• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
1

برنج اضافی را دور نریزید | ۷ غذای خوشمزه‌ای که می‌توان با باقیمانده برنج درست کرد

  • کد خبر : 43382
  • 13 آذر 1402 - 17:25
برنج اضافی را دور نریزید | ۷ غذای خوشمزه‌ای که می‌توان با باقیمانده برنج درست کرد
برنج بدون شک یکی از همه کاره‌ترین غذاهاست به این معنی که می‌توان آن را در بسیاری از غذاها از تهیه دسرهای خوش طعم گرفته تا تهیه میان وعده‌های خوشمزه و وعده‌های غذایی سالم، مورد استفاده قرار داد. در بسیاری از کشورهای آسیایی و به طور ویژه در کشور ما برنج به عنوان غذای اصلی طبخ می‌شود.

برنج اضافی را دور نریزید | ۷ غذای خوشمزه‌ای که می‌توان با باقیمانده برنج درست کرد

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از همشهری آنلاین،در ایران برنج پایه اصلی غذایی است و انوع اقسام خورش‌ها را همراه برنج طبخ می‌کنند، در ایران حتی انواع غذای برنجی وجود دارد که پلو در انتهای نام آن‌ها و به عنوان پسوند قرار می‌گیرد؛ مانند قیمه پلو، باقالی پلو، لوبیا پلو، آلبالو پلو، کلم پلو، شوید پلو و استانبولی پلو. در این مطلب به دستورالعمل‌های جالبی در زمینه طبخ باقیمانده برنج اشاره شده که به آن می‌پردازیم. نکته مهم در اینجاست که در ایران بسیاری از غذاها مانند انواع آش، کوفته‌ها، دلمه‌ها، شله زرد و شیر برنج را نیز می‌توان با باقیمانده برنج طبخ کرد.

برنج و سبزیجات سرخ شده

برنج و سبزیجات سرخ شده

برای تهیه این غذای آسان با باقیمانده برنج ، در ابتدا تخم مرغ را هم بزنید. بعد، یک تابه بردارید و سبزیجات را با سس سویا، زنجبیل و سیر سرخ کنید. در آخر، برنج را اضافه کنید، تخم مرغ، پیاز سبز را نیز به این معجون خوشمزه بیفزائید، به دلخواه ادویه بزنید و از خوردن غذایی خوشمزه لذت ببرید.

سوپ برنج گوجه فرنگی

سوپ برنج گوجه فرنگی

برای لذت بردن از یک سوپ خامه‌ای غلیظ، باقیمانده برنج را با نشاسته ذرت جایگزین کنید تا بافت خامه ای غلیظی به دست آورید. فقط پیاز و سیر را در کره تفت دهید و سپس مقداری باقیمانده برنج دم کشیده و بخارپز را با آن تفت دهید. بعد در پوره گوجه فرنگی ریخته، ریحان و چاشنی‌ها را اضافه کنید. بگذارید بجوشد، سپس با استفاده از مخلوط کن دستی، سوپ را مخلوط کرده و لذت ببرید.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه سس پستو، سس ایتالیایی

پودینگ برنج

پودینگ برنج

پودینگ برنج جیزی شبیه شیر برنج خودمان است. این پودینگ غلیظ و خامه‌ای را می توان با پختن برنج در شیریا شیر تغلیظ شده، دارچین، عصاره وانیل و کشمش و آجیل (خلال بادام یا پسته)، در خانه درست به عنوان یک غذای فوری درست کرد. بگذارید پودینگ خنک شود و آن را خنک سرو کنید. تفاوت عمده این پودینگ با شیر برنج در افزودن کشمش و خلال بادام و پسته به آن است.

فلفل شکم پر یا دلمه

فلفل شکم پر یا دلمه

یکی از غذاهایی که در ایران با برنج یا برنج اضافی درست می‌کنند دلمه است. دستور این فلفل شکم پر نیز تا حد زیادی مشابه دلمه خودمان است. مطابق دستور العمل این غذا، سبزیجات، باقی مانده برنج را به همراه پنیر بپزید و به آن ادویه یا سایر چاشنی‌ها را اضافه کنید. فلفل‌ها را با آن پر کنید و بپزید تا فلفل‌ها نرم شده و پنیر نیز آب شود و از خوردن آن لذت ببرید. تفاوت عمده این غذا با دلمه ایرانی نیز در استفاده از پنیر در آن است.

بوریتوی برنج و لوبیا

بوریتوی برنج و لوبیا

این بوریتوهای کلاسیک را با سس لوبیای سیاه و مقداری برنج باقیمانده درست کنید، سپس لوبیا و برنج را با ذرت، پنیر سالسا و چاشنی‌ها مخلوط کنید و نان تورتیلا را دور آن بپیچید و کباب کنید و لذت ببرید (بوریتو یا بوریتوس نوعی غذای مکزیکی است که با تورتیلای گندمی (نان نازکی که با آرد سفید پخته شده) که به شکل استوانه‌ای پیچیده یا تا شده، درست می‌شود).

پای‌های برنج و سبزیجات

پای‌های برنج و سبزیجات

این غذای ساده را می‌توان با پختن باقیمانده برنج، گوشت و سبزیجات و افزودن ادویه، ترشی و سایر چاشنی‌ها درست کرد. این معجون خوشمزه درون ورقه‌های فیلو (لایه‌های نازک خمیر) پیچیده می‌شود تا به شکل نان‌، پخته یا سرخ شود این میان‌وعده‌های ترد را با سس میل کنید.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه پاناکوتا؛ جذاب‌ترین دسر ایتالیایی

بشقاب برنج و اسفناج

بشقاب برنج و اسفناج

برای درست کردن این بشقاب اسفناج کلاسیک، از باقیمانده برنج استفاده کنید. برنج را به صورت لایه به لایه در ظرف بریزید و سپس روی هر لایه را با اسفناج، پنیر، سیر تفت داده شده و گوشت پخته شده بپوشانید، بگذاریید این خوراک که تا حد زیادی شبیه لازانیا است، بپزد و از خوردن آن لذت ببرید .

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=43382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.