• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
6

۳ خاصیت فوق‌العاده پوست نارنگی برای زیبایی

  • کد خبر : 32287
  • 09 دی 1400 - 17:37
۳ خاصیت فوق‌العاده پوست نارنگی برای زیبایی
نارنگی یکی از مرکبات است که بسیاری از مردم از طعم آن لذت می‌برند، اما پوست آن را دور می‌اندازند که فواید زیبایی را به همراه دارد.

۳ خاصیت فوق‌العاده پوست نارنگی برای زیبایی

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز، پوست نارنگی حاوی بسیاری از ترکیبات مفید است و اعتقاد بر این است که از سطح کلسترول خوب، قند خون و کبد سالم حمایت می‌کند. جدا از این فواید، فواید شگفت‌انگیزی برای پوست شما فراهم می‌کند.

اگر به فکر زیبایی خود هستید، این مقاله به شما کمک خوبی خواهد کرد. در اینجا به فواید نارنگی برای زیبایی پوست  پرداخته‌ایم.

آکنه را درمان می‌کند

اگر از آکنه رنج می‌برید، این یک درمان عالی برای شما است. پوست نارنگی را می‌توان آسیاب کرد و در ساخت ماسک صورت استفاده بسیار مفیدی کرد. ویتامین C و خواص ضد باکتریایی موجود در پوست نارنگی به کشتن باکتری‌ها و مبارزه با بازگشت مجدد آکنه کمک می‌کند.

پوست را تقویت می‌کند

تونرها محصولاتی هستند که بعد از شستشو و تمیز کردن پوست، برای تنظیم pH آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مرطوب کننده‌های مایع، در واقع سطح پوست را تقویت کرده و به شادابی، طراوت، نرمی و آبرسانی آن کمک می‌کنند. به جای این که پول زیادی برای تهیه تونر پوست پر از مواد شیمیایی خرج کنید، می‌توانید یک تونر پوست بسیار فعال از نارنگی درست کنید. برای این کار، پوست دو نارنگی را در آب گرم فرو کنید و بگذارید یک شب بماند. صبح آن را تکان دهید و پوست نارنگی را بیرون بیاورید. شما اکنون یک تونر بسیار موثر دارید. برای نتیجه بهتر، بیشتر در شب استفاده کنید و حتما آن را در یخچال قرار دهید.

پیری را به تاخیر می‌اندازد

پوست نارنگی همچنین به دلیل وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند به کند کردن روند پیری کمک کند. هنگامی که از پودر پوست نارنگی برای ماسک صورت استفاده می‌کنید یا به طور مرتب از تونر نارنگی استفاده می‌کنید، متوجه تفاوت در بافت پوست خود خواهید شد.

مطالب خواندنی:  خواص کنجدبرای زیبایی بانوان

منبع:سایت پالس

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=32287

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.