• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

فیس بوک حس لامسه را به دنیای مجازی متاورس می‌آورد

  • کد خبر : 31197
  • 26 آبان 1400 - 16:25
فیس بوک حس لامسه را به دنیای مجازی متاورس می‌آورد

فیس بوک حس لامسه را به دنیای مجازی متاورس می‌آورد برای شرکت‌های فعال در زمینه فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، همواره یکی از بزرگترین چالش‌ها، فریب دادن ذهن انسان برای واقعی پنداشتن دنیایی است که از طریق این فناوری‌ها تجربه می‌کند. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،همانطور که می‌دانید فیس بوک […]

فیس بوک حس لامسه را به دنیای مجازی متاورس می‌آورد

برای شرکت‌های فعال در زمینه فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، همواره یکی از بزرگترین چالش‌ها، فریب دادن ذهن انسان برای واقعی پنداشتن دنیایی است که از طریق این فناوری‌ها تجربه می‌کند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،همانطور که می‌دانید فیس بوک (متا) اخیراً از پروژه متاورس خود رونمایی کرد و قرار است به‌زودی سخت‌افزارهای صوتی و بصری آن را آماده کند؛ اما مساله مهم‌تر در این پروژه، ایجاد حس لامسه برای کاربرانی است که می‌خواهند از آن استفاده کنند.

فیس بوک از زمان خرید شرکت سازنده‌ی هدست واقعیت مجازی Oculus VR به قیمت ۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴، سخت در تلاش است تا با توسعه دستکش‌های مخصوصی بتواند حس لامسه را به دنیای مجازی بیاورد.

حالا این شرکت اعلام کرده است که یک عملگر لامسه نرم ساخته که حرارت کمتری نسبت به سایر عملگرهای مکانیکی موجود تولید می‌کند. این عملگر همچنین با یک پردازنده میکروسیال کار خواهد کرد که امکان کنترل جریان هوا را برای آن فراهم خواهد کرد.

ارائه چنین نوآوری‌هایی، به فیس بوک کمک خواهد کرد تا دستکش‌های مختلفی برای پروژه متاورس خود تست کند و بهترین گزینه را از بین آن‌ها انتخاب کند.

موضوع دیگری که در ایجاد حس لامسه در دنیای مجازی متاورس اهمیت است، ردیابی دست است. فیس بوک گفته است که از فناوری‌های پیشرفته‌ای برای این منظور استفاده خواهد کرد تا مکان دقیق دست کاربر را در دنیای مجازی تشخیص بدهد. در این فناوری، یک رندرر لمسی (هپتیک) نیز مسئول تغذیه این اطلاعات به عملگر دستکش خواهد بود.

مطالب خواندنی:  کاهش تعداد کاربران روزانه فیسبوک در سه ماهه گذشته

پروژه دستکش مجازی فیس بوک هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که این پروژه درنهایت به کجا ختم می‌شود.

نظر شما درباره دستکش مجازی فیس بوک چیست؟

منبع: Techspot

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=31197

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.