• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

نحوه خشک کردن عناب و نگهداری طولانی مدت از آن

  • کد خبر : 39647
  • 10 آبان 1401 - 17:46
نحوه خشک کردن عناب و نگهداری طولانی مدت از آن
میوه عناب که درختی با ارتفاعی تقریبا ۵ تا ۱۰ متر با شکوفه‌های سبز مایل به زرد و خیلی کوچک می‌روید و میوه شیرین و قرمزرنگ دارد. این میوه بیضی‌شکل خواص دارویی خیلی زیادی دارد و به همین دلیل به آن خرمای قرمز هم می‌گویند.

نحوه خشک کردن عناب و نگهداری طولانی مدت از آن

نحوه خشک کردن عناب

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،نحوه استفاده بعضی داروهای گیاهی فرق دارد، بعضی ها تازه آن را دوست دارند و برخی دیگر خشک شده آن را استفاده می کنند اما برای کسانی که می خواهند عناب را خشک کنند باید نحوه درست خشک کردن آن را بدانند.

خواص معجزه آسای عناب می تواند ضامن سلامتی روح و روان و بدن باشد و حتی به دلیل طبع گرمی که دارد برای سرد مزاجان خیلی موثر است.

نحوه خشک کردن عناب و نگهداری طولانی مدت از آن

نحوه خشک کردن عناب

چطور عناب را خشک کنیم؟

روش اول برای خشک کردن عناب

یکی از کارهایی که در مرحله نخست میتوانید انجام دهید این است که بعد از شستن، میوه ها را درون ظرفی پر از آب جوش بجوشانید، زمان خیلی کمی را برای این کار بگذارید حدود ا تا ۲ دقیقه . آنگاه میوه ها را به ظرف آب سرد یا یخ منتقل کنید. این کار باعث میشود که پوسته آنها شکافته شده و میوه ها زودتر خشک شود. میوه های درشت دانه را میتوانید اسلایس کنید یا برش بزنید ولی این میوه ها که کوچک هستند و امکان برش آنها نیست، این شیوه میتواند به کم شدن زمان خشک کردن کمک کند.

نحوه خشک کردن عناب و نگهداری طولانی مدت از آن

شیوه خشک کردن عناب

روش دوم خشک کردن عناب در هوای گرم

برای استفاده از این شیوه به زمان و دقت زیادی نیاز دارید. این روش خیلی آسان است و فقط به بخاری، پکیج یا فر احتیاج دارید. چنانچه همه عناب‌ها را روی یک سطح پخش مانند سینی بچینید در وضعیتی که هیچ‌یک با هم تماس نداشته باشند و سپس سینی را روی منبع گرما بگذارید به آسانی خشک می‌شوند. چنانچه از فر استفاده می‌کنید درجه آن را روی ۱۴۰ قرار دهید و مکث کنید.

مطالب خواندنی:  در مورد همسایگان پر سر و صدا خود چه کنید؛ این مراحل را امتحان کنید تا مشکل را بدون بدتر شدن حل کنید

چنانچه از رادیاتور استفاده می‌کنید بهتر است روی میوه‌ها را با یک پارچه یا حوله هم بپوشانید. توجه کنید که در این شیوه باید به دفعات گوناگون عناب‌ها را چک کنید و آن‌ها را برگردانید تا همه جای میوه به صورت یک‌دست خشک شوند. این شیوه امکان دارد میان ۶ تا ۳۶ ساعت طول بکشد و عوامل گوناگونی مانند مقدار حرارت، سایز عناب و سطح رطوبت در این زمان اثر دارند.

نحوه خشک کردن عناب و نگهداری طولانی مدت از آن

روش خشک کردن عناب در منزل

روش سوم برای خشک کردن عناب به روش استفاده از آبلیمو

عناب ها را داخل ظرفی از آبلیمو و آب سرد بریزید. بعد از ۱۰ دقیقه آن ها را آبکش کنید و روی یک حوله قرار داده تا خشک شوند. چنانچه عناب ها را خشک کنید عمر آنها بیشتر شده و مدت زمان بیشتری می توانید از آنها نگهداری کنید.

نحوه خشک کردن عناب و نگهداری طولانی مدت از آن

بهترین روش خشک کردن عناب

شرایط نگهداری عناب خشک 

عناب خشک نیز مثل دیگر خشکبار و انواع میوه‌های خشک، بهتر است در یک محیط سرد و خشک نگهداری شود؛ چون رطوبت دشمن خشکبار است و سبب خرابی آن می‌شود. برای همین مناسب است که آن‌ها را در یک ظرف دربسته و خشک نگه‌دارید تا مدت‌زمان بیشتری قابل‌ استفاده باشد.

عناب ها می توانند به طور خشک شده مصرف شوند یا در دسرها استفاده شوند قدری نمک به آنها بیفزایید، چنانچه دوست دارید یک تنقلات خوشمزه شور و شیرین داشته باشید. برای آماده سازی، آنها را در آب گرم، به مدت حداقل یک ساعت خیس کنید تا مرطوب شوند.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=39647

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.