• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
اخبار امروز : 5
0
3

روش صحیح نگهداری برنج پخته در فریزر | ماندگاری برنج پخته در فریزر چند روز است؟

  • کد خبر : 41832
  • 13 تیر 1402 - 17:08
روش صحیح نگهداری برنج پخته در فریزر | ماندگاری برنج پخته در فریزر چند روز است؟
چنانچه نحوه نگهداری برنج پخته در فریزر را به خوبی بدانید می‌توانید حتی تا سه ماه هم از برنج در فریزر نگهداری کنید ولی سه ماه زمان زیادی است و بهتر است که کمتر این کار را انجام دهید.

روش صحیح نگهداری برنج پخته در فریزر | ماندگاری برنج پخته در فریزر چند روز است؟

بیشترین زمان نگهداری برنج پخته شده داخل فریزر تا ۶ ماه است، ولی توصیه می‌شود که برنج داخل فریز را نهایت بعد از یک تا ۲ ماه استفاده کنید. همان‌گونه که می‌دانید بهتر است غذا در همان وعده‌ای که برای آن تهیه و پخته شده است استفاده شود. ولی به‌هر صورت با توجه به وضعیت زندگی‌های کنونی بسیاری از روزها آشپزی کردن ممکن نیست و بسیاری از روزها داشتن غذای آماده برای گرم کردن و مصرف بسیار مهم است.

مراحل نگهداری برنج پخته در فریزر

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از همشهری آنلاین،چنانچه نحوه نگهداری برنج پخته در فریزر را به خوبی بدانید می‌توانید حتی تا سه ماه هم از برنج در فریزر نگهداری کنید ولی سه ماه مدت زمان زیادی است و بهتر است که کمتر این کار را انجام دهید. چون همان گونه که گفتیم بهترین زمان استفاده از برنج یخ زده یک ماه است.

https://dl.greenbeautymag.com/2023/07/rice1%20(2).webp

مراحل فریز کردن برنج

برنج را به سریع سرد کنید

نخستین مورد درباره نگهداری برنج پخته در فریزر سرد کردن زود هگام آن است. نمی‌توان برنج داغ را داخل فریزر قرار داد و حتما باید سرد شود. از سویی بهتر است برنج بیشتر از دو ساعت نیز در دمای اتاق قرار نگیرد. پس قدری که دمای برنج پایین آمد آن را درون یخچال قرار دهید تا تا به طور کامل سرد شود و آماده­ فریز شدن شود.

یک ظرف مناسب برای نگه­داری برنج انتخاب کنید

انتخاب ظرف مناسب دومین مرحله از نگهداری برنج در فریزر است. چنانچه شما از ماکروویو برای گرم کردن برنج استفاده می­ کنید بنابراین بهتر است از ظروف ویژه همین کار استفاده کنید.

مطالب خواندنی:  ۳ فاکتور اصلی که بیشترین نقش را در افزایش وزن دارند

فراموش نکنید قبل از آنکه ظرف را داخل فریزر قرار دهید حتما هوای داخل آن را بگیرید. چنانچه ماکروویو ندارید می­‌توانید از ظرف‌هایی با در محکم و نفوذناپذیر استفاده کنید تا برنج هیچ هوایی نکشد. و یا اینکه می‌­توانید از کیسه­‌های فریزر زیپ­دار استفاده کنید. ویژگی کیسه­ ی فریزر آن است که جای کمتری در فریزر می‌گیرد.

دمای فریزر را چک کنید

بهترین دما برای نگه­داری برنج پخته در فریزر (و یا کلا هر ماده­ ی غذایی دیگر) ، ۱۸- درجه سانتیگراد است. پس زمانی که برنج را داخل فریزر می‌گذارید حتما مناسب بودن دمای فریزر را چک کنید تا برنج شما خراب نشود.

منبع: بیتونه

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=41832

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.