• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

نحوه نگهداری از انواع کلم

  • کد خبر : 34787
  • 05 فروردین 1401 - 16:10
نحوه نگهداری از انواع کلم
در این مقاله شیوه نگهداری انواع کلم ها را به شما یاد میدهیم تا بتوانید برای مدت زمان بیشتری از آنها استفاده کنید. همراه ما باشید.

نحوه نگهداری از انواع کلم

نگهداری از انواع کلم

نگهداری از کلم سفید

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،موقع خرید کلم سفید توجه کنید که برگ های آن کاملا سفید بوده، لکه دار نباشند و همین طور به صورت کامل به هم چسبیده باشند. خود کلم هم باید وزن سنگینی نسبت به اندازه آن داشته باشد.

 

برای نگهداری کلم، لازم است آن را به همان صورت درسته داخل کاغذی بزرگ یا ورق روزنامه پیچیده و بعد از گذاشتن در کیسه پلاستیکی، هفته ها آن را در کشوی یخچال نگهداری کنید.

نحوه نگهداری از انواع کلم

نگهداری از انواع کلم

 

نگهداری از کلم قرمز

چگونگی انتخاب و نگهداری کلم قرمز برگ کلم هایی را انتخاب کرده که برگ های آن براق، شفاف و بدون لک بوده و خنک نگه داشتن کلم برگ به حفظ ویتامین C موجود در آن کمک زیادی کرده و کلم تکه شده خاصیت خود را از دست داده پس برای حفظ مواد آن بهتر بوده که کلم برگ را در پلاستیکی قرار داده و آن را در یخچال نگهداری کرده و کلم برگ کامل را می توان به مدت دو هفته در یخچال نگهداری کرده اما کلم برگی که قسمتی از آن جدا کرده است که می توان برای ۱ روز در یخچال قرار گرفته شده.

نحوه نگهداری از انواع کلم

شیوه نگهداری از انواع کلم

نگهداری از کلم بروکلی

کلم بروکلی را میان حوله بپیچید

کمی آب بر روی کلم بروکلی اسپری کنید و سپس کلم را بین حوله کاغذی بپیچید. مقدار آب خیلی کم باشد و همین طور به یاد داشته باشید که حوله کاغذی دور ساقه باید ضحیم تر باشد. حالا کلم بروکلی را درون یخچال بگذارید. چنانچه پس از گذشت دو روز حوله کاغذی دور کلم خیلی تَر شده بود حتما حوله را عوض کنید، ولی این بار دیگر آب بر روی کلم بروکلی اسپری نکنید. عمر این شیوه نگهداری کلم بروکلی در یخچال، دو تا سه روز است.

مطالب خواندنی:  با این راهکارهای ارزان به استقبال پاییز برویم

 

کلم بروکلی را در آب سرد قرار دهید

در این شیوه کلم بروکلی را سالم و تازه نگه می دارید. یک ظرف پر از آب سرد آماده کنید و کلم بروکلی را داخل آن بگذارید و آن را داخل یخچال نگه دارید. به خاطر داشته باشید که لازم است هر روز آب داخل شیشه را عوض کنید و آن را با آب سرد دوباره پر کنید. این شیوه قابلیت تازه نگه داشتن کلم بروکلی به مدت سه تا پنج روز را دارد.

 

کلم بروکلی را در ظرفی سوراخ دار نگه دارید

این شیوه نگهداری کلم بروکلی در یخچال مناسب اشخاصی است که کار زیاد دارند، چون برعکس دو شیوه قبل می توان بدون عوض کردن حوله یا آب داخل ظرف، کلم بروکلی را نگه داری کرد. فقط باید یک ظرف با سوراخ های زیاد را برای نگهداری کلم بروکلی در نظر بگیرید.

 

چنانچه در حال حاضر این ظرف را ندارید از یک کیسه فریزر زیپ دار استفاده کنید و روی آن را به کمک دستگاه پانچ سوراخ کنید. کلم بروکلی را نشسته داخل کیسه بگذارید و در یخچال قرار دهید. سوراخ های موجود سبب گردش هوا شده و کلم بروکلی را تازه نگه می دارد. در این شیوه کلم بروکلی دو تا سه روز سالم و تازه باقی می ماند.

 

کلم بروکلی را در ظرف محفوظ نگه دارید

لازم است گل های کلم بروکلی را جدا کنید و در یک ظرف محفوظ نگهداری کنید، ولی لازم است نخست گل کلم های جدا شده را با محلول آب و نمک ضد عفونی کنید آنگاه آن ها را نگهداری کنید.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه سالاد کلم بروکلی

 

کلم بروکلی ها را روی تخته گوشت بگذارید و گل های کلم ها را با کمک چاقو از ساقه آن جدا کنید.

درون کاسه یک فنجان آب تصفیه شده بریزید و به ازای هر فنجان آب ۱.۲ قاشق چای خوری نمک اضافه کنید. می توانید با توجه به مقدار گل کلم ها حجم آب و نمک را زیاد کنید. نمک را به خوبی حل کنید و در قدم بعدی گل های کلم بروکلی را در محلول آب و نمک خیس کنید.

 

پنج دقیقه زمان بدهید و به صورت کامل بگذارید که گل کلم ها خیس بخورند. چون با این کار همه میکروب های موجود در گل کلم ها از بین می روند.

حالا پس از گذشت پنج دقیقه گل کلم ها را از آب بیرون بیاورید و بگذارید آب اضافه آن خارج گردد. آنگاه آن ها را داخل ظرفی بگذارید که بدون هوا باشد، منظور ظروف درب دار هستند. در این شیوه کلم بروکلی ها به مدت سه تا چهار روز تازه هستند.

نحوه نگهداری از انواع کلم

راههای نگهداری انواع کلم

نگهداری از گل کلم

گل کلم را بشویید. برگ و ریشه آن را جدا کنید. گل کلم را در کیسه فریزر و سپس در یخچال قرار دهید. با این روش حدود یک هفته می توانید بدون آنکه طعم و مزه خود را از دست دهد. گل کلم را نگهداری کنید.

نحوه نگهداری از انواع کلم

نگهداری از انواع کلم به بهترین شیوه
لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=34787

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.