شوید. ولی وقتی که از ظروف مخصوص استفاده می کنید به آسانی مواد غذایی مورد نظر را پیدا خواهید کرد و دسترسی به آن راحت می شود. نظم دهی و زیبایی جزو خصوصیات ظروف مخصوص فریزر به حساب می آید.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه کبه؛ راز طبخ یک غذای عربی

نکاتی که موقع خرید ظرف نگهداری غذا در یخچال و فریزر باید بدانید

– پیش از هر چیز بدانید که ظرف نگهداری غذا را برای چه مواد غذایی می‌خواهید. ظروفی که برای مواد غذایی سرد یا گرم مورد استفاده قرار می‌گیرند، فرق دارند و باید در این مورد توجه کنید. غذای گرم در ظروف پلاستیکی نگهداری نمی‌شوند؛ چون برای سلامتی زیان آور است.

– ظروف نگهداری غذا اغلب به صورت سرویس هستند و در اندازه‌های متفاوتی از کوچک تا بزرگ تولید می‌شوند. بهتر است ظروف با سایز مناسب را انتخاب کنید و زمان استفاده از آن‌ها هم ظرفی را انتخاب کنید که فضای خالی بعد از ریختن غذا در آن کمتر باشد.

– بهترین ظرف برای نگهداری غذا در یخچال ظروفی هستند که دارای درب کاملاً کیپ شده می‌باشند و نگرانی برای ریختن غذا در صورت کج شدن آن وجود ندارد.

– برای نگهداری غذا در یخچال و فریزر باید از ظرف هایی استفاده کنید که نسبت به شوک حرارتی مقاومت بالایی دارند.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=32931

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.