• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 3
0
2

۶ کاری که هرگز نباید بعد از خوردن غذا انجام دهید

  • کد خبر : 39520
  • 23 مهر 1401 - 22:11
۶ کاری که هرگز نباید بعد از خوردن غذا انجام دهید
خوردن یک وعده غذایی سنگین در نزدیکی زمان خواب کار درستی نیست اما گاهی مجبوریم! کارشناسان تغذیه پیشنهاد می‌کنند در چنین شرایطی یک لیوان آب گرم بنوشید و قبل از دراز کشیدن روی تخت کمی به بدنتان فرصت دهید.

۶ کاری که هرگز نباید بعد از خوردن غذا انجام دهید

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از همشهری آنلاین،سلامتی بدن ما بیش از هر چیز وابسته به سبکی زندگی‌مان است و سبک تغذیه یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی است. ما باید نظم و زمان‌بندی را در مورد عادات غذایی خود رعایت کنیم. هضم نامناسب می‌تواند منجر به انبوهی از مشکلات سلامتی شود؛ به همین دلیل است که دانستن اینکه چه چیزی باید بخورد و چقدر باید خورد مهم است.

به گفته نیدی شارما، بنیانگذار مرکز تغذیه و تناسب اندام در هندوستان، علاوه بر این، دانستن برخی از بایدها و نبایدها قبل و بعد از غذا خوردن هم بسیار مهم است؛ چیزی که می‌تواند ما را به اهداف تغذیه‌ای خود برساند. «اکنون زمان مناسبی است که این شیوه‌های ناسالم را فراموش کنیم.»

۶ کاری که هرگز نباید بعد از خوردن غذا انجام دهید

این متخصص تغذیه گفت پس از صرف غذا باید از این کارها پرهیز کرد:

دوش گرفتن بعد از خوردن غذا، ممنوع

بعد از غذا، خون اطراف معده را احاطه می‌کند تا به هضم غذا کمک کند و هنگامی که حمام می‌کنید، دمای بدن تغییر می‌کند. برای بازگرداندن بدن به دمای اولیه خود، خون از سطح معده به سطح پوست منحرف می شود و این تغییر مسیر، منجر به اختلال در هضم و کندی آن می‌شود.

بعد از خوردن غذا ورزش نکنید

ورزش شدید بلافاصله بعد از غذا می‌تواند روند هضم را مختل کند. این کار ممکن است باعث تهوع، درد معده با شکم و رفلاکس اسید معده یا حتی استفراغ شود.

خوابیدن بماند برای وقتی دیگر

تمایل به دراز کشیدن بعد از غذا بسیار رایج است. این کار باعث می‌شود شیره های گوارشی بالا بیایند و سوزش سر دل تشدید شود با این حال اگر مجبور شدید در نزدیکی زمان خواب غذا بخورید، یک لیوان آب گرم بنوشید و قبل از دراز کشیدن کمی به بدنتان فرصت دهید.

مطالب خواندنی:  تاثیر دیابت درمان نشده بر مغز

نوشیدن آب، یک نه کوچک

نوشیدن آب روی غذا روند هضم را کند می‌کند. این کار اسید معده را رقیق کرده و فرآیند هضم غذا را مختل می‌کند. برای رفع عطش، مصرف سالاد یا سوپ انتخاب مناسبی است.

خوردن میوه، یک نه بزرگ

خوردن میوه بعد از وعده غذایی نیز مضر است زیرا می‌تواند جذب مواد مغذی میوه را کاهش دهد.

چای، قهوه و سیگار را بگذارید بعد از نیم ساعت

ترکیبات موجود در چای، قهوه یا سیگار در جذب برخی مواد مغذی مانند آهن از وعده غذایی اختلال ایجاد می‌کنند. البته سیگار که همیشه مضر است. اگر عادت به مصرف این مواد دارید آن‌ها را با فاصله از غذا بنوشید یا انجام دهید.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=39520

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.