• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
5

کارهای مهمی که باید قبل از باردار شدن انجام دهید

  • کد خبر : 32639
  • 22 دی 1400 - 16:57
کارهای مهمی که باید قبل از باردار شدن انجام دهید
تهیه چک لیست قبل از بارداری مهم است. لازم است قبل از اینکه تصمیم به بارداری بگیرید یا شروع به انتخاب نام و رنگ آمیزی اتاق کودک کنید، به این فکر کنید که چگونه بدن و زندگی خود را برای نوزادتان آماده کنید.

کارهای مهمی که باید قبل از باردار شدن انجام دهید

تحرک داشتن

 برای سهولت در بارداری و زایمان، سعی کنید زودتر به فرم برسید (حتی اگر کمر شما برای مدتی ناپدید می شود). سعی کنید روزانه ۳۰ دقیقه ورزش کنید؛ ورزشی که قلب شما را در بیشتر روزها به تپش برساند. پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا راه های خوبی برای تمرین هستند. یا حتی می توانید به کلاس ورزش دوران بارداری بپیوندید.

تغذیه درست به خاطر کودک

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز،به زودی هوس بستنی و ترشی خواهید کرد. حالا وقتش رسیده است که روی خوب غذا خوردن تمرکز کنید. شما به مقدار زیادی پروتئین، آهن، کلسیم و اسید فولیک نیاز دارید. میوه‌ها، آجیل‌ها، سبزیجات، سبزیجات برگ‌دار، غلات کامل و محصولات لبنی کم‌چرب را ذخیره کنید. مصرف چیپس، محصولات پخته شده، نوشابه و سایر غذاهای ناسالم با کالری تهی را کاهش دهید. از شریک زندگی خود بخواهید که به شما ملحق شود تا کار را آسان تر کنید.

مصرف اسید فولیک

مصرف اسیدفولیک به جلوگیری از نقایص جدی مادرزادی که ممکن است قبل از اینکه متوجه شوید باردار هستید، رخ دهد، کمک می کند. این ویتامین B را در بسیاری از غذاها، از جمله سبزیجات برگدار، مرکبات و لوبیا پیدا خواهید کرد، اما بیشتر زنان برای دریافت مقدار کافی به یک قرص نیاز دارند.

با یک ویتامین روزانه شروع کنید. زمانی که قصد بارداری دارید، روزانه به ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک نیاز دارید که این مقدار در اکثر مولتی ویتامین ها است.

مراقبت از وزن خود

مطالب خواندنی:  غذاهای دریایی در بارداری: بخوریم یا نخوریم؟

لاغری بیش از حد می تواند باردار شدن را سخت تر کند. سنگین بودن بیش از حد نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند: احتمال ابتلا به دیابت و فشار خون بالا را افزایش می دهد. همچنین می تواند زایمان را طولانی تر کند — و شما این را نمی خواهید!

با پزشک خود در مورد اینکه چه وزنی برای شما مفید است صحبت کنید.

انجام چکاپ کلی

آیا می خواهید برنامه های خود را به اشتراک بگذارید؟ با پزشک خود شروع کنید. چند ماه قبل از شروع تلاش برای بارداری، آنها را ببینید. در مورد این موضوعات از پزشک خود سوال بپرسید:

    آزمایش ها یا واکسن هایی که نیاز دارید
ویتامین های دوران بارداری
نحوه مدیریت یا کنترل هر گونه شرایط بهداشتی که دارید
داروهایی که می توانید یا نمی توانید در دوران بارداری مصرف کنید

مشاوره ژنتیک

هیچ توپ کریستالی جادویی وجود ندارد که پیش بینی کند و به شما بگوید کودک شما چشمان چه کسی را خواهد گرفت. اما اگر سابقه خانوادگی یا قومیت شما را در معرض خطر بالای داشتن نوزادی با اختلال ژنتیکی قرار می دهد، ممکن است پزشک آزمایشات پیش از بارداری را توصیه کند. یک آزمایش ساده خون یا بزاق می تواند متوجه شود که آیا شما حامل ژن فیبروز کیستیک، سندرم X شکننده، بیماری تای ساکس یا بیماری سلول داسی هستید یا خیر.

مراجعه به دندانپزشک

اگر به طور معمول از نخ دندان استفاده نمی کنید، اکنون وقت آن است که آن را به یک عادت تبدیل کنید. این کار هم برای کودک شما و هم لبخند شما مفید است. بارداری شانس ابتلا به بیماری لثه را افزایش می دهد، مشکلی که ممکن است زایمان زودرس را نیز بیشتر کند. بنابراین دندان های خود را تمیز و چک کنید و روزانه مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و با دهانشویه ضد عفونی کننده بشویید.

مطالب خواندنی:  اهمیت اوقات فراغت سالمندان + راههای پرکردن اوقات فراغت سالمندان

کاهش مصرف کافئین

برخی از متخصصان پیشنهاد می کنند که در طول بارداری و در دوران بارداری بیش از ۲۰۰ میلی گرم کافئین در روز دریافت نکنید. این مقدار تقریباً به اندازه یک فنجان قهوه ۱۲ اونسی یا چهار فنجان چای ۸ اونسی است. مصرف کافئین را به قهوه بدون کافئین تغییر دهید یا به جای آن شیر گرم و ادویه دار را امتحان کنید.

اگر نمی توانید بدون نوشیدنی صبحگاهی خود روزتان را آغاز کنید، فقط یک عدد بنوشید و مقدار آن را اندک نگه دارید.

ترک کردن سیگار

سیگار کشیدن، علاوه بر تمام معایب دیگری که دارد، می تواند باردار شدن را برای شما سخت تر کند. و سیگار کشیدن در دوران بارداری می تواند احتمال مشکلاتی مانند زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد و سقط جنین را افزایش دهد. همچنین کودک شما را در معرض خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) قرار می دهد.

منبع: روزیاتو

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=32639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.