• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

طرز تهیه بستنی یخی میوه‌ای در منزل

  • کد خبر : 37283
  • 01 تیر 1401 - 21:10
طرز تهیه بستنی یخی میوه‌ای در منزل
بستنی یخی میوه‌ای یکی از انواع خوشمزه و محبوب بستنی در میان کودکان و بزرگ‌سالان است که می‌توان آن را با روشی بسیار آسان در منزل تهیه کرد.

طرز تهیه بستنی یخی میوه‌ای در منزل

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از فرارو،بستنی یکی از خوراکی‌های خوشمزه است که در تمام فصول سال مصرف می‌شود؛ ولی خوردن آن در فصل تابستان و زمانی که هوا گرم است، به دلیل طبع خنکی که دارد، بسیار دلچسب‌تر است. تهیه بستنی سنتی در ایران سابقه طولانی دارد و ایرانیان قدیم از مخلوط کردن برف و آب انگور چیزی شبیه به بستنی را تهیه می‌کردند. شاید بتوان گفت تاریخ تولید بستنی سنتی در ایران به حدود ۶۰ سال قبل برمی‌گردد؛ اما در دهه ۳۰ و ۴۰ بود که بستنی فروشی‌ها در ایران رونق گرفتند. یکی از مشهورترین بستنی‌های سنتی در ایران بستنی «اکبر مشدی» بود که در حوالی میدان راه آهن تهران افتتاح شد.

بستنی منبع غنی کلسیم و سرشار از مواد معدنی است که تامین کننده انرژی برای بدن است؛ همچنین خوردن بستنی به ترشح هورمون سروتین می‌انجامد که شادی‌آور است. بستنی میوه‌ای یکی از انواع خوشمزه بستنی‌هاست که با میوه تازه تهیه می‌شود و طرفداران زیادی به‌خصوص در میان کودکان دارد. بستنی یخی میوه‌ای یکی از انواع بستنی‌هاست که می‌توانید آن را به راحتی و با موادی بسیار ساده و دسترس در منزل تهیه کنید و از خوردن این بستنی سالم و خانگی در هوای گرم تابستان لذت ببرید. در ادامه این مطلب طرز تهیه بستنی یخی میوه‌ای همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه بستنی یخی میوه‌ای

هندوانه: یک چهارم از یک هندوانه کوچک
طالبی: یک چهارم از یک طالبی کوچک
شکر: ۲ فنجان
شیر: ۲ فنجان
رنگ خوراکی سبز و قرمز: به میزان دلخواه
چوب بستنی: به تعداد لازم
قالب بستنی یا لیوان کاغذی یک بار مصرف

نکات مربوط به مواد اولیه

نکات مربوط به میوه طالبی

طالبی سرشار از مواد مغذی است که برای سلامت بدن مفید هستند. طالبی حاوی کربوهیدرات، پروتئین، آب، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و روی است. همچنین طالبی دارای ویتامین A، بتاکاروتن، ویتامین B یک، دو، شش، ویتامین C و ویتامین K است. هنگام خرید طالبی برای اینکه بتوانید یک طالبی شیرین و آبدار را تهیه کنید، باید به این نکات توجه داشته باشید:
۱ ـ اگر طالبی شیرین را نزدیک بینی‌تان ببرید و آن را بو کنید، عطر و بوی خوشایندی دارد.
۲ ـ یک طالبی خوب باید پوست زبر داشته باشد.
۳ ـ طالبی خوب و شیرین یا زرد متمایل به سبز است یا زردی کم‌رنگ دارد.
۴ ـ سر طالبی باید نرم‌تر از بدنه باشد. اگر همه قسمت‌های طالبی نرم بود، قطعاً آن طالبی بیش از حد رسیده و ترشیده است.
۵ ـ یک طالبی سالم و شیرین خطوط سبز کم‌رنگ دارد؛ بنابراین اگر خطوط سبز روی پوست تیره‌تر بود، آن طالبی تازه نیست.

نکات مربوط به رنگ خوراکی

اگر به استفاده از رنگ‌های خوراکی بازاری تمایلی ندارید، می‌توانید از رنگ‌های خانگی و طبیعی استفاده کنید. مثلا برای تهیه رنگ قرمز از آب لبو و برای تهیه رنگ سبز از آب اسفناج استفاده کنید.

طرز تهیه بستنی یخی میوه‌ای

طرز تهیه بستنی یخی میوه‌ای در منزل

۱ ـ ابتدا هندوانه را داخل پارچ مخلوط کن یا دستگاه غذاساز بریزید؛ سپس ۱ فنجان شکر را همراه با ۱ فنجان شیر و یک قطره رنگ خوراکی قرمز به پارچ مخلوط کن اضافه کنید و یک دقیقه همه مواد را با هم بزنید تا کاملا میکس شوند.

مطالب خواندنی:  پیشنهادهایی برای شام شب یلدا

۲ ـ طالبی را داخل پارچ مخلوط کن یا دستگاه غذاساز بریزید؛ سپس ۱ فنجان شکر را همراه با ۱ فنجان شیر و یک قطره رنگ خوراکی سبز به پارچ مخلوط کن اضافه کنید و یک دقیقه همه مواد را با هم بزنید تا کاملا میکس شوند.

۳ ـ اگر قالب مخصوص بستنی را در منزل دارید، ابتدا چوب بستنی‌ها را در قسمت مخصوص چوب بستنی بگذارید؛ سپس یکی در میان مایه هندوانه و مایه طالبی را داخل قالب بریزید. اگر قالب مخصوص بستنی را در منزل ندارید، می‌توانید از لیوان یک بار مصرف استفاده کنید. به این صورت که لیوان‌ها را از مایه هندوانه و مایه طالبی پر کنید؛ سپس چوب بستنی را وسط لیوان‌ها فرو کنید. قالب و لیوان بستنی را به مدت ۵ تا ۷ ساعت داخل فریزر بگذارید تا کاملا ببندد و یخ بزند. بعد از اینکه بستنی یخ بست، به‌راحتی از قالب جدا می‌شود. برای بیرون آوردن بستنی از لیوان یک بار مصرف می‌توانید لیوان را پاره کنید؛ سپس بستنی به‌راحتی از لیوان جدا می‌شود. نوش جان.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=37283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.