• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
3
کنترل پی‌ام‌اس با روشی خانگی

خوراکی‌هایی که برای کم کردن درد قاعدگی مفیدند

  • کد خبر : 38882
  • 21 مرداد 1401 - 17:17
خوراکی‌هایی که برای کم کردن درد قاعدگی مفیدند
سندروم پیش از قاعدگی یا پی‌ام‌اس (PMS) با دردها و علائمی ظاهر می‌شود که به راحتی روتین و برنامه‌های خانم‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اغلب ویران می‌کند! با این حال متخصصان پزشکی راه‌هایی را برای کنترل این علائم پیشنهاد می‌دهند که خوشبختانه اغلب آنها خوردنی و در دسترس است.

خوراکی‌هایی که برای کم کردن درد قاعدگی مفیدند

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از همشهری آنلاین،پی‌ام‌اس یا سندروم پیش از قاعدگی دوره‌ای سخت برای اغلب دختران بالغ است که با علائمی از قبیل نوسانات خلقی، احساس ناراحتی، اضطراب یا تحریک پذیری، خستگی یا مشکل در خواب، نفخ یا درد شکم، حساسیت سینه، سردرد و کمر درد، لک و جوش پوستی و تغییر در چربی مو، میل جنسی و اشتها همراه است.

به گزارش مرکز سلامت بریتانیا، علت ابتلای زنان به این عوارض به طور کامل درک نشده اما ممکن است به دلیل تغییرات در سطح هورمون آنها در طول چرخه قاعدگی باشد. برخی از زنان ممکن است بیشتر از سایرین تحت تأثیر این تغییرات قرار گیرند و برخی نیز در طول زمان با تغییر علائم و شدت آنها روبرو خواهند شد.

نکته مهم در مدیریت این علائم ماهانه تغییر در سبک زندگی است؛ ورزش منظم، کنترل استرس روزمره، تغذیه سالم نه‌تنها در این مورد، بلکه در مورد اکثر بیماری‌ها کمک کننده هستند؛ با این حال، پزشک عمومی می‌تواند درمان‌هایی از جمله داروهای هورمونی، داروهای ضد افسردگی و حتی مکمل‌های غذایی پیشنهاد کند.

تحقیقات نشان داده مکمل‌هایی مانند ویتامین B6، منیزیم، کلسیم و ویتامین D کمک کننده هستند و در صورتی که با داروهای دیگر تداخل نداشته باشند، می‌توانند به کاهش علائم ناراحت کننده این دوره کمک کنند.

مصرف منظم فیبر نیز برای کنترل علایم سندرم پیش از قاعدگی و حتی تخمدان پلی‌کیستیک بسیار مفید است. دکتر الهام اختری، متخصص طب سنتی با توصیه به مصرف منظم فیبر در رژیم روزمره غذایی نوشت: «فیبرهای پخته شده به باکتری‌های کوچک پر فایده‌ روده‌های شما غذارسانی می‌کنند و باعث دفع هورمون مزاحمی می‌شود که دردهای قاعدگی را تشدید می‌کند.»

مطالب خواندنی:  سندروم آشیانه خالی چیست ؟علائم و راه درمان آن

این استاد دانشگاه افزود: «قندها به خصوص وقتی همراه کافئین هم باشند و شکلات‌ها که مخلوطی از چربی اشباع، قند و کافئین هستند موجب بدتر شدن تظاهرات سندرم پیش از قاعدگی می‌شوند.» توصیه دکتر اختری برای بهبود درد قاعدگی نوشیدن دمنوش بابونه و ماساژ ناحیه زیر شکم با روغن بابونه است.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=38882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.