• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 3
0
3

با شوهری که به والدینش وابسته است چطور رفتار کنیم؟

  • کد خبر : 38550
  • 02 مرداد 1401 - 18:44
با شوهری که به والدینش وابسته است چطور رفتار کنیم؟
کلید رفتار با شوهر وابسته به خانواده همدلی و مکالمه آرام است. ابتدا باید بفهمید ریشه وابستگی کجاست و سپس به همسرتان کمک کنید.

با شوهری که به والدینش وابسته است چطور رفتار کنیم؟

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از ایرنا،فکر می‌کنید همسرتان بیش از حد به خانواده اول خود وابسته است؟ عاقلانه است که مردی را برای زندگی انتخاب کنید که رابطه خوبی با والدین خود داشته باشد، اما در عین حال باید با کسی وارد زندگی مشترک شوید که بتواند به راحتی به استقلال دست‌یابد.

همسر شما باید بدون احساس گناه نسبت به والدین یا تصور اینکه در حال قربانی کردن رابطه‌اش با والدین خود است، مستقل بودن را در کنار شما تمرین و تجربه کند. اما اگر اینطور نبود چه؟ رفتار با شوهر وابسته به خانواده چگونه باید باشد؟ در ادامه این گزارش به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

با شوهری که به والدینش وابسته است چطور رفتار کنیم؟

شیوه رفتار با شوهر وابسته به خانواده

ایجاد تعادل میان نزدیکی و حفظ یک فاصله منطقی در روابط میان پدر و مادر و فرزندان بالغ، چالش برانگیز است. در شرایطی که شوهر بیش از اندازه به خانواده اول خود وابسته است، تحت هیچ شرایطی نباید او را در موقعیتی قرار دهید که مجبور به انتخاب میان شما و مادر و پدرش باشد. زیرا در اینصورت انتخاب هر کدام از شما به معنای رها کردن دیگری خواهد بود و اینگونه او هرگز نخواهد توانست این روابط را مدیریت کند.

اولین و مهمترین قدم در رفتار با شوهر وابسته به خانواده صحبت کردن با او است، اما مواظب نحوه بیان خود باشید. هرگز این موضوع را با نگرش انتقادی مطرح نکنید، این اقدام تنها باعث می‌شود او حالت دفاعی بیشتری بگیرد که منجر به ایجاد حس بیگانگی در شما خواهد شد. بیگانگی اولین خانه افسرده شدن است. در عوض، به همسر خود بگویید که به او علاقه‌مند هستید و نیاز دارید بیشتر توجه و حمایت او را داشته باشید. برای همسرتان شرح دهید زمانی‌که نحوه رفتار او را با خانواده‌اش می‌بینید بیشتر به یاد نیازهای خودتان می‌افتید. همچنین از او سوال کنید که آیا او نیز به توجه بیشتری از سوی شما نیاز دارد؟

مطالب خواندنی:  علامت های عشق زیاد همسرتان به شما

رفتار با شوهر وابسته به خانواده

البته گاهی تمام این مشکل مربوط به همسرتان نیست و بخشی از این مساله ممکن است به خاطر حساسیت بیش از اندازه شما باشد. به بیان دیگر حسادت نسبت به توجه همسرتان به هر فرد دیگری جز شما، این تصور را به وجود می‌آورد که شوهرتان به خانواده‌اش وابسته است. چنین حسادتی از احساس ضعف نسبت به خود ناشی می‌شود، این احساس باعث می‌شود که با توجه شوهرتان به شخص دیگری غیر از شما احساس طرد شدن داشته باشید.

اطمینان حاصل کنید که علاوه بر توجهی که از سوی شوهرتان دریافت می‌کنید، به روش‌های دیگری نیز این نیاز به توجه را ارضا نمایید. برای مثال به اندازه کافی برای خود و علاقه‌مندی‌های خودتان وقت صرف کنید تا کمتر نیاز به توجه ویژه همسرتان یا سایر افراد مهم در زندگی‌تان را داشته باشید. به خاطر داشته باشید که گاهی علت وابستگی شوهر به خانواده احساساتی مانند حس گناه است، بنابراین همواره باید مسائل را با مهربانی و احساس همدلی بیان کنید و سعی در حل ریشه‌ای مشکل داشته باشید.

با شوهری که به والدینش وابسته است چطور رفتار کنیم؟

نکات مهم در رفتار با شوهر وابسته

گاهی وابستگی شوهران به خانواده بیش از حد نیست و مرد تنها از والدین حمایت فکری و عاطفی دریافت می‌کند و در عوض از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. درصورتی که این وابستگی بیش از حد باشد و باعث دخالت پدر و مادر او در زندگی مشترک شما شود، لازم است قدم‌های اساسی‌تری برداشته شود. هنگامی که برای حل این مشکل اقدام می‌کنید باید نکاتی را رعایت کنید، از مهمترین نکات در رفتار با شوهر وابسته به خانواده می‌توان اشاره کرد به:

مطالب خواندنی:  نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت

۱. به همسر خود بگویید که دخالت‌های خانواده‌اش استقلال شما را خدشه‌دار می‌کنند. با او آرام صحبت کنید و از او بخواهید به شما کمک کند تا این مشکل را برطرف کنید.

۲. خشم‌ها و قضاوت‌های گذشته را به میان نکشید. تنها کافی است که به مثال‌های عینی از مشکلات پیش آمده در اثر دخالت‌های آنان در زندگی‌تان اشاره کنید.

۳. توجه کنید که در رفتار با شوهر وابسته به خانواده باید دلسوزانه و با مهربانی عمل کنید. از رفتار سرزنش‌گر و انتقادی بپرهیزید، زیرا می‌تواند شرایط را بدتر کند. جملات خود را به صورت خبری و با آرامش بیان کنید.

۴. هرگز سرزنش نکنید. همسر شما ممکن است به دلایلی مثل احساس گناه یا عدم توانایی در تصمیم‌گیری دچار چنین مشکلاتی شده باشد، بنابراین به او کمک کنید.

۵. محیط زندگی خود را تغییر دهید. گاهی ممکن است به دلیل کوتاه بودن محل زندگی شما با والدین همسرتان، جدایی عاطفی و روانی او از خانواده‌اش دشوارتر شود؛ بنابراین اگر با خانواده همسرتان زندگی می‌کنید یا در نزدیکی آن‌ها هستید، شاید بهتر باشد کمی فاصله ایجاد کنید و با نقل مکان استقلال بیشتری را تجربه کنید.

رفتار با شوهر وابسته به خانواده، رابطه مادر با پسر

وابستگی شوهر به خانواده یا خانواده‌اش به او، به دلایل مختلفی ممکن است وجود داشته باشد. عدم توانایی همسرتان در کنترل یک زندگی مستقل، یا حتی تک فرزند بودن می‌توانند از عوامل این وابستگی‌ها باشند. گاهی چنین شرایطی با مرگ پدر یا مادر همسر شما تشدید می‌شوند. در همه مراحل توجه کنید که با همدلی و مهربانی در کنار همسرتان حضور داشته باشید و از او بخواهید در کنار شما برای تغییر قدم بردارد. در صورتی لزوم زوج درمانی را نیز مد نظر داشته باشید. فراموش نکنید تجربیات خود را در زمینه رفتار با شوهر وابسته به خانواده با ما و سایر همراهان ستاره ئر بخش ارسال نظر به اشتراک بگذارید تا راهگشای دیگران باشد.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=38550

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.