• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
6

فواید گلیسیرین برای سلامت پوست، مو و ناخن | چگونه از گلیسیرین استفاده کنیم؟

  • کد خبر : 34017
  • 09 اسفند 1400 - 18:03
فواید گلیسیرین برای سلامت پوست، مو و ناخن | چگونه از گلیسیرین استفاده کنیم؟
گلیسیرین در واقع یک ماده بی رنگ است که فواید زیادی برای سلامت پوست، مو و ناخن دارد.

فواید گلیسیرین برای سلامت پوست، مو و ناخن | چگونه از گلیسیرین استفاده کنیم؟

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از همشهری آنلاین، همان طور که می‌دانید ما با محصولات زیادی روبه‌رو هستیم که حاوی گلیسیرین هستند. از صابون‌های حاوی گلیسیرین گرفته تا کرم‌ها.

گلیسیرین چیست؟

گلیسیرین، به عنوان گلیسرول نیز شناخته می‌شود. ویژگی مهم گلیسیرین که به نام بی رنگ و مایع نیز شناخته می‌شود، این است که گفته می‌شود برای بسیاری از نقاط بدن انسان از سلامت پوست گرفته تا سلامت مو مفید است.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/Glycerin%20-99c2e468c8%20(2).webp

رطوبت بخشی

از آنجایی که گلیسیرین به دلیل خاصیت حفظ رطوبت شناخته شده است؛ فواید زیادی برای پوست دارد. به لطف این ویژگی، گلیسرین پوست را مرطوب می‌کند و مخصوصا برای افرادی که پوست خشک دارند، مفید است. به دلیل خاصیت حفظ رطوبت، برای افرادی که مو و پوست سر خشک دارند نیز مفید است. موها را بسیار سالم‌تر و درخشان‌تر نشان می‌دهد.

ثابت کننده آرایش

هنگامی که قبل از آرایش به درستی استفاده شود، یک اثر ثابت کنندگی آرایش ایجاد می‌کند.

ضدعفونی کننده

از آنجایی که گلیسیرین خاصیت ضدعفونی کننده دارد، برای بسیاری از عفونت‌ها و زخم‌های پوست مفید است. به لطف این ویژگی، روند بهبود بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس را که اغلب تجربه می‌کنند، تسریع می‌کند.

تقویت ناخن‌ها

گلیسیرین اثر تقویتی روی ناخن‌ها دارد. این یک راه حل عملی برای کسانی است که اغلب ناخن‌هایشان شکسته می‌شود.

جلوگیری از ترک خوردن پوست

گلیسیرین از ترک خوردن لب‌ها جلوگیری می‌کند. به لطف خواص ضد عفونی کنندگی آن، از بهبود سریع زخم‌های روی پوست سر نیز پشتیبانی می‌کند. روند بهبود زخم‌هایی مانند آفت در دهان را نیز تسریع می‌کند.

مطالب خواندنی:  عادات روزانه و رایجی که پوست را زودتر پیر می‌کنند

 ضد آفتاب سوختگی

از آن جایی که گلیسیرین اثر یکسان کننده بر رنگ پوست دارد؛ در مبارزه با آفتاب سوختگی موثر است. افرادی که آرنج تیره دارند نیز می‌توانند از این ویژگی بهره‌مند شوند. علاوه بر تیره شدن روی آرنج، به نرم شدن پوست سفت شده آرنج و پاشنه پا و بازگرداندن آنها به ظاهر سالم قدیمی کمک می‌کند.

خاصیت پاکسازی پوست

مشخص است که از گلیسیرین در پاکسازی گوش نیز استفاده می‌شود. هنگامی که گلیسیرین به طور منظم استفاده می‌شود، راه حلی برای مشکلات پوستی مانند پینه است که اغلب روی پاها تجربه می‌شوند.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/Glycerin%20-99c2e468c8%20(4).webp

چگونه از گلیسیرین استفاده کنیم؟

احتمالا با دیدن فواید گلیسیرین می‌خواهید فوراً از آن استفاده کنید. اما باید بدانید گلیسیرین کجا و چگونه استفاده می‌شود؟

گلیسرین به همراه گلاب

می‌توانید گلیسیرین را با گلاب مخلوط کرده و به پوست خشک خود بمالید. از این طریق می‌توانید از خواص فیکس کننده آرایش یا مرطوب کنندگی آن بهره‌مند شوید. اگر قصد دارید از آن برای ناخن‌های خود استفاده کنید، می‌توانید گلیسیرین را با گلاب مخلوط کنید. گلیسیرین را به ناخن‌های خود بمالید یا با نگه داشتن ناخن‌ها در این مخلوط، آنها را قوی‌تر کنید.

مخلوط با ژل آلوئه ورا

می‌توانید گلیسیرین را با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. به پوست سر یا قسمت‌های مختلف پوست خود بمالید تا از آسیب به پوست جلوگیری کند. اگر قصد دارید از گلیسیرین برای تقویت موهای خود استفاده کنید، می‌توانید ابتدا موهای خود را مرطوب کنید. سپس گلیسیرین را به موهای مرطوب خود بمالید و ۵ دقیقه صبر کنید؛ سپس مانند همیشه موهای خود را بشویید و خشک کنید.

مطالب خواندنی:  روغن آرگان برای پوست

گلیسرین به همراه عسل

اگر قصد دارید از گلیسیرین برای ترک‌های لب استفاده کنید، آن را با مقدار کمی عسل مخلوط کنید. سپس مخلوط را به لب‌های خود بمالید، پس از مدتی صبر می‌توانید آن را به خوبی تمیز کنید. در صورت استفاده برای زخم‌های دهان، می‌توانید گلیسیرین را به نصف لیوان آب آشامیدنی اضافه کنید و غرغره کنید. معروف است که برای تمیز کردن داخل گوش یک تا ۲ قطره داخل گوش می‌چکانید و سپس کثیفی آن را پاک می‌کنید.

گلیسیرین در بسیاری از محصولات موجود در بازار مانند شامپو، صابون، صابون مایع، کرم دست و بدن، ژل دوش و روغن مراقبتی جای خود را پیدا کرده است.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/Glycerin%20-99c2e468c8%20(3).webp

مضرات گلیسیرین

بعد از این همه اطلاعات، حتما به این نکته فکر کردید که پس گلیسیرین چه ضررهایی دارد؟ گلیسیرین جزء مایعات غیر سمی است. به طور کلی شناخته شده است که آسیب جدی ایجاد نمی‌کند. با این حال، هر کسی که برای اولین بار از گلیسیرین استفاده می‌کند باید به موارد زیر توجه کند:

آسیب جدی شناخته شده‌ای برای گلیسیرین وجود ندارد؛ اما اگر بعد از استفاده دچار خارش و قرمزی روی پوست خود شدید، بلافاصله مصرف گلیسیرین را متوقف کنید. پوست خود را تمیز کنید و در صورت ادامه، فوراً با پزشک خود مشورت کنید.

در صورت داشتن پوست آلرژیک، باید قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید. اگر گلیسیرین را مدت طولانی در خانه داشته‌اید و درب آن را باز کرده‌اید، ممکن است ساختار آن خراب شود؛ زیرا در تماس با هوا بوده است.

درب گلیسرین را پس از استفاده، محکم ببندید و در جای خنک نگهداری کنید. از گلیسیرین و فرآورده های گلیسیرین نباید زیاد و مکرر استفاده کنید. در غیر این صورت، منافذ پوست شما ممکن است مسدود شوند. به یاد داشته باشید، زیاده روی در هر چیزی بد است. به همین دلیل است که حتما باید از گلیسیرین در حد اعتدال استفاده کنید.

مطالب خواندنی:  لانچ رژلب مات مایع Ink گلدن رز

هرگز نباید گلیسیرین را در دمای بالا نگهداری کنید. نباید در زمانی که هوا بسیار گرم است از گلیسیرین استفاده کنید.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=34017

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.