• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
3

سالاد سیب زمینی کریسپی، یک سالاد جدید با طعم فوق‌العاده

  • کد خبر : 45424
  • 10 اسفند 1402 - 17:02
سالاد سیب زمینی کریسپی، یک سالاد جدید با طعم فوق‌العاده
سالاد با سیب زمینی کریسپی یکی از انواع سالادهای مدرن است که به دلیل ترکیب سیب زمینی کریسپی شده با سس و سبزیجات طعم بسیار جذابی دارد.

سالاد سیب زمینی کریسپی، یک سالاد جدید با طعم فوق‌العاده

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از فرارو ، سالاد‌ها همیشه محبوب‌اند! از پیش‌غذا گرفته تا مزه کنار غذا همیشه پای سالاد در میان است. اصلا فصل پاییز که از راه می‌رسد، وقت درست کردن سالاد‌های رنگارنگ و زیباست. اسفناج، نارنگی و انار پایه ثابت وقتی روی میز یا سفره سالاد نباشد، انگار سفره یک چیز اساسی کم دارد.

سالاد‌ها انقدر متنوع و هیجان انگیز و رنگارنگ هستند که تمامی ندارند. مثلا در رستوران‌ها معمولا یک میز مخصوص فقط به سالاد اختصاص دارد که هرکدامشان انگار دارند به شما چشمک می‌زنند.

سالاد‌ها در اصل به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند، اما بعضی وقت‌ها آنقدر چیز‌های خوشمزه و مقوی داخلشان هست که برای خودشان یک پا غذای اصلی به حساب می‌آیند. مثلا اگر سالاد سزار را تنها بخورید، آنقدر سیر می‌شوید که جا برای غذا نمی‌ماند، حالا سالاد ماکارانی که جای خودش را دارد.

سالاد سیب زمینی کریسپی یکی از سالاد‌های مدرن است که امروزه طرفدار زیادی دارد و از ترکیب سیب زمینی کریسپی شده با سبزیجات معطر و با یک سس ویژه تهیه می‌شود و طعم فوق‌العاده‌ای دارد که پیشنهاد می‌کنیم آن را امتحان کنید. در ادامه این مطلب با طرز تهیه سالاد سیب زمینی کریسپی با ما همراه باشید.

مواد لازم

سیب زمینی ریز: نیم کیلو
خیارشور: ۵ عدد
پیازچه، شوید و جعفری خرد شده: از هر کدام ۲ قاشق غذاخوری
ماست سفت و پرچرب: ۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری
سس خردل: ۱ قاشق غذاخوری
آب لیموترش: ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای درست کردن این سالاد خوشمزه ابتدا سیب زمینی‌ها را خوب بشویید و بگذارید تا آبپز شود. بعد از اینکه سیب زمینی کاملا پخت، یک ورق کاغذ روغنی روی سینی فر پهن کنید و سیب زمینی‌ها را با پوست و درسته روی کاغذ روغنی بچینید. حالا با ته یک لیوان یا گوشتکوب سیب زمینی‌ها را بکوبید تا له و روی سطح کاغذ روغنی پهن شود. با یک قاشق سطح سیب زمینی له شده را صاف کنید و کمی نمک، فلفل سیاه و روغن زیتون روی سطح سیب زمینی بریزید.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه سالاد جذاب و کم‌کالری لبنانی؛ تبوله و طعم تازگی!

حالا سینی را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه داخل فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد بگذارید تا سیب زمینی کاملا برشته و کریسپی شود. در این فاصله ماست، سس خردل، سس مایونز، پیازچه، جعفری و شوید خرد شده را داخل یک کاسه بریزید و خیار شور خرد شده را همراه با آب لیمو ترش و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا به صورت یکدست با هم مخلوط شوند. سیب زمینی را بعد از اینکه کریسپی شد، از فر خارج کنید و با دست تکه تکه کنید و به مواد سالاد اضافه کنید و خوب هم بزنید. در این مرحله سالاد خوشمزه شما آماده سرو است، نوش جان.

نکات مهم
۱ ـ برای تهیه این سالاد بهتر است از سیب زمینی‌های ریز که به سیب زمینی استامبولی مشهور است، استفاده کنید. سیب زمینی‌های درشت برای کریسپی کردن مناسب نیستند.

۲ ـ همیشه وقتی در تهیه غذا یا سالاد سس مایونز جزو مواد اولیه است، عده‌ای می‌پرسند، آیا می‌شود به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این مسئله تا حدودی سلیقه‌ای است. اگر منع مصرف دارید یا اینکه به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن را ندارید، می‌توانید ماست چکیده یا پرچرب را جایگزین کنید؛ اما ماست معمولاً آب می‌اندازد؛ بنابراین توصیه می‌شود برای مهمانی‌ها این کار را انجام ندهید. همچنین می‌توانید میزان سس مایونز را نصف کنید و ماست پر چرب را با آن مخلوط کنید.

۳ ـ سعی کنید از روغن زیتون مرغوب برای پخت و پز و سالاد استفاده کنید. روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد، در رژیم غذایی بسیاری از افراد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مطالب خواندنی:  طعمی بی نظیر از سالاد گوجه‌فرنگی و پنیر موتزارلای اون

اما از آنجا که قیمت روغن زیتون خالص بالاست، معمولاً در هنگام عرضه در بازار با روغن‌های معمولی مخلوط می‌شود. درنتیجه از کیفیت آن کاسته می‌شود؛ بنابراین کسانی که به دنبال خرید روغن زیتون هستند، اغلب می‌پرسند که چطور روغن زیتون اصل را تشخیص بدهیم. البته تشخیص خالص بودن روغن زیتون کار چندان ساده‌ای نیست. با این حال کارشناسان برای تشخیص روغن زیتون اصل سه روش را به شرح ذیل ارائه داده‌اند:
ـ برای انتخاب روغن مرغوب بهتر است که اول آن را ببویید. روغن زیتون خوب باید بوی میوه زیتون، سیب یا علف تازه بدهد که مربوط به نوع زیتون یا زمان برداشت آن است؛ بنابراین اگر بوی فلز احساس کردید، بدانید که روغن نامرغوب یا فاسد است.

– روش دوم برای تشخیص روغن زیتون اصل این است که آن را بچشید. اگر ۱ قاشق روغن زیتون را در دهان خود بریزید و در دهان بچرخانید و با استشمام هوا آن را فرو بدهید، باید بعد از چند لحظه در گلوی خود تلخی و تندی شدیدی احساس کنید. به نحوی که گلوی شما بسوزد. در بعضی موارد افراد به دلیل تندی بیش از حد روغن به سرفه می‌افتند.

درست پس از ۱ دقیقه مزه تلخی و تندی از بین می‌رود و خوشمزه می‌شود. ضمن اینکه فرد با خوردن این روغن در دهان خود احساس چربی نمی‌کند. با خوردن روغن زیتون اصل در ابتدای زبان احساس شیرینی و در انتهای آن احساس تلخی و سوزش خواهید داشت.

– روش بعدی برای تشخیص روغن زیتون اصل رنگ آن است. رنگ روغن زیتون باید زرد مایل به سبز باشد. البته رنگ روغن زیتون معیار مناسبی برای تعیین کیفیت روغن نیست؛ زیرا به‌راحتی می‌توان در آن تقلب کرد.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=45424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.