• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
1

اینتل اطلاعات مرتبط با پرداخت حقوق بر اساس نژاد و جنسیت را منتشر می‌کند

  • کد خبر : 13348
  • 02 آبان 1398 - 9:54
اینتل اطلاعات مرتبط با پرداخت حقوق بر اساس نژاد و جنسیت را منتشر می‌کند

طبق گزارش بلومبرگ در روز پنج‌شنبه، اینتل اظهار داشت که داده‌های مرتبط با پرداخت‌های کارکنان خود بر اساس نژاد و جنسیت را به‌صورت عمومی منتشر خواهد کرد. این افشاگری پس از یک هفته جنجال بر سر این شرکت وعده داده‌شده است. پیش‌ازاین نیز اینتل موافقت کرد که ۵ میلیون دلار را برای حل اتهام پرداخت […]

طبق گزارش بلومبرگ در روز پنج‌شنبه، اینتل اظهار داشت که داده‌های مرتبط با پرداخت‌های کارکنان خود بر اساس نژاد و جنسیت را به‌صورت عمومی منتشر خواهد کرد. این افشاگری پس از یک هفته جنجال بر سر این شرکت وعده داده‌شده است. پیش‌ازاین نیز اینتل موافقت کرد که ۵ میلیون دلار را برای حل اتهام پرداخت حقوق بر اساس نژاد و جنسیت، تخصیص دهد. توافقی در اوایل سال جاری در رابطه با این تولیدکننده تراشه، بیان می‌کرد که شکاف پرداختی میان کارمندان این شرکت از بین رفته است.

امسال، کمیسیون فرصت اشتغال برابر برای اولین بار همان نوع داده‌های پرداخت را از همه شرکت‌هایی که بیش از ۱۰۰ کارمند دارند، درخواست نمود، هرچند که این شرکت‌ها مجبور نیستند که این داده‌ها را در عموم افشا نمایند. به گزارش بلومبرگ، پیش‌ازاین نیز کمیسیون مربوطه، اطلاعات نژادی و جنسیتی را درخواست کرده بود، اما داده‌های پرداختی را خیر. کمیسیون فرصت اشتغال برابر طی پستی اعلام کرد:

اگرچه که پیشرفت‌های زیادی در ۵۰ سال گذشته رخ‌داده‌اند، اما اختلافات پرداختی در مشاغل ایالات‌متحده همچنان به‌عنوان یک مشکل باقی‌مانده است. این داده‌ها شامل بیش از ۶۳ میلیون کارمند خواهد شد. این اقدام تلاش‌ها را برای پرداخت حقوق برابر تقویت کرده و همچنین به کارفرمایان نیز کمک می‌نماید تا شیوه‌های خود را ارزیابی نمایند.

صنعت فناوری که خوشه آن به‌طور منظمی از دانه‌های سفید‌رنگ تشکیل‌شده، نشان می‌دهد که اختلاف پرداخت‌ها با سرعت کمی در حال کاهش است. در اوایل سال جاری، سایت اطلاعات استخدامی Glassdoor به بیش از نیم‌ میلیون دریافت حقوق نگاه کرده و همچنین دریافته است که با سرعتی که در حال حاضر پیش می‌رویم، ۵۱ سال طول می‌کشد تا شکاف پرداختی بین مردان و زنان را از بین ببریم.

مطالب خواندنی:  ممکن است تولید پردازنده‌های اتم و زئون اینتل به شرکت TSMC واگذار شود

اینتل به خبرگزاری CNET گفته که داده‌های موردنظر را در ربع چهارم سال جاری منتشر خواهد کرد.

منبع:tech.gem.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=13348

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.