• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

ورزش هنگام آلودگی هوا میزان رسوب ذرات معلق در ریه را چند برابر می‌کند

  • کد خبر : 4554
  • 18 آذر 1397 - 16:23
ورزش هنگام آلودگی هوا میزان رسوب ذرات معلق در ریه را چند برابر می‌کند

ورزش کردن در هوای آلوده بویژه دوچرخه سواری و پیاده‌روی برای بدن مضر است رییس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: ورزش کردن در هوای آلوده بویژه دوچرخه سواری و پیاده‌روی چون حجم بالایی از ذرات معلق و گازهای آلوده وارد بدن می‌شود، مضر است. وی با بیان این که عموم مردم و ورزشکاران در شرایط آلودگی […]

va4 9532

ورزش کردن در هوای آلوده بویژه دوچرخه سواری و پیاده‌روی برای بدن مضر است

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: ورزش کردن در هوای آلوده بویژه دوچرخه سواری و پیاده‌روی چون حجم بالایی از ذرات معلق و گازهای آلوده وارد بدن می‌شود، مضر است.

وی با بیان این که عموم مردم و ورزشکاران در شرایط آلودگی هوا از ورزش کردن در فضای باز پرهیز کنند، اظهار کرد: ورزش‌کردن در هوای آلوده به دلیل این که مواد آلاینده بیشتری وارد بدن می‌شود، بویژه در ورزش‌هایی همانند دویدن،

دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی چون در فضای باز انجام می‌شوند، در شرایط آلودگی هوا خطرناکند.

وی گفت: ورزش در هوای آلوده سبب تشدید اثرات منفی آلودگی بر انسان می‌شود، چون زمینه ورود حجم بالایی از ذرات معلق و گازهای آلوده را به بدن فراهم می کند. همچنین هنگام ورزش کردن میزان رسوب ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در ریه انسان چند برابر بیشتر از حالت معمول است.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی خاطر نشان کرد: انجام حرکات ورزشی بویژه در فضای باز نه تنها برای بدن مفید نیست بلکه مضر است و عموم مردم باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: برای به حداقل رساندن عوارض آلودگی، لازم است در فضای باز ورزش نشود و مکانی انتخاب شود که فاصله زیادی با بزرگراه ها و خیابان اصلی دارد. اگر در اماکن سرپوشیده ورزش می کنید باید به این نکته توجه داشت که آن مکان از تهویه مناسب برخودار باشد.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در پایان توصیه کرد: هنگام آلودگی هوا مصرف مایعاتی همچون؛ شیر و آب‌میوه طبیعی در برنامه روزانه ورزشکاران ضروری است، مصرف این مایعات در هوای آلوده باعث کاهش اثرات آلاینده‌ها بر ریه می شود و آب‌میوه طبیعی نیز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و ویتامینها در دفع آلاینده‌ها موثر است.

مطالب خواندنی:  در هر دهه زندگی چقدر ورزش کنیم؟

منبع: isna.ir و بیتونه

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=4554

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.