• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

گوگل برای جلوگیری از کلاه‌برداری برنامه دارد

  • کد خبر : 18374
  • 15 خرداد 1399 - 1:06
گوگل برای جلوگیری از کلاه‌برداری برنامه دارد

همین‌طور که فراگیری ویروس کرونا ادامه پیدا می‌کند افراد بیشتری اموری از قبیل اشتغال و تحصیل گرفته تا معاشرت و خرید را در بستر اینترنت انجام می‌دهند. درنتیجه شیادان اینترنتی  بیشتر از قبل فعال بوده و سعی می‌کنند با به‌دست آوردن فرصت مناسب پول‌های افراد را با به بازی گرفتن و یا ترساندن آنها از […]

همین‌طور که فراگیری ویروس کرونا ادامه پیدا می‌کند افراد بیشتری اموری از قبیل اشتغال و تحصیل گرفته تا معاشرت و خرید را در بستر اینترنت انجام می‌دهند. درنتیجه شیادان اینترنتی  بیشتر از قبل فعال بوده و سعی می‌کنند با به‌دست آوردن فرصت مناسب پول‌های افراد را با به بازی گرفتن و یا ترساندن آنها از جیبشان بربایند.

در یک وبلاگ، معاون ارشد گوگل اعلام کرد که در چند ماه اخیر تعداد خیلی زیادی کلاه‌برداری  گزارش شده است و به گزارش کمیته تجارت فدرال (FTC) حدود ۱.۹ میلیارد دلار از طریق این کلاه‌برداری‌ها ربوده شده است.

اسکم‌های (Scam) ترغیب کننده در رابطه با حقوق از موعد گذشته و محتواهای قلابی حاوی خبر برنده شدن باعث شده که کاربرانی که به اینترنت اطمینان دارند هر دقیقه حدود ۳۶۰۰  دلار از دست بدهند. با استناد به کمیته تجارت فدرال بیش از ۴۰ میلیون دلار در زمینه مرتبط با ویروس کرونا  از هزاران شاکی، کلاه‌برداری شده است.

از جهت آموزش کاربران اینترنت برای شناسایی و جلوگیری از کلاه‌برداری، گوگل برنامه‌ای به نام اسکم اسپاتر (Scam Spotter) را راه اندازی نموده که دارای وب‌سایت مخصوص به خود به آدرس ScamSpotter.org است.

آموزش‌های این وب‌سایت حول سه محور اصلی می‌چرخد تا هنگام مواجه با یک ایمیل، تماس و یا یک پیام مشکوک جوانب احتیاط  در نظر گرفته شود.

  1. عجله نکنید (Slow it down): آیا به شما می‌گویند که این یک چیز مهم و فوری است. دست نگه دارید و سؤال‌های را با خود مرور کنید تا از قرار گرفتن در یک موقعیت بد به‌خاطر شتاب‌زدگی جلوگیری کنید.
  2. بررسی کنید (Spot check): آیا ادعا می‌کنند که از یک موسسه بخصوص هستند. جستجو کنید و جزئیات را با اطلاعاتی که به شما داده شده است مقایسه نمایید.
  3. چیزی ارسال نکنید (Stop! Don’t send): آیا از شما می‌خواهند که به یک فروشگاه بروید و کارت هدیه دریافت کنید. اگر نحوه پرداخت مشکوک است احتمالا کلاه‌برداری است.
مطالب خواندنی:  موتورولا ریزر نسل جدید در اواسط شهریور ماه معرفی خواهد شد

گوگل پیشنهاد می‌دهد که وب‌سایت مذکور و تکنیک‌های آن را به دیگران مخصوصا نوجوان‌ها معرفی کنید زیرا تحقیقات نشان می‌دهد این گروه بیشترین آمار در زمینه مقدار ضرر مالی در کلاه بردار‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. در حالی که افراد ۲۵ تا ۴۰ سال بیشتر طعمه  قرار گرفته‌‌اند ولی ضرر مالی کمتری را متقبل شده‌اند.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=18374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.