• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
3

هفت نوع استراحت که بدن به آن‌ها نیاز دارد!

  • کد خبر : 41266
  • 23 فروردین 1402 - 12:58
هفت نوع استراحت که بدن به آن‌ها نیاز دارد!
در حالی که خواب جزء مهمی از استراحت فیزیکی است، تنها یکی از هفت نوع استراحت مورد نیاز برای احساس سرزندگی و انرژی کامل را در بر می‌گیرد.

هفت نوع استراحت که بدن به آن‌ها نیاز دارد!

اکثریت مردم در بیشتر مواقع احساس خستگی می‌کنند و انرژی کمی برای انجام فعالیت‌های روزمره خود دارند، در نتیجه کار‌ها را ناقص انجام داده و رضایت کافی هم از عملکرد خودشان ندارند. دکتر ساندرا دالتون اسمیت، نویسنده کتاب استراحت مقدس، طبق پژوهش‌هایی متوجه شد که بسیاری از مردم تفاوت بین خواب و استراحت را نمی‌دانند و آن‌ها را یکسان تصور می‌کنند.

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از فرارو ، در حالی که خواب جزء مهمی از استراحت فیزیکی است، تنها یکی از هفت نوع استراحت مورد نیاز برای احساس سرزندگی و انرژی کامل را در بر می‌گیرد.

دکتر دالتون اسمیت ۷ نوع استراحتی که بدن انسان به آن‌ها برای داشتن انرژی کافی نیاز دارد را ارائه کرد:

۱. استراحت فیزیکی

این نوع استراحت شامل دو جزء فعال و غیرفعال است. جزء غیرفعال شامل خواب با کیفیت بالا است، در حالی که جزء فعال شامل فعالیت‌هایی مانند یوگا، ورزش‌های کششی و ماساژ درمانی است. کمبود استراحت فیزیکی ممکن است باعث خستگی و بدن درد شود.

۲. استراحت ذهنی

کسی که از کمبود استراحت ذهنی رنج می‌برد ممکن است، دلیل ورودش به اتاق برای انجام کاری را فراموش کند و یا شب‌ها نتواند ذهن شلوغ خود را مدیریت کند و خوابش دچار اختلال شود. با فاصله گرفتن از فضای مجازی و رسانه‌های تلویزیونی می‌توان به ذهن استراحت داد.

۳. استراحت معنوی

انجام فعالیت‌هایی مثل عبادت، مدیتیشن و دعا کردن می‌تواند از لحاظ روحی فرد را آرام کند. یافتن راه‌هایی برای مشارکت در اجتماع یا مشخص کردن هدفی بزرگ‌تر از طریق دعا و مراقبه می‌تواند به کسانی که با کمبود استراحت معنوی دست و پنجه نرم می‌کنند، کمک کند.

مطالب خواندنی:  ۵ خاصیت بی‌نظیر زیتون

۴. استراحت عاطفی

نوعی آرامش است، زمانی که فرد احساس می‌کند می‌تواند تجربیات درونی خود را آشکارا با دیگران به اشتراک بگذارد. افرادی که از کمبود استراحت عاطفی رنج می‌برند، همواره در حال سرکوب کردن احساسات خود هستند و همچنین ممکن است نیاز دائمی به جلب رضایت دیگران را تجربه کنند.

۵. استراحت حسی

در دنیای مدرن تکنولوژیک امروز، چه کسی از آن آگاه باشد یا نه، هجوم مداوم تحریکات حسی وجود دارد. تلفن‌ها زنگ می‌زنند؛ تلویزیون روشن است و صدای زمزمه آرامی از رایانه به گوش می‌رسد. فردی که دچار کمبود حسی در استراحت می‌شود ممکن است در ابتدای روز احساس انرژی و شادی کند، اما کم کم در طول روز به طور فزاینده‌ای آشفته و تحریک پذیرتر می‌شود. در این صورت باید زمانی را اختصاص دهید تا از تمام وسیله‌های صوتی فاصله بگیرید و روی خودتان تمرکز کنید.

۶. استراحت اجتماعی

اگرچه نام آن گمراه کننده است، اما استراحت اجتماعی در واقع به معنای توقف تعاملات اجتماعی نیست. در حقیقت به معنای ارتباطات منفی است که هر فردی در طول زندگی ممکن است تجربه کند. در رابطه با هر فردی باید دقت کنید که این ارتباط مثبت و انگیزه‌دهنده باشد در غیر این صورت باید ارتباط را قطع کنید.

۷. استراحت خلاقیت

استراحت خلاق، استراحتی است که فرد بتواند زیبایی را به هر شکلی درک کند. قدم زدن در طبیعت و یا بازدید از یک گالری نقاشی یا موزه هنری، راه‌هایی برای بیدار کردن حس خلاقیت در فرد است.

منبع:amshq.org

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=41266

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.