• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 5
0
4

این ۴ خوراکی را برای سلامت قلب بخورید

  • کد خبر : 39170
  • 12 شهریور 1401 - 22:40
این ۴ خوراکی را برای سلامت قلب بخورید
عسل طبیعی به علت داشتن انواع مواد معدنی ارزشمند و سالم مانند منیزیم و سدیم در بهبود سلامت قلب بسیار موثر است. همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی عسل، مانعی بزرگ در برابر التهابات و رادیکال‌های آزاد تولیدی در بدن است.

این ۴ خوراکی را برای سلامت قلب بخورید

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز،، موارد ابتلا به بیماری‌های قلبی رو به افزایش است و این بیماری‌ها یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در جهان محسوب می‌شود.

در زندگی امروزی با توجه به استرس و اضطراب‌هایی که در جوامع وجود دارد بسیاری از انسان‌ها ممکن است از بیماری‌های قلبی رنج ببرند با این حال به گفته متخصصان، برخی مواد غذایی به حفظ سلامت قلب کمک می کنند.

به همین منظور در ادامه به نقل از “هلثی فود” به چند ماده غذایی مفید برای حفظ سلامت قلب خواهیم پرداخت.

* عسل طبیعی

عسل طبیعی به علت داشتن انواع مواد معدنی ارزشمند و سالم مانند منیزیم و سدیم در بهبود سلامت قلب بسیار موثر است. همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی عسل، مانعی بزرگ در برابر التهابات و رادیکال‌های آزاد تولیدی در بدن است. مصرف عسل طبیعی، باعث کاهش فشارخون، بهبود آریتمی‌های قلبی، کاهش سطح تری گلیسرید خون، کاهش سطح کلسترول بد (LDL) و افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) می‌شود.

* مغز گردو

وجود اسیدهای چرب غیر اشباع در گردو می‌تواند به کاهش سطح LDL و تری گلیسرید کمک کند. همچنین در یک مطالعه نشان داده شد افرادی که بیش از چهار بار در هفته از گردو استفاده می‌کنند، ۳۷ درصد کمتر دچار بیماری‌های قلبی می‌شوند. وجود ترکیبات آنتی اکسیدانی در داخل گردو نیز می‌تواند سبب کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو شود.

* زعفران

مواد موجود در زعفران از طریق افزایش دفع چربی و کلسترول در مدفوع و در نتیجه کاهش غلظت سرمی تری گلیسرید و LDL سبب بهبود سلامت قلب می‌شود. همچنین زعفران سبب کاهش پلاک‌های موجود در رگ‌ها شده و از سکته‌های قلبی پیشگیری می‌کند.

مطالب خواندنی:  خوردنی‌های ممنوعه در بارداری

* سیر

شواهد حاصل از مطالعات نشان می‌دهند که سیر باعث کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک و کاهش ‌تری گلسیرید و کلسترول خون می‌شود. سیر می‌تواند از ترومبوز و تجمع پلاک‌ها در اطراف دیواره رگ‌ها جلوگیری کند. همچنین سیر خاصیت ارتجاعی و پرفیوژن مویرگی را افزایش داده و از این طریق یک عامل محافظتی برای قلب است.

منبع:ایسنا

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=39170

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.