• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
4
محققان کانادایی می گویند؛

رنگ های غذایی رایج موجب بروز بیماری های التهابی روده می شوند

  • کد خبر : 40232
  • 01 دی 1401 - 19:09
رنگ های غذایی رایج موجب بروز بیماری های التهابی روده می شوند
محققان با استفاده از مدل های حیوانی آزمایشی دریافتند که قرار گرفتن مداوم در معرض Allura Red AC به سلامت روده آسیب می رساند و باعث التهاب می شود.

رنگ های غذایی رایج موجب بروز بیماری های التهابی روده می شوند

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر، Allura Red که FD&C Red ۴۰ و Food Red ۱۷ نیز نامیده می‌شود، یک عنصر رایج در آب نبات‌ها، نوشابه‌ها، محصولات لبنی و برخی غلات است. این رنگ برای افزودن رنگ و بافت به مواد غذایی، اغلب برای جذب کودکان استفاده می‌شود.

این رنگ مستقیماً عملکرد سد روده را مختل می‌کند و تولید سروتونین را افزایش می‌دهد؛ سروتونین یک هورمون / انتقال دهنده عصبی موجود در روده است که متعاقباً ترکیب میکروبیوم های روده را تغییر می‌دهد و منجر به افزایش حساسیت به کولیت می‌شود.

«ولیول خان»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه مک مستر کانادا، می‌گوید: «مصرف طولانی مدت رنگ غذایی آلورا رد می‌تواند محرک بالقوه بیماری‌های التهابی روده، بیماری کرون و کولیت اولسراتیو باشد.»

استفاده از رنگ‌های خوراکی مصنوعی مانند Allura Red در چند دهه گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است، اما مطالعات کمی در مورد اثرات این رنگ‌ها بر سلامت روده انجام شده است.

خان در ادامه می‌افزاید: «این مطالعه اثرات مضر قابل توجه آلورا رد را بر سلامت روده نشان می‌دهد و سروتونین روده را به عنوان یک عامل مهم واسطه این اثرات شناسایی می‌کند. این یافته‌ها پیامدهای مهمی در پیشگیری و مدیریت التهاب روده دارند.»

وی می‌گوید: «آنچه ما دریافتیم قابل توجه و هشداردهنده است، زیرا این رنگ خوراکی مصنوعی رایج یک محرک غذایی احتمالی برای بیماری التهابی روده است.»

تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که مصرف آلورا رد بر برخی از آلرژی‌ها، اختلالات ایمنی و مشکلات رفتاری در کودکان مانند اختلال بیش فعالی نیز تأثیر می‌گذارد.

مطالب خواندنی:  تشخیص و درمان سرطان بوسیله نور برای اولین بار در جهان

بیماری التهابی روده شرایط التهابی مزمن جدی روده انسان است که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد. در حالی که علل دقیق آنها هنوز به طور کامل شناخته نشده است، مطالعات نشان داده‌اند که پاسخ‌های ایمنی نامنظم، عوامل ژنتیکی، عدم تعادل میکروبیوم های روده و عوامل محیطی می‌توانند این شرایط را تحریک کنند.

منبع:ساینس دیلی

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=40232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.