• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 5
0
3

کاهش استرس به کمک رژیم غذایی

  • کد خبر : 39770
  • 19 آبان 1401 - 18:30
کاهش استرس به کمک رژیم غذایی
نتایج تحقیقی نشان داد که مصرف غذاهای تخمیر شده و فیبر بیشتر در روز تأثیر قابل‌توجهی در کاهش سطح استرس دارد و به بهبود سلامت روان کمک می‌کند.

کاهش استرس به کمک رژیم غذایی

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز، وقتی نوبت به مقابله با استرس می‌رسد، اغلب به ما گفته می‌شود بهترین چیزهایی که می‌توانیم انجام دهیم ورزش، وقت گذاشتن برای فعالیت‌های مورد علاقه‌مان یا امتحان مراقبه و تمرکز حواس است اما طبق تحقیقات منتشر شده، انواع غذاهایی که ما می‌خوریم نیز ممکن است راه موثری برای مقابله با استرس باشد.

به گزارش ویفروم،نتایج آخرین مطالعه در این زمینه نشان داده است که خوردن غذاهای تخمیر شده و فیبر بیشتر در روز به مدت تنها چهار هفته تأثیر قابل‌توجهی در کاهش سطح استرس دارد.

در طول دهه گذشته، تحقیقات زیادی نشان داده است که رژیم‌ غذایی می‌تواند تأثیر زیادی بر سلامت روان ما داشته باشد. در واقع، رژیم‌ غذایی سالم حتی ممکن است خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های روانی رایج را کاهش دهد.

مکانیسم‌های زیربنای تأثیر رژیم‌ غذایی بر سلامت روان هنوز به‌طور کامل شناخته نشده است اما یک توضیح برای این پیوند می‌تواند از طریق رابطه بین مغز و میکروبیوم ما (تریلیون‌ها باکتری که در روده ما زندگی می‌کنند) باشد.

در حالی که نتایج تحقیقات قبلی نشان داده که استرس و رفتار با میکروبیوم ما مرتبط است، تا به حال مشخص نبود که آیا تغییر رژیم‌ غذایی و میکروبیوم ما می‌تواند تأثیر مشخصی بر سطوح استرس داشته باشد یا خیر.

در این تحقیق، ۴۵ فرد سالم ۱۸ تا ۵۹ ساله با رژیم‌های غذایی نسبتاً کم فیبر انتخاب شدند که بیش از نیمی از آنها زن بودند. شرکت‌کنندگان به دو گروه تقسیم شدند و به‌طور تصادفی از یک رژیم‌ غذایی طی چهار هفته مطالعه پیروی کردند.

مطالب خواندنی:  استرس متهم ردیف اول ضعف سیستم ایمنی بدن

به حدود نیمی از آنها رژیمی داده شد که توسط متخصص تغذیه طراحی شده بود. این رژیم به عنوان یک رژیم سایکوبیوتیک شناخته می‌شود زیرا شامل غذاهایی است که با سلامت روانی بهتر مرتبط است. به طرز جالبی، افراد در گروه رژیم روان‌شناختی گزارش کردند که استرس کمتر و کیفیت خواب بهتری داشتند.

مطالعات دیگر نیز نشان دادند که میکروب‌های روده در فرآیندهای خواب نقش دارند بنابراین ممکن است این ارتباط را توضیح دهند.

نتایج نشان می‌دهد که می‌توان از رژیم‌های غذایی خاص برای کاهش سطح استرس استفاده کرد. این نوع رژیم‌ها همچنین ممکن است در دراز مدت به محافظت از سلامت روان کمک کنند زیرا میکروب‌های روده را هدف قرار می‌دهند.

مطالعه ما شواهد هیجان‌انگیزی ارائه می‌دهد که یک راه موثر برای کاهش استرس رژیم‌ غذایی است.

منبع:ایسنا

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=39770

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.