• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
5

کاهش ضعف و سستی در دوره سالمندی از خطر زوال عقل می کاهد

  • کد خبر : 32324
  • 10 دی 1400 - 16:34
کاهش ضعف و سستی در دوره سالمندی از خطر زوال عقل می کاهد
بر اساس یک مطالعه جدید در مقیاس بزرگ، کاهش ضعف و سستی در افراد مسن می تواند یک راهکار موثر برای جلوگیری از زوال عقل باشد.

کاهش ضعف و سستی در دوره سالمندی از خطر زوال عقل می کاهد

نتایج مطالعه محققان دانشگاه اکستر انگلستان و دانشگاه دالهوسی کانادا نشان داد که ضعف یک فاکتور پرخطر قوی برای زوال عقل، حتی در میان افرادی که در معرض خطر ژنتیکی بالای ابتلاء به زوال عقل هستند، محسوب می‌شود و ممکن است از طریق سبک زندگی سالم قابل اصلاح باشد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از  مهر،تیم تحقیق داده‌های بیش از ۱۹۶ هزار فرد بزرگسال بالای ۶۰ سال را در بریتانیا بررسی کردند. آنها خطر ژنتیکی شرکت کنندگان را محاسبه کرده و نمره مربوط به ضعف را که نشان دهنده تجمع علائم مرتبط با سن، ناتوانی‌ها و بیماری‌ها بود، استفاده کردند. آنها این امتیاز را با امتیاز مربوط به رفتارهای سبک زندگی سالم، و افرادی که به زوال عقل مبتلا شدند، مقایسه کردند.

دکتر «دیوید وارد»، سرپرست تیم تحقیق از بخش طب سالمندان در دانشگاه دالهوسی، می‌گوید: «ما شاهد افزایش اسنادی هستیم مبنی بر اینکه انجام اقدامات معنادار در طول زندگی می‌تواند به طور قابل توجهی خطر زوال عقل را کاهش دهد. تحقیقات ما یک گام بزرگ رو به جلو در درک این موضوع است که چگونه کاهش ضعف می‌تواند به بهبود چشمگیر پیشگیری از زوال عقل، صرف نظر از استعداد ژنتیکی آنها در ابتلاء به این بیماری کمک کند.»

در طول دوره ۱۰ ساله مطالعه، زوال عقل از طریق سوابق پذیرش ۱۷۶۲ نفر از شرکت کنندگان در بیمارستان تشخیص داده شد. بررسی‌ها نشان داد این افراد در مقایسه با افرادی که به زوال عقل مبتلا نشده بودند، بسیار بیشتر احتمال داشت که قبل از تشخیص، درجات بالایی از ضعف داشته باشند.

مطالب خواندنی:  اختلال تیروئید ریسک زوال عقل را افزایش می دهد

محققان دریافتند در افرادی که در بالاترین خطر ژنتیکی زوال عقل قرار داشتند، این خطر در افرادی که تناسب اندام داشتند کمتر و در افرادی که از سلامت ضعیفی برخوردار بودند، بالاتر بود که به عنوان درجه بالایی از ضعف سنجیده می‌شد.

در مجموع وجود ترکیبی از خطر ژنتیکی بالا و ضعف و سستی بالا بسیار آسیب زا است، به طوری که این گروه از شرکت کنندگان شش برابر بیشتر از شرکت کنندگانی که هیچ یک از این عوامل خطر زوال عقل را نداشتند، در معرض خطر زوال عقل بودند.

منبع:ساینس دیلی

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=32324

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.