• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
5

کم چرب و خوشمزه، یک متریال عالی برای سالادها و فینگر فودها

  • کد خبر : 39047
  • 02 شهریور 1401 - 17:57
کم چرب و خوشمزه، یک متریال عالی برای سالادها و فینگر فودها
درباره طیف گسترده ای از استفاده‌های هالومی در دستورهای غذایی غیر اصلی مثل پذیرایی‌های عصرانه، فینگر فودها، سالادهای خوشمزه و خوراک های غیر اصلی با استفاده از هالومی است.

کم چرب و خوشمزه، یک متریال عالی برای سالادها و فینگر فودها

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از همشهری آنلاین،قبل از هرچیز، اشاره به یک نکته بی فایده به نظر نمی رسد. هالومی محصولی بدون گلوتن است و به این خاطر تمام خوراک‌های اصلی، میان وعده‌ها، پیش غذاها و نیم چاشت و… که با استفاده از هالومی درست می شود، برای مبتلایان به بیماری سلیاک بدون ضرر است.

سلیاک به طور خلاصه یک بیماری ارثی است که به خاطر حساسیت‌های گوارشی فرد مبتلا به پروتئینی که گلوتن نام دارد، ایجاد می شود. اگر فرد مبتلا به این بیماری فراورده یا خوراکی دارای گلوتن مصرف کند سیستم بدنی او گلوتن را به عنوان عامل خارجی شناسایی کرده و برای دفع آن به سلول‌های روده حمله می کند که این مساله آسیب‌هایی به بافت روده ایجاد کرده و عوارضی مانند درد شکم، اسهال، تهوع، نفخ و حتی ریزش مو ایجاد می کند و عدم توجه به پرهیز از گلوتن برای آن ها دردسرهایی به همراه دارد.

از آن جا که در این گروه غذایی پنیر عمدتا متریال اصلی است. استفاده از پنیرهای معمولی می تواند این افراد را از این خوراک های محبوب محروم کند.

هالومی بدون گلوتن است و این افراد به راحتی می توانند در ده‌ها مدل خوراکی متنوع این محصول خوش طعم و مقوی را مصرف کنند.

فینگر فودها و دریچه تازه ای که هالومی گشوده است

این روزها فرهنگ غذایی و رفتار فرهنگی مردم در زمینه خوراکی‌ها نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است. برای مثال در مراسم متعددی مانند جشن تولدها مهمانان زیادی دعوت می شوند، بدون این که قرار باشد این‌ها برای وعده اصلی ناهار یا شام حضور داشته باشند.

تا امروز رسم بر این بود که غذاهای ساده ای که عمدتا بر محصولات مضر و فراوری شده ای مانند سوسیس و کالباس متکی بودند ترتیبات اصلی یک عصرانه و پذیرایی سرپایی را فراهم می کردند.

اما همچنان که هالومی در سایر موارد دنیای خوراکی‌ها و رسم و رسوم پذیرایی‌های مردم را دچار تحول کرده، در این مورد هم خوراکی‌های ساده مانند بشقاب‌های فینگر فود با استفاده از پنیر کبابی هالومی، جایگزینی بسیار عالی برای موارد ذکر شده قبلی است.

کافی است از یک فرد کاردان دعوت کنید برای شما به تعداد میهمانانتان بشقاب‌های فینگر فود هالومی تهیه کند.

این کشف و ابتکار عمل قطعا موجب سورپرایز شدن مهمانان شما خواهد شد. فینگر فودهای تهیه شده با هالومی رسپی‌های مختلفی دارند؛ اما در هر صورت برخلاف غذاهای فراوری شده، این وعده غذایی به خودی خود یک غذای کامل، سالم و مقوی است.

اگر کمی به شب مانده باشد صرف یک بشقاب فینگر فود هالومی یا سایر رسپی‌های موجود می تواند میهمانان شما را هنگام رسیدن به منزل از صرف شام بی نیاز کند. چون خوراکی متفاوتی که شما به آنها داده اید نیاز کامل غذایی آن‌ها را حداقل تا فردا تامین می کند.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه ترشی آلبالو؛ ترش و ملس

خلاقیت در چیدمان و زیبایی ظاهری

نکته دیگری که در فینگرفودها و بشقاب‌های عصرانه تهیه شده توسط هالومی وجود دارد، زیبایی ظاهری بی نظیر بشقاب شماست. هالومی‌های طلایی به هر شکلی که کباب شده باشند، همراه با مخلفات و تزیینات رنگارنگ می توانند یک سرو زیبا و خیال انگیز را برای شما به همراه داشته و میهمانی شما را شکوهی تمام و کامل بدهند.

طبیعی است در این زمینه سلیقه و ذوق هنری شما یا کسی که برای این کار استخدام کرده اید می تواند بسیار موثر باشد. اگر چنین باشد بشقاب عصرانه شما که به کمک هالومی تهیه شده شگفت انگیز و غافلگیر کننده خواهد بود.

خیلی ساده می توانید خودتان دست به کار شوید

تهیه عصرانه‌های رنگارنگ و پذیرایی در وعده‌های غیر اصلی و حتی اصلی به وسیله خوراک‌های تهیه شده با هالومی ویژگی سادگی را همیشه با خود دارد. اگر می خواهید خودتان دست به کار شوید کافی است با جست و جو در منابع آشپزی و سایت‌های معتبر، یکی از دستورالعمل‌های موجود را انتخاب کنید و به کمک یکی از نزدیکانتان دست به کار شوید.

نیمه اول روز برای این کار کفایت می کند تا در نیمه دوم و هنگام عصر به میهمانی خود شکوه و جلال متفاوتی بدهید. هالومی محصولی است که ظرفیت‌های این کار را تمام و کمال در خود دارد. پیشنهادهای بسیار متفاوتی برای یک عصرانه زیبا با هالومی وجود دارد. در ادامه به چند مورد آن برای نمونه اشاره می کنیم.

فینگر فود و سیب زمینی با ادویه زعتر

تهیه ادویه لبنانی زعتر بسیار ساده است. کافی است چند گیاه دم دستی که در همه خانه‌ها پیدا می شود را ترکیب کرده و در نهایت از روغن زیتون استفاده کنید. تهیه یک بشقاب فینگر فود شامل تکه‌های هالومی با سیب زمینی سرخ کرد و ادویه زعتر همان چیزی است که به دنبال آن هستید.

میهمانان شما تاب مقاومت در برابر زیبایی طلایی رنگ این فینگر فودها و طعم متفاوت خوراک عصرانه شما را نخواهند داشت و قطعا از شما درباره هالومی سوال خواهند کرد تا بتوانند شخصا این تجربه را داشته باشند یا در میهمانی مناسبتی خودشان از آن استفاده کنند. کافی است به آن بگویید که تهیه این بشقاب با هالومی چقدر ساده است. حتما آن‌ها می دانند که مدتی است برند کاله با تولید و عرضه هالومی استاندارد با آخرین فناوری‌های مدرن جهانی این محصول را به فراوانی در قفسه‌های فروشگاه‌های معتبر کشور در اختیار همگان قرار داده است.

فینگر فود هالومی پیش غذا یا یک پذیرایی سرپایی عصرانه

اگر در حال پذیرایی از مهمانان خود در یک مراسم جشن تولد یا شبیه به آن هستید و عصرانه سبکی را تدارک دیده اید، همراه کردن یک نوشیدنی مناسب با سلیقه خودتان تمام آن چیزی است که باید انجام دهید و داستان خوشمزه ای که شما برای مهمانان خود با هالومی روایت کرده اید همین جا به پایان می رسد. اما اگر در حال پذیرایی در یک وعده اصلی هستید یا در جمع خانواده در حال صرف شام هستید، بشقاب فینگرفود هالومی می تواند نقش یک پیش غذای عالی و متفاوت را بازی کند که از نظر طعم و محتوا به اندازه غذای اصلی مغذی و جذاب است. در هر صورت انتخاب‌هایی که با هالومی وجود دارد بسیار متعدد و وسیع هستند.

مطالب خواندنی:  طعمی بی نظیر از سالاد گوجه‌فرنگی و پنیر موتزارلای اون

رسپی‌های هالومی کشف‌های تازه ای هستند

نکته ای که درباره دستورالعمل‌های تهیه عصرانه‌ها و فینگر فودهای هالومی وجود دارد، این است که این ها عمدتا کشف‌های جدید سرآشپزهای بین المللی هستند. البته همه این رسپی‌ها به زودی ترجمه شده و توسط رستوران داران و آشپزهای ایرانی به صورت گسترده استفاده خواهد شد؛ اما از آنجا که شروع توسعه هالومی در فرهنگ غذایی جهان به چند سال گذشته مربوط می شود، شاید لازم باشد بسیاری از این رسپی‌ها را از سایت های معتبر به زبان انگلیسی دریافت کنید.

با این روش متخصص فینگر فودهای هالومی شوید

دستورالعملی را به شما می گوییم که شما را از زبان انگلیسی بی نیاز می کند. دستورالعمل‌های تهیه فینگر فودها به زبان فارسی را دانلود کنید. سپس از تمام مواردی که گوشت، مرغ یا موادی چون سوسیس و کالباس و ماهی تن به عنوان متریال اصلی پیشنهاد شده است، هالومی را جایگزین کنید. مطمئن باشید در ۹۹ درصد موارد جواب می گیرید. جوابی که البته بهتر و خوشمزه تر از اصل آن است. می توانید نتیجه تجربیات خود را با هالومی و تصویر فینگر فودهای متفاوت خود را در شبکه‌های اجتماعی خودتان مانند اینستاگرام به عنوان یک حرکت خلاقانه به اشتراک بگذارید.

چند فینگر فود هالومی که بیشتر از موارد دیگر رایج هستند

ما قصد نداریم برای شما دستور پخت غذا یا رسپی تهیه هالومی پیشنهاد بدهیم. این دستورالعمل‌ها با توجه به گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به سادگی قابل تهیه هستند. اما در ادامه فهرستی که از فینگر فودها و خوراک‌های ساده که با هالومی تهیه می شود را به صورت فهرست وار معرفی می کنیم:‌

گوستو، یک فینگر فود هالومی جدید

هالومی خصلتی دارد که می توان آن را با انواع گیاهان و ادویه‌های مفید ترکیب کرد و ده‌ها نوع پیش غذا، غذای اصلی و… درست کرد. خاصیت فیزیکی و طعم هالومی آن را تبدیل به یکی از پرترکیب ترین متریال‌های آشپزی در سراسر جهان کرده است. یکی از فینگر فودهایی که با هالومی می توان درست کرد و در ایران هنوز رایج نشده است «گوستو» نام دارد که فقط به مواد ترکیبی آن اشاره می کنیم تا ظرفیت ترکیب پذیری هالومی را درک کنید. این موارد عبارتند از: ریزه آسیاب شده، پونه کوهی خشک، فلفل قرمز، نعناع و گشنیز، مربای فلفل قرمز، آرد ذرت، کنجد برشته شده، آویشن خشک، پیاز، حبه سیر، گوجه فرنگی، روغن زیتون، فلفل، نمک، روغن نباتی و در نهایت هالومی.

مطالب خواندنی:  مصرف ترشی همراه غذا مضر است یا مفید؟

تصور تهیه یک ترکیب فینگر فودی با هالومی در ترکیب با متریال‌های فوق شگفت آور است. برای متن کامل این رسپی می توانید به Gousto kook book  مراجعه کنید. لینک آن در انتهای مطلب آمده است.

ادامه فهرست  فینگر فود ها و خوراک های ساده

·        ناگت هالومی ترد

·        ناگت هالومی با سس مارینارا

·        فینگر فود هالومی هندوانه

·        رول هالومی و بیکن یک فینگر فود خوشمزه

·        فینگر فود بورک گوشت را هم می توان با هالومی درست کرد

·        فینگر فود سالاد پنیر کبابی هالومی

·        سالاد پروتئینی با بلغور و پنیر کبابی

·        و…

کاله با پنیر کبابی هالومی کار را راحت کرده است

بدیهی است انواع فینگرفودهای سرد و گرم و خوراک‌های ساده، ناگت‌ها، سالادها، ساندویچ‌ها و امثال آن زندگی را برای مردم شهرنشین راحت کرده و برخی از پذیرایی ها را کم دغدغه کرده است؛ اما نباید فراموش کرد که محتوا و متریال برخی از این رسپی‌ها با حجم زیادی از محصولات فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس درست شده است.

نگاهی به رسپی‌های موجود مثلا در دسته فینگر فودها نشان می دهد در اغلب موارد با جایگزین کردن پنیر کبابی هالومی که بهترین آن را شرکت کاله در اختیار همگان قرار داده است، نه تنها مزایای تغذیه ای این فینگر فود و خوراک‌های ساده بهتر می شود؛ بلکه طرز تهیه و شکل ظاهری آن هم بهتر می شود. در لینکی که در انتهای مطلب آمده است می تواند طرز تهیه ۳۲ فینگر فود را مشاهده کنید. به نظر می رسد در تمام این رسپی‌ها می توان هالومی را جایگزین متریال اصلی این فینگر فودها کرد.

منابع:

طرز تهیه ۳۲ فینگر فود ساده و کم هزینه

 طرز تهیه سالاد پروتئینی با بلغور و پنیر کبابی

 طرز تهیه فینگر فود سالاد پنیر کبابی

طرز تهیه رول هالومی و بیکن

طرز تهیه فینگر فود هالومی هندوانه

بیماری سلیاک چیست؟ پژوهشکده بیماری‌های گوارشی و کبد

 Halloumi Cheese Fingers

Festive Finger Food – Za’atar Halloumi Fries

What are your favorite cuisines

Halloumi Nuggets with Marinara Dipping Sauce

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=39047

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.