• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
4

رایزنی دولت آمریکا و اینتل بر سر ساخت کارخانجات در خاک این کشور

  • کد خبر : 16242
  • 23 اردیبهشت 1399 - 15:06
رایزنی دولت آمریکا و اینتل بر سر ساخت کارخانجات در خاک این کشور

وال استریت ژورنال خبری را منتشر کرد مبنی بر این که دولت دونالد ترامپ در حال رایزنی با مدیران شرکت اینتل است تا بتواند کارخانه‌های این شرکت را که بیشتر در چین قرار دارد، به آمریکا منتقل کند. این روزنامه مدعی شده است که بین گفتگوهای دو طرف، دولت اعلام کرده به تراشه‌های ساخته شده […]

وال استریت ژورنال خبری را منتشر کرد مبنی بر این که دولت دونالد ترامپ در حال رایزنی با مدیران شرکت اینتل است تا بتواند کارخانه‌های این شرکت را که بیشتر در چین قرار دارد، به آمریکا منتقل کند. این روزنامه مدعی شده است که بین گفتگوهای دو طرف، دولت اعلام کرده به تراشه‌های ساخته شده در کشورهای دیگر اعتماد نداشته و از طرفی اینتل مایل است واحدهای صنعتی متعددی را به منظور ساخت تراشه‌های خود “برای امنیت بیشتر”، به خاک آمریکا بیاورد.

با این‌که دیدگاه ترامپ نسبت به ساخت کارخانه در خاک آمریکا مشخص است ولی شاید احتمال ساخت کارخانه‌ای برای تولید تراشه در آمریکا شاید ریسک بزرگی به نظر برسد. به‌علاوه، او در مورد دستیابی به موفقیت در حوزه تکنولوژی بارها اغراق کرده که خیلی از آن‌ها درست نبوده‌اند، یکی از آن‌ها ساخت کارخانه اپل در تگزاس آمریکا بود که چنین خبری صحت نداشت. البته شاید این‌بار داستان کاملا فرق کند. شرکت TSMC که پردازنده‌های سری A گوشی‌های اپل را می‌سازد اخیرا گزارش داده که در حال صحبت با اپل و سازمان‌های مرتبط دولتی برای ساخت کارخانه‌ای در خاک آمریکاست. به‌علاوه نایب رئیس شرکت اینتل نیز در مورد انتقال کارخانه به خاک آمریکا به وال استریت ژورنال گفته است:

ما در این راه مصمم هستیم.

به راحتی می‌توان گفت، منطقی است که سازندگان چیپست‌ها که کار بسیار مهمی در دنیای تکنولوژی بر عهده دارند، بخواهند درباره این تصمیم بزرگ محتاطانه عمل کنند و قراردادهای خوبی ببندند. این روزنامه همچنین گزارش می‌دهد که باب سوان (Bob Swan) مدیرعامل شرکت اینتل نامه‌ای در تاریخ ۲۸ آپریل امسال به وزارت دفاع آمریکا زده و در مورد ساخت کارخانه در خاک آمریکا گفته است:

ساخت کارخانه پردازنده‌های اینتل در خاک آمریکا، هم به نفع دولت و هم به نفع اینتل است.

گمان می‌رود شک و تردیدهای آمریکا درباره “جهانی شدن” بخاطر ویروس کرونا هر روز بیشتر شود، اما انتقال کارخانه‌ها به خاک آمریکا به راحتی امکان‌پذیر نیست. وجود زنجیره تامین در کشورهایی که شرکت‌های آمریکایی دهه‌هاست در آن کارخانه‌های خود را اداره می‌کنند، بالاخص چین، یکی از پارامترهایی است که می‌تواند در صورت انتقال آن‌ها به آمریکا مشکل ساز شود زیرا از بهره‌وری آن به شدت کاسته می‌شود. حتی با این شرایط امیدوار‌کننده بین سران شرکت‌های بزرگ آمریکایی و دولت بر سر ساخت کارخانه‌ها در آمریکا، بعید به نظر می‌رسد که شرکتی مانند اپل، در آینده‌ای نزدیک بتواند در کشور خود، کارخانه‌ای بسازد.

مطالب خواندنی:  بازی Bleeding Edge ریشه‌هایی در سبک MOBA دارد

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=16242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.