• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
3

عجله کردن برای مدیریت زمان ممنوع

  • کد خبر : 21094
  • 08 تیر 1399 - 19:09
عجله کردن برای مدیریت زمان ممنوع

مدیـریت زمان مهارتی است که به انسان‌ها کمک می‌کند تا امور خود را در زمان مناسب‌تری انجام دهند و زمان را بیهوده هدر ندهند، اما برخی از افراد برای مدیریت زمان، از عجله کردن به صورت بیمارگون استفاده می‌کنند. چنین افرادی حتی ممکن است که زمان کافی در اختیار داشته باشند اما برای انجام کارهای […]

مدیـریت زمان مهارتی است که به انسان‌ها کمک می‌کند تا امور خود را در زمان مناسب‌تری انجام دهند و زمان را بیهوده هدر ندهند، اما برخی از افراد برای مدیریت زمان، از عجله کردن به صورت بیمارگون استفاده می‌کنند.

چنین افرادی حتی ممکن است که زمان کافی در اختیار داشته باشند اما برای انجام کارهای روزمره خود بیش از حد عجله می‌کنند و نه‌تنها خودشان دچار استرس می‌شوند بلکه استرس بیهوده خود را به اطرافیان‌شان نیز انتقال می‌دهند.استرس و اضطراب و خشم جزو پیامدهای عجله بیمارگون است و رفته‌رفته این افراد دچار فرسودگی و افسردگی می‌شوند و مهم‌ترین نکته اینجاست که میزان رضایت آنها از زندگی بسیار پایین است.

این افراد با سرعت بالا صحبت می‌کنند، چند کار را به‌صورت همزمان انجام می‌دهند، فشار زیادی را تحمل می‌کنند، اگر با ناکامی یا نقصی در انجام کار روبه‌رو شوند بسیار آشفته می‌شوند و ذهن آنها بسیار ناآرام است.

همچنین ترس از جا ماندن و این‌که باید کارها باسرعت غیرعادی انجام شود جزو ویژگی‌های اصلی این افراد است.چنین افرادی کارهایشان را با عجله و شتابزدگی بیش از حد انجام می‌دهند و درنتیجه امکان خطا و کاهش تمرکز در این افراد زیاد است که باعث افت کیفیت عملکرد می‌شود. البته برخی افراد به‌دلیل توانایی چندبعدی می‌توانند چند کار را در مدت‌ کوتاهی و به طور همزمان انجام دهند. اما مساله اینجاست که بسیاری از افراد عجول آرامش خود را از دست می‌دهند و پرتنش و عصبی رفتار می‌کنند.

این افراد علاوه‌بر عجله در عملکرد رفتاری، در گفتار نیز عجول بوده و کنترل ذهنی کمی در کلام دارند و هر پیامی به ذهن‌شان منتقل می‌شود را به زبان می‌آورند که این مساله باعث افزایش بروز خطای کلامیدر صحبت‌های آنها می‌شود.برای درمان لازم است تا ابتدا فرد از لحاظ روان‌شناختی مورد ارزیابی قرار گیرد و استرس ناشی از زمان در او حل شود.

مطالب خواندنی:  آقایان از استرس فاصله بگیرند

این افراد تحمل ناکامی را ندارند و لازم است تا از فاجعه‌سازی ذهنی آنها جلوگیری شود و باورهای غلط آنها درخصوص انجام امور و سبک زندگی اصلاح گردد. همچنین لازم است تا تمرینات تن‌آرامی برای فرد انجام شود و با استفاده از زمان‌سنج اقدام به آرام انجام دادن امور خود کند تا رفته رفته از عجله او کاسته شود.

منبع: سلامت نیوز ،روزنامه جام جم ،

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=21094

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.