• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
4

افراد دارای فشار خون چه نمکی مصرف کنند؟

  • کد خبر : 32010
  • 28 آذر 1400 - 20:58
افراد دارای فشار خون چه نمکی مصرف کنند؟

افراد دارای فشار خون چه نمکی مصرف کنند؟ متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه ضربان طبیعی قلب بین ۶۰۰ تا ۱۰۰ است گفت: افرادی که بدن سالمی دارند و حتی در ورزشکاران این تعداد می‌تواند ۵۰ تا ۵۵ باشد و در ورزشکاران حرفه‌ای می‌تواند به ۴۵ تا ۵۰ ضربان برسد. به گزارش مجله […]

افراد دارای فشار خون چه نمکی مصرف کنند؟

متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه ضربان طبیعی قلب بین ۶۰۰ تا ۱۰۰ است گفت: افرادی که بدن سالمی دارند و حتی در ورزشکاران این تعداد می‌تواند ۵۰ تا ۵۵ باشد و در ورزشکاران حرفه‌ای می‌تواند به ۴۵ تا ۵۰ ضربان برسد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز،سیدعلی جمالیان متخصص قلب و عروق گفت: اگر سیستم تصفیه کلیه‌ها سالم باشد نباید با خوردن یا نخوردن نمک، تعادل الکترولیت‌های بدن به هم بخورد. اگر فشار خون فردی با خوردن نمک بالا رود و با نخوردن آن مقدار سدیم کاهش یابد حتما آن فرد مشکل کلیوی یا غدد فوق کلیوی دارد و باید به پزشک مراجعه کند و از داروهای کمکی که تعادل را برقرار می کنند استفاده کند.

وی به افرادی که در حالت طبیعی فشار خون بالا دارند توصیه کرد: برای خوشمزه کردن غذاها از نمک‌های کم سدیم و نمک‌های حاوی پتاسیم استفاده کنند تا اختلالات الکترولیتی بدنشان به حداقل برسد.

دکتر جمالیان در پاسخ به اینکه اگر فردی گشادی دریچه میترال و فشار خون بالا داشته باشد باید چه کاری انجام دهد؟ گفت: اندازه گیری کراتین و کلیه ها برای تشخیص مهم هستند. اما در مجموع اگر این افراد مشکل خاصی نداشته باشند باید از داروهایی مثل لوزارتان استفاده کنند تا فشار کمتری به بطن چپ و دریچه میترال وارد شده و از نارسایی بیشتر دریچه میترال جلوگیری شود اما به هر ترتیب کنترل فشار خون موجب کم شدن فشار بر روی دریچه میترال می‌شود و از نیاز به تعویض احتمالی دریچه میترال می‌کاهد.

مطالب خواندنی:  مولوسکوم عفونی چیست؟

وی گفت: ضربان طبیعی قلب بین ۶۰۰ تا ۱۰۰ است. اما افرادی که بدن سالمی دارند و حتی در ورزشکاران این تعداد می تواند ۵۰ تا ۵۵ باشد و در ورزشکاران حرفه‌ای می‌تواند به ۴۵ تا ۵۰ ضربان برسد. اگر افراد علامتی نداشته باشند نشان از سالم بودن قلب آنها است اما اگر قلب مشکل پیدا کند می‌تواند با علائمی همچون سرگیجه و افت فشار خود را نشان دهد.

این متخصص قلب و عروق کشورمان در خصوص درمان افرادی که تری گلیسیرید و کلسترول بالایی دارند گفت: اگر کلسترول بدن به نسبت تری گلیسیرید بالا باشد از خانواده استاتین‌ها برای کاهش استفاده می‌شود و اگر تری گلیسیرید نسبت به کلسترول بالا باشد برای کاهش آن باید از خانواده فیبرات‌ها و امثالهم استفاده کرد.

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=32010

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.