• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
5

بهترین تمرین‌های ورزشی برای آنها که کلسترول بالا دارند

  • کد خبر : 27650
  • 28 بهمن 1399 - 21:05
بهترین تمرین‌های ورزشی برای آنها که کلسترول بالا دارند

مطالعات این نکته را ثابت کرده اند که فعالیت بدنی می تواند کلسترول بد یا همان ال دی ال را به پایین ترین سطح برساند. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایرنا،اضافه وزن موجب تمایل بدن به افزایش ال دی ال در خون می شود. این نوع از کلسترول با بیماری های قلبی […]

مطالعات این نکته را ثابت کرده اند که فعالیت بدنی می تواند کلسترول بد یا همان ال دی ال را به پایین ترین سطح برساند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایرنا،اضافه وزن موجب تمایل بدن به افزایش ال دی ال در خون می شود. این نوع از کلسترول با بیماری های قلبی ارتباط مستقیم دارد. دقیقا این که چه مقدار ورزش برای کاهش کلسترول خون مورد نیاز است، هنوز مورد بحث است. به طور کلی سازمان جهانی بهداشت حداقل ۳۰ دقیقه ورزش را با شدت متوسط به بالا در طول روز توصیه می کند.

در اینجا موثرترین فعالیت های بدنی برای کاهش سطح کلسترول بد و کلسترول تام معرفی شده است:

وزنه برداری: تمرینات قدرتی می‌ تواند سلامت قلب را از چند راه ممکن بهبود بخشد، از جمله با کاهش کلسترول بد، افزایش کلسترول خوب و کاهش فشارخون. با افزودن تمرینات قلبی عروقی به روال ورزشی خود می ‌توانید از فواید بیشتری بهره‌مند شوید.

یوگا: تنفس پیوسته و منسجم می تواند کمک شایانی به دفع کلسترول خون شما نماید. در این تمرین شما بر روی تنفس خود تمرکز می کنید دم و بازدم. تمرین منظم تنفس موجب افزایش خونرسانی و اکسیژن رسانی و نیز رساندن مواد غذایی به ارگان های بدن خواهد شد.همین امر موجب کاهش تشکیل پلاک در شریان ها شده و سلامت عروقی را بدنبال خواهد داشت.

پیاده روی: انجمن قلب آمریکا اعلام کرده که پیاده روی موثرترین ورزش برای کاهش سطح کلسترول است. ورزشی که هر کسی می تواند آن را انجام دهد. ورزش های هوازی باعث بهبود استفاده از اکسیژن و تقویت قلب و ریه ها می شوند. از آنجا که این ورزش ها صرف بیشتر انرژی را به همراه دارند، منجر به کاهش کلسترول نیز خواهند شد. پیاده روی سریع خود عاملی برای پیشگیری از تصلب شرائین و لخته شدن خون است.

مطالب خواندنی:  روش‌هایی برای کاهش فوری کلسترول

دویدن: دقیقا مانند پیاده روی، با افزایش ضربان قلب منجر به کاهش سطح کلسترول می شود. اینکه دویدن دو و نیم برابر راه رفتن انرژی مصرف می کند دور از انتظار نیست و واضح است که هرچه انرژی بیشتری استفاده کنید کالری بیشتری خواهید سوزاند. حتی با سوزاندن انرژی یکسان با دویدن وزن بیشتری می توان کم کرد. با دویدن می توان سطح حجم بدن را ثابت نگه داشت.

دوچرخه سواری: تحقیقان نشان داده است که دوچرخه سواری یک ورزش هوازی بی خطر و موثر برای سوزاندن کالری و کاهش کلسترول بد است. کارشناسان توصیه می کنند که از دوچرخه به عنوان یک ابزار برای رفتن به محل کار و انجام امور روزمره استفاده کنید. با این حال اگر این کار برایتان مقدور نیست، می توانید از دوچرخه های ثابت برای سودبردن از منافع آنها استفاده کنید. هدف انجام حداقل ۳۰ دقیقه دوچرخه سواری برای ۵ روز در هفته است و این میزان را می توانید به ۴۵ تا ۶۰ دقیقه در بیشتر روزهای هفته افزایش دهید.

شنا: تنها نیم ساعت شنا ۲۴۰ کالری می سوزاند. شنا باعث افزایش میزان کلسترول خوب می شود. به ازای هر یک درصد افزایشHDLدر خون، خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی تا سه و نیم درصد کاهش می یابد. مطالعات نشان داده اند ورزش های هوازی مثل شنا، باعث حفظ شکل مناسب آندوتلیوم می شوند. آندوتلیوم، لایه نازکی از سلول هاست که دیواره سرخرگ ها را می پوشاند و با افزایش سن، انعطاف پذیری و کش سانی آن کم می شود.

منبع: everydayhealth

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=27650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.