• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
4

با این اکسیر سلامتی آشنا شوید

  • کد خبر : 44772
  • 12 بهمن 1402 - 16:31
با این اکسیر سلامتی آشنا شوید
پیروی از سبک زندگی سالم اغلب با تغذیه سالم همراه است که امکان دارد غلب کار سختی به نظر برسد، با این حال نتایج مطلوب آن برای سلامت جسمانی می‌تواند به اندازه کافی انگیزه دهنده باشد. جوی دو سر یکی از غنی ترین مواد غذایی است که می‌تواند سلامت جسمانی بدن را تضمین کند.

با این اکسیر سلامتی آشنا شوید

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از همشهری آنلاین ، در حالی که برای برخی از مردم استفاده روزمره از جوی دو سر به همراه شیر و شکر مخصوصا برای صبحانه دلچسب است، برخی دیگر ممکن است طعم آن را خیلی یکنواخت بدانند، اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که وقتی یک هفته جوی دوسر می‌خورید چه اتفاقی می‌افتد؟ به گزارش تایمز آف ایندیا، در این مطلب به حقایق جالبی در رابطه با جو و اینکه چگونه خوردن این غله برای یک هفته می‌تواند در تناسب اندام شما تاثیر مثبت و شگرفی بگذارد، پرداخته‌ایم. ادامه مطلب را بخوانید تا با تاثیرات شگفت انگیز جوی دو سر بر سلامتی بیشتر آشنا شوید.

چرا جوی دو سر؟

با این اکسیر سلامتی آشنا شوید

جو سرشار از مواد مغذی غنی‌ برای سلامت بدن مانند منگنز، فسفر، منیزیم و روی است که به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند. جوی دو سر حاوی آنتی اکسیدان‌ها و فیتوکمیکال‌هایی است که ممکن است خواص ضد التهابی و ضد سرطانی داشته باشند. علاوه بر این، وجود پروتئین و بتا گلوکان در جوی دوسر می‌تواند به هضم بهتر و بهبود سلامت قلب و مدیریت موثر وزن کمک کند.

کارشناسان چه می‌گویند؟

با این اکسیر سلامتی آشنا شوید

به گفته متخصصان سلامت، مصرف جو دو سرحداقل به مدت یک هفته به عنوان بخشی از غذای اصلی می‌تواند سطح کلسترول LDL (کلسترول بد) را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و همچنین به مدیریت بهتر انسولین کمک کند. علاوه بر این، جوی دوسر منبع خوبی از ویتامین‌های گروه B، از جمله تیامین (B۱)، ریبوفلاوین (B۲) و نیاسین (B۳) است که از متابولیسم انرژی پشتیبانی می‌کنند. این غله همچنین حاوی فولات (B۹) برای تقسیم سلولی و ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان برای محافظت از سلول‌ها و کاهش استرس اکسیداتیو است.

مطالب خواندنی:  این افراد نسبت به خوردن زیتون احتیاط کنند!

کاهش دهنده کلسترول بد

با این اکسیر سلامتی آشنا شوید

جوی دوسر حاوی بتا گلوکان است که باعث کاهش سطح کلسترول می‌شود و سلامت قلب و عروق را تقویت می‌کند و خطر حملات قلبی را تا حد زیادی کاهش ‌می‌دهد.

موءثر در مدیریت وزن

با این اکسیر سلامتی آشنا شوید

فیبر غذایی بالا در جوی دوسر می‌تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد، با کاهش هوس غذا خوردن دستیابی به وزن مورد نظر دیگر رویا نخواهد بود.

تقویت کننده ایمنی

با این اکسیر سلامتی آشنا شوید

بلغور جو دوسر منبع خوبی از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین های B، آهن و منیزیم است که به ایمنی و سلامت کلی بدن کمک می‌کند.

بهبود دهنده هضم

با این اکسیر سلامتی آشنا شوید

محتوای بالای فیبر موجود در جو دوسر می‌تواند به تقویت سلامت دستگاه گوارش کمک کند و منظم بودن حرکات روده را تضمین کرده و در جهت بهبود سلامت روده و رفع مشکلاتی مانند یبوست عمل کند.

تنظیم کننده قند خون

با این اکسیر سلامتی آشنا شوید

فیبر محلول موجود در جو دوسر به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند و باعث آزادسازی پایدار انرژی و کاهش بالقوه هوس غذا خوردن می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=44772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.