• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
4

شستن لباس با فلفل

  • کد خبر : 38002
  • 17 تیر 1401 - 12:14
شستن لباس با فلفل
هنگام شستن لباس می توانید از مواد طبیعی و بدون زیان استفاده کنید. شاید باورتان نشود ولی استفاده از فلفل سیاه اثر خیلی زیادی در شستشوی لباس دارد.

شستن لباس با فلفل

شست و شوی لباس با فلفل

شستن لباس با فلفل سیاه 

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،حتما در طول سالهای خانه داری شما هم با مشکلاتی در ارتباط با شست و شوی لباس طبق جنس و رنگی که دارند، روبرو شده اید ولی هیچ جای نگرانی نیست چون با به کاربردن بعضی روش های خانه داری مانند استفاده از فلفل سیاه به آسانی می توان لباس ها را تمیز و خوش رنگ مثل روزهای اول نگه داشت.

به جز اینکه علل استفاده از فلفل را برای شستشوی لباس ها بررسی می کنیم، به چگونگی شستشوی لباس با استفاده از فلفل پرداخته ایم.

شستن لباس با فلفل

کاربرد فلفل در شستشوی لباس ها

علت استفاده از فلفل سیاه در چرخه شست و شو

چنانچه لکه های لباس هایتان از بین نمی روند، اگر لباسهای شما تغییر رنگ داده اند و… برای یک بار نیز شده شیوه شستشوی لباس هایتان را با فلفل امتحان کنید. علت استفاده از فلفل سیاه برای شستشوی لباس عبارتند از:

برطرف کردن لکه های باقی مانده روی لباس

چند سالی است افراد از فلفل سیاه به عنوان روشی برای برطرف کردن لکه های باقی مانده روی لباس استفاده می کنند. استفاده از این روش نشان می دهد این ادویه داخل ماشین لباسشویی مانند کاغذ سنباده عمل می کند پس، می تواند مورد خوبی برای مراقبت از لباس باشد.

دقت کنید که فلفل سیاه اثر بسیاری در پنهان کردن لکه های تیره مثل آبی یا سیاه دارد بنابراین آیا تا بحال این روش شست و شو را آزمایش کرده اید؟ البته به یاد داشته باشید که این روش را افراد قدیمی سفارش کرده اند و اطمینان کامل در مورد کارایی آن وجود ندارد.

مطالب خواندنی:  نحوه شستن لباس زیر که هر خانمی باید بداند

می توانید هنگامی که لباس های رنگی را می شویید آن را امتحان کنید ولی، از استفاده آن روی لباس های سفید یا رنگ روشن پرهیز کنید، چون سبب به وجود آمدن لکه های نامطلوب می شود.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/07/washing-clothes-pepper-3.webp

کاربرد فلفل در شستشوی لباس ها

چگونگی استفاده از فلفل سیاه در شستشوی لباس

در ادامه آموزش های گام به گام شیوه استفاده از این راه را می گوییم.

آماده سازی ماده اولیه

نخست ، باید فلفل سیاه را تا مقدار کافی خرد نموده و اطمینان پیدا کنید که به طور کامل پودر شده است یا می توانید پودر فلفل بخرید. توجه داشته باشید که فلفل را از جاهای معتبر خریداری کنید تا ناخالصی نداشته باشد زیرا وجود داشتن ناخالصی سبب میشود تاثیر خوبی روی لباس ها نداشته باشد.

استفاده از فلفل سیاه

سفارش شده بعد از آماده شدن ادویه، حدود دو قاشق غذاخوری از آن را داخل مخزن پودر ماشین لباسشویی بریزید. توجه داشته باشید در محفظه مربوط به شوینده بریزید زیرا اگر در محفظه نرم کننده و سفید کننده لباس بریزید تاثیر فلفل روی لباس صفر خواهد بود.

آماده کردن ماشین لباسشویی

در نهایت، تنها ماشین لباسشویی را روشن و از برنامه های معمول استفاده کنید. با آغاز چرخه شستشو، آلودگی ها برطرف می شود و بعد از پایان کار، می توانید لباس های خود را مثل همیشه خشک کنید. نگران بو گرفتن لباس های خود نباشید. هنگامی که آنها را روی بند برای خشک شدن انداختید بوی فلفل سیاه برطرف خواهد شد.

شستن لباس با فلفل

کاربرد فلفل در شستشوی لباس ها

شستشوی لباس با فلفل چطور عمل می کند؟

باقیمانده صابون سبب می شود لباس های شما زودتر کدر و کمرنگ (بور) شود. به علت بافت فلفل، باقیمانده صابون فرصتی برای چسبیدن به لباس پیدا نمی کند. به این ترتیب لباس های شما هنگامی که از ماشین لباسشویی بیرون می آیند کدر به چشم نمی آید. به جز این کار از تغییر رنگ هم پیشگیری می کند.

مطالب خواندنی:  گیاه سمی اما محبوب آپارتمان‌نشین‌ها | روش تکثیر و نگهداری دیفن باخیا | گیاهی که نباید نوزادان و خردسالان به آن نزدیک شوند

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=38002

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.