• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

سوپ سیر و تره فرنگی، یک سوپ بی‌نظیر برای پاییز و زمستان

  • کد خبر : 43412
  • 15 آذر 1402 - 16:12
سوپ سیر و تره فرنگی، یک سوپ بی‌نظیر برای پاییز و زمستان
سوپ سیر یکی از انواع سوپ‌های خوشمزه و مشهور رستورانی است که به دلیل داشتن سیر و تره فرنگی عطر و بو و طعم فوق‌العاده‌ای دارد.

سوپ سیر و تره فرنگی، یک سوپ بی‌نظیر برای پاییز و زمستان

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از فرارو،سوپ یکی از محبوب‌ترین پیش‌غذا‌های دنیاست که در بسیاری از رستوران‌ها به صورت پیش‌غذا و غذای اصلی در انواع و طعم‌های گوناگون سرو می‌شود. سوپ همچنین به دلیل داشتن سبزیجات، مرغ، حبوبات و مواد لبنی مثل شیر و خامه ارزش غذایی بالایی دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای غذای اصلی به‌خصوص وعده شام باشد.

با فرا رسیدن فصل پاییز و سرد شدن تدریجی هوا می‌توانید تهیه سوپ را که غذایی گرم و دلچسب برای این فصل است، در برنامه غذایی خانواده قرار بدهید. سوپ سیر یکی از سوپ‌های مشهور دنیاست که در منوی بسیاری از رستوران‌های بین‌المللی وجود دارد. سوپ سیر از ترکیب سیر با پیاز، تره فرنگی، سیب زمینی و شیر و خامه تهیه می‌شود و یک سوپ غلیظ و بسیار خوشمزه است که عطر و بوی فراوانی دارد. اگر دوست دارید این سوپ خوشمزه را در منزل تهیه کنید و همراه با اعضای خانواده در شب‌های سرد پاییز میل کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

تره فرنگی: ۱ شاخه
سیر: ۷ حبه
پیاز: ۱ عدد
سیب زمینی: ۱ عدد
شیر: ۲ لیوان
خامه: ۴ قاشق غذاخوری
نون باگت: نصف یک عدد
قرص استاک مرغ: ۲ عدد
نمک، فلفل سیاه آویشن: به میزان لازم
روغن زیتون: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این سوپ خوشمزه ابتدا تره فرنگی را خرد کنید و بعد خوب بشویید. تره فرنگی‌ها را داخل یک قابلمه بریزید و همراه با مقداری روغن زیتون کمی تفت بدهید. پیاز را خرد کنید و سیر را به صورت ورقه‌ای خرد کنید. حالا پیاز و سیر خرد کرده را داخل قابلمه بریزید و همراه با تره فرنگی کمی تفت بدهید تا سبک شود. حالا سیب زمینی را پوست و بعد خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. کمی نمک و فلفل سیاه بریزید و خوب هم بزنید.

مطالب خواندنی:  مواد لازم برای داشتن یک استایل خاص و متفاوت مردانه در فصل زمستان

در مرحله بعد قرص استاک را همراه با دو لیوان آب جوش حل کنید و داخل قابلمه بریزید. حرارت را متوسط کنید و درب قابلمه را نیمه باز بگذارید و حدود یک ساعت زمان بدهید تا مواد سوپ بپزد و غلیظ شود. در این مرحله سوپ را داخل دستگاه غذاساز بریزید و یک دقیقه بزنید تا سوپ کاملا میکس شود و دوباره سوپ میکس شده را داخل قابلمه برگردانید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید.

خامه را داخل یک کاسه بریزید و شیر را کم کم به خامه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شیر و خامه کاملا رقیق شوند. حالا مخلوط شیر و خامه رقیق شده را به قابلمه سوپ اضافه کنید و حرارت را متوسط کنید و اجازه بدهید سوپ کم کم به غلظت برسد.

در این فاصله نان باگت با نان تست را به صورت مکعبی برش بزنید. کمی روغن زیتون داخل ماهی تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید. دو حبه سیر را حلقه‌ای کنید و داخل روغن زیتون بریزید تا بوی سیر بلند شود. حالا تکه‌های نان را داخل روغن بریزید و تفت بدهید تا نان برشته شود. وقتی سوپ آماده شد، آن را داخل ظرف مخصوص سرو بکشید و تکه‌های نان سرخ شده را وسط کاسه بریزید و کمی آویشن بپاشید و بعد این سوپ خوشمزه و مقوی را میل کنید. نوش جان.

نکات تکمیلی
۱ ـ برای پخت این سوپ از پودر سیر یا پرک سیر و یا گرانول سیر استفاده نکنید، چون طعم و بوی سیر تازه را ندارد.

۲ ـ اگر بخواهیم به طور مختصر در مورد کاربرد انواع پیاز‌ها توضیح بدهیم، باید از پیاز زرد که معروف‌ترین عضو خانواده پیازهاست، شروع کنیم. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم‌تری نسبت به پیاز زرد دارد.

مطالب خواندنی:  نکاتی برای کمپ زدن در زمستان و هوای سرد

از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می‌شود آن را خام خورد و یا در سالاد‌ها و دیپ‌ها از آن استفاده کرد. این پیاز برای غذا‌های مکزیکی هم بهترین گزینه است. پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می‌توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه‌بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ‌ها هم انتخاب مناسبی است. پیاز‌های قرمز به اندازه کافی عطر و طعم به غذا نمی‌دهند؛ بنابراین برای پخت و پز مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

۳ ـ استاک یا آب گوشت، مرغ، ماهی یا سبزیجات از حرارت دادن استخوان‌ها به همراه سبزیجات ساقه‌ای و تعداد محدودی ادویه تهیه می‌شوند. استاک در انواع سوپ‌ها، انواع سس‌ها، خورشت‌ها و البته بسیاری از غذا‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد و تأثیر بسیاری در طعم و مزه غذا‌ها دارد. می‌توانید استاک را خودتان در منزل تهیه کنید یا اینکه به صورت آماده از سوپر مارکت‌ها خریداری کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که در ترکیبات استاک نمک وجود دارد؛ پس در صورتی‌که از آن استفاده می‌کنید، در آخر غذا را مزه کنید و اگر نیاز بود، نمک اضافه کنید. به جای قرص استاک می‌توانید از دو لیوان آب مرغ استفاده کنید.

۴ ـ تره فرنگی معمولا کمی شن دارد، بنابراین بهتر است بعد از خرد کردن آن را بشویید تا لایه‌های داخلی تره فرنگی کاملا تمیز شود. برای این کار تره فرنگی‌های خرد کرده را داخل یک کاسه آب سرد بریزید و آبکش کنید و حداقل دوبار این کار را انجام بدهید.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=43412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.